Garrett Motion, přední dodavatel diferencovaných technologií pro automobilový průmysl, letos slaví 15 let od zahájení svých aktivit v České republice. Při této příležitosti představil testovací vůz Audi Q7 s technologií E-Turbo, který je prvním vozidlem s touto technologií v České republice. Jde o testovací prototyp, který slouží k ověření provozních charakteristik technologie elektrifikovaného turbodmychadla, která bude poprvé uvedena do sériové výroby společností Garrett. 

Brněnské týmy spolupracovaly na přípravě demonstračních prototypů a stále probíhá testování této technologie v brněnské laboratoři. Tato technologie je vyústěním vývojových aktivit brněnského týmu pro tým Ferrari F1. Po letech vývoje pro motorsport tedy nachází tato technologie svoje uplatnění v běžném provozu. Výzkumné a vývojové centrum společnosti Garrett je významným článkem inovativního portfolia produktů pro přeplňování spalovacích motorů a elektrických produktů, které se používají nejen v osobních a užitkových vozidlech, ale i v rámci motoristických sportovních programů po celém světě včetně Le Mans nebo Formule 1.

Poptávku přibližně 40 globálních automobilek uspokojuje prostřednictvím 13 renomovaných výrobních závodů a 5 výzkumných a vývojových center. Brno je jedním z největších výzkumných a vývojových center firmy v celosvětovém měřítku. Díky tomu jako jedno z mála dokáže zajistit kompletní realizaci nových produktů od prvotní myšlenky, přes návrh, testování až po finální produkt připravený do sériové výroby. 

V rámci představení nové technologie a prvního prototypu, který je zároveň také jediným na světe, jsme měli možnost osobně navštívit vývojovou laboratoř se speciálními sekcemi. Za pozvání a velmi zajímavý program děkujeme českému zastoupení společnosti Garrett. 

Již nyní se můžete těšit na podrobný článek o zatím vyvíjené technologii a nahlédnutí do jinak nepřístupných vývojových laboratoří společnosti Garrett. Ten vyjde ve čtvrtém vydání magazínu BusinessCar.