Audi nabízí svým zákazníkům další dvě trvale udržitelné alternativy v podobě nových modelů A4 Avant g-tron a A5 Sportback g-tron. Oba modely jsou poháněny bivalentním motorem 2.0 TFSI o výkonu 170 k. Stejně jako u modelu A3 Sportback g-tron lze k jejich provozu používat palivo Audi e-gas pro ochranu klimatu, běžný stlačený zemní plyn nebo benzin. Zákazníci již mohou oba modely objednávat u prodejců Audi. Modely g-tron mají v České republice, jako všechny vozy Audi, standardně prodlouženou záruku 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.

Kromě nízkonákladového provozu je jejich další předností praktičnost pro každodenní provoz, který umocňuje dojezd 950 km, z toho až 500 km na CNG. Cena modelu A4 Avant g-tron na českém trhu byla stanovena na 1 113 900 Kč, model A5 Sportback g-tron má základní cenu 1 118 900 Kč.  Audi představí techniku g-tron v září na IAA ve Frankfurtu.

Motor 2.0 TFSI pohání jak model A4 Avant g-tron, tak i model A5 Sportback g-tron. V obou případech poskytuje nejvyšší výkon 170 k a maximální točivý moment 270 Nm. Nově vyvinutý agregát vychází ze zážehové jednotky 2.0 TFSI na benzin s inovativním procesem spalování.

A4 Avant g-tron s převodovkou S tronic spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 3,8 kg zemního plynu na 100 km, emise CO2 jsou 102 g/km (při provozu na benzin: 5,5 l/100 km a 126 g CO2 na km). A5 Sportback g-tron s převodovkou S tronic při provozu na zemní plyn spotřebuje rovněž 3,8 kg CNG na 100 km a jeho emise CO2 jsou 102 g/km. Při provozu na benzin platí hodnota 5,6 l/100 km a 126 g CO2 na kilometr.

Výdaje za palivo jsou oproti porovnatelnému motoru na benzin výrazně nižší a činí cca 95 Kč/ 100 km (při ceně CNG 25 Kč/kg). V mnoha zemích platí majitelé nižší daň z motorového vozidla díky nižším emisím CO2. Pro podnikatele a firmy v České republice je pro jejich firemní vozidla na CNG stanovena nulová sazba silniční daně. Nové modely g-tron mají nejen nízké provozní náklady, ale také čisté emise. Potěšení z jízdy přitom vůbec nepřichází zkrátka. Ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou zrychlí A5 Sportback g-tron z 0 na 100 km/h za pouhých 8,5 s (A4 Avant g-tron: 8,5 s). Nejvyšší rychlost je 226 km/h (A4 Avant g-tron: 223 km/h).

Bivalentní modely g-tron ujedou v kombinovaném režimu EU na zemní plyn až 500 km. Jakmile poklesne tlak v nádržích při zůstatkovém množství zemního plynu cca 0,6 kg na méně než 10 barů, přejde řídicí jednotka motoru samočinně na spalování benzinu. Řidič tak má k dispozici ještě dojezd více než 450 km. Odolné a bezpečné nádrže na zemní plyn z kompozitů vyztužených uhlíkovými a skelnými vlákny jsou uloženy pod podlahou v zadní části vozu. Při tlaku 200 barů pojmou 19 kg zemního plynu. Oba modely nabízejí plnohodnotný zavazadlový prostor, který má v modelu A4 Avant g-tron objem 415 l, v modelu A5 Sportback g-tron je to 390 l.

S modely g-tron je spojeno palivo Audi e-gas. Toto syntetické palivo se vyrábí s využitím energie z obnovitelných zdrojů z vody a CO2, nebo z biologického odpadu jako je sláma a posekaná tráva. Audi e-gas přitom váže stejné množství CO2, které je následně emitováno vozidlem. Zákazník čerpá palivo do svého vozu g-tron na jakékoli plnicí stanici CNG a platí za něj běžnou cenu. Audi zvýší ekologičnost provozu a zajistí související snížení emisí CO2 tím, že spotřebované množství paliva po dobu tří let dodá ve formě plynu Audi e-gas opět do distribuční sítě se zemním plynem. Audi tak snižuje emise CO2 vozidel g-tron při provozu na zemní plyn až o 80 %. Zákazník k tomu nepotřebuje žádnou speciální tankovací kartu. Místo toho vypočítává Audi množství automaticky na základě průzkumu a servisních dat vozidla. Na celý proces dohlíží, včetně certifikace, nezávislá organizace TÜV Süd. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model g-tron, obdrží dokument, který potvrzuje zásobování jejich vozidla palivem Audi e-gas a informuje o certifikaci.