Nový C-MAX Sport se vyznačuje černě lakovanými detaily exteriéru, charakteristickým světelným podpisem, specifickým vzhledem litých kol a sportovními detaily na karoserii i uvnitř vozu. Sériově se dodávají technologie zvyšující komfort při jízdě ve tmě nebo v dešti a také startování bez použití klíče.

MPV s dynamickým vzhledem

Výrazně stylizovaná speciální edice C-MAX Sport podtrhuje moderní vzhled tohoto pětimístného modelu. Je doplněna o rozměrný zadní spoiler a unikátní, sportovně tvarovaná 17“ kola 
z lehké slitiny. Na přání jsou k dispozici i kola o průměru 18“. Vnější design kombinuje černě lakovanou střechu a zpětná zrcátka s nárazníky i nástavci bočních prahů v barvě karoserie. Součástí hlavních světlometů je LED denní svícení s charakteristickým světelným podpisem.

Všech pět sedadel je potaženo odolným a snadno omyvatelným textilem s šedým kontrastním prošíváním. C‑MAX Sport je vybaven středovou loketní opěrkou a odkládací schránkou mezi předními sedadly. Kůží potažená hlavice řadicí páky doplňuje kožený volant, který je standardní výbavou všech verzí Fordu C-MAX.

Cestování s rodinou usnadňují a míru stresu působící na řidiče snižují také komfortní funkce. C-MAX Sport má ve standardní výbavě startovací tlačítko, které nevyžaduje používání klíče; elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pro rychlé odmlžení během mrazivých rán, světlomety s automatickou aktivací za snížené viditelnosti, automatické stěrače s dešťovým senzorem, reagující na vlhkost na čelním skle a zadní parkovací senzory, pro jistotu při couvání.

Široká nabídka motorů

Výhodou pro rodinné rozpočty je modernizovaná řada zážehových a vznětových motorů. Jejich optimalizací se snížila spotřeba paliva. Složení emisí odpovídá nejnovějším, zpřísněným standardům Euro 6.2 (nebo d). Edice C-MAX Sport se nabízí s kompaktním a výkonným zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, který je v zájmu snížení emisí CO2 a spotřeby paliva poprvé vybaven technologií deaktivace válce.

Tato technologie automaticky přerušuje dodávku paliva a otevírání ventilů na jednom z válců. 
K tomu dochází v situacích, kdy není potřeba využívat celý zdvihový objem motoru, například při jízdě setrvačností nebo ustálenou rychlostí s malým požadavkem na výkon. Systém dokáže odpojit nebo znovu aktivovat válec během 14 milisekund – to je 20krát rychleji, než trvá mrknutí oka. Díky pokročilým postupům potlačování vibrací si řidič nevšimne změny chování motoru. Při opětovném zapojení třetího válce pak nedochází ani k nepříjemnému skokovému nárůstu výkonu.

Základní provedení 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW (100 k) má spotřebu paliva 5,6 l/100 km, 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) dosahuje hodnoty 5,7 l/100 km. Obě varianty se standardně dodávají s filtrem pevných částic a se šestistupňovou manuální převodovkou.

V nabídce je také zážehový motor Ford 1.5 EcoBoost 110 kW (150 k) s možností výběru mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou samočinnou převodovkou. Jeho spotřeba paliva činí 6,1 l/100 km. Existuje také silnější provedení o výkonu 132 kW (180 k), které se dodává sériově se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Spotřeba této motorizace činí 6,5 l/100 km.

Vznětové pohonné jednotky zastupuje agregát 1.5 TDCi ve verzích 70 a 88 kW (95 a 120 k). Jejich hodnoty spotřeby paliva začínají na 4,7 l/100 km a obě jsou vybaveny novým systémem následné selektivní katalytické redukce, který přispívá ke snížení emisí NOX.

Motor Ford 2.0 TDCi 110 kW (150 k) má spotřebu 5,2 l/100 km. Ve variantě o výkonu 125 kW 
(170 k) je to 5,1 l/100 km. Všechny čtyři vznětové motory lze kombinovat se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Novou speciální edici C-MAX Sport je možné na evropských trzích, včetně toho českého, objednávat už nyní.