Neochvějné přesvědčení společnosti Bridgestone o perspektivě segmentu protektorů pro užitková vozidla a nepřetržité investice do této řady produktů začínají nést ovoce v situaci, kdy trh vykazuje známky významného oživení.

Poté, co Evropská unie zavedla v květnu cla na všechny pneumatiky, dovážené z Číny, zažívá nyní odvětví protektorovaných pneumatik ve Velké Británii značný nárůst poptávky, do značné míry v důsledku legislativy a částečně v důsledku výhodného poměru cena/výkon, který protektorované produkty nabízejí.

Terry Salter, produktový manažer společnosti Bridgestone pro severní region se specializací na pneumatiky pro nákladní vozidla a autobusy, tvrdí, že se nyní ukazuje správnost strategického rozhodnutí společnosti Bridgestone pokračovat v investicích do technologie protektorování i během velmi nepříznivého období. Díky tomu směřovaly významné investice do vybavení franšízové sítě obchodních partnerů a výrobních závodů Bandag ve Velké Británii.

Protektory Bandag jsou nejen bezpečnou a spolehlivou alternativou nové sady pneumatik, ale také řešením pro snižování nákladů na kilometr, které se týkají pneumatik ve vozových parcích. To platí i pro protektory vyrobené z koster pneumatik Bridgestone a Firestone, u nichž je 100% zaručena možnost protektorování metodou Bandag.

Největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů byla vzhledem ke kvalitě produktů, jejich výhodnému poměru cena/výkon a celkovým přínosům pro životní prostředí vždy neochvějně přesvědčena o perspektivách segmentu protektorů i o návratu dobrých časů.

Zastoupení společnosti Bandag ve Velké Británii nyní těží z nepřerušeného investičního programu, který je zaměřený na vytváření podmínek pro maximální efektivitu. Jen v uplynulých šesti týdnech bylo objednáno nové vybavení pro kontrolu a zpracování použitých koster a pro výrobu protektorů s požadavkem jeho rychlého uvedení do provozu.

Výrobní závod Bulldog společnosti Bridgestone v Lincolnshire pořídil nový vulkanizační kotel, shearografický analyzátor koster, tlakové testovací zařízení (10 barů) a stroj pro vkládání polotovaru do obálky.

Síť Bandag již také investovala do svého strojového vybavení pro navalování běhounu, testování tlaku, renovaci nárazníkové vrstvy a detekování otvorů po hřebech. Dalším příkladem investic společnosti Bridgestone je zavedení systému kontroly kostry a řízení výroby BASys, který je výsledkem globálního projektu, v jehož rámci spolupracovaly evropské, americké a japonské strategické obchodní jednotky Bridgestone na vylepšení klíčového aspektu programu Total Tyre Care.

Systém BASys umožňuje sledovat pneumatiku od okamžiku, kdy byla vyřazena z provozu ve vozovém parku, přes přijetí pneumatiky do výrobního závodu a průběh všech fází výrobního procesu až po konečný návrat renovovaného produktu zpět do provozu. BASys byl zaveden v závodě Bulldog v únoru 2017.

BASys nahrazuje systém s papírovou dokumentací, používá cloudovou technologii a nabízí vozovým parkům další výhody díky důslednému vedení záznamů o provozu a stavu pneumatik. Salter očekává, že dobrý vývoj trhu s protektory bude pokračovat i v dohledné budoucnosti navzdory obtížnosti sestavování spolehlivých budoucích prognóz v tomto odvětví. „Očekáváme pokračování investic do protektorovaných produktů napříč celým odvětvím. Naše produkty nabízejí dopravcům ve Velké Británii a Evropě výhodný poměr cena/výkon,“ dodává Salter.