Nová generace Fordu Focus byla navržena na zcela novém základě, a to s využitím těsného kontaktu se zákazníky. Cílem bylo vyvinout automobil s kvalitními jízdními vlastnostmi a intuitivním ovládáním, vůz, který nabídne takovou radost z jízdy jako žádné jiné rodinné auto nižší střední třídy prodávané v Evropě. Ford Focus vychází z konstrukčního konceptu „designu zaměřeného na člověka“, který dokazuje, že i emotivně navržený exteriér může dosáhnout prvotřídní aerodynamiky a k tomu poskytnout prostornější interiér, vysoce kvalitní materiály a špičkové dílenské zpracování.

Design zaměřený na člověka

Od základů nově navržený Ford Focus představuje důležitou proměnu konstrukčního přístupu značky Ford. Koncept „designu zaměřeného na člověka“ (z angl. „human-centric design“) spojuje výrazné tvary s praktickými funkcemi, které zákazníkům usnadňují každodenní používání vozu.

Nápadné tvary jsou založeny na posunutí střešních A-sloupků o něco více dozadu, ty se díky tomu nacházejí přímo nad osou předních kol. Také masivní C-sloupky spočívají celou svou hmotou nad zadními koly. Delší kapota a plynule navazující blatníky vytvářejí výrazně klínovitou linii bočního profilu, která dodává vozu na síle i eleganci a umocňuje sportovní a současně prémiový charakter nového modelu.

Nárůst rozvoru náprav o 53 mm umožnil instalaci pneumatik s větším průměrem. Díky tomu jsou kola zapuštěna hlouběji do karoserie, vizuálně narušují velkou boční plochu vozu a přispívají k celkově kompaktnímu a dynamickému vzezření. Mřížka chladiče je nápadně větší, ale stále jde o nezaměnitelný stylistický prvek značky Ford. Po stranách ji doplňují výrazné světlomety, které jsou podobně jako zadní sdružené svítilny umístěny co nejvíce po stranách, čímž vůz opticky rozšiřují a podporují dojem stability automobilu.

Zadní svítilny se nyní skládají ze dvou částí a díky tomu jsou výklopné dveře praktičtější. Použitá technologie LED přispívá k nezaměnitelnému světelnému podpisu během dne i po setmění. Modelové označení Focus se skládá ze samostatných písmen se saténovým povrchem a jejich umístění mezi zadními svítilnami zdůrazňuje prémiové provedení zadní části.

Nový Focus nabízí řadu speciálních provedení určených pro zákazníky nejrůznějšího zaměření a zájmu. Modely Focus Vignale, ST-Line, Active a Titanium se od sebe odlišují především těmito prvky:

- Focus Vignale upravenou přídí, která připomíná dokonale opracovaný šperk, a elegantními doplňky Vignale, jako jsou třeba exkluzivní nově navržené kožené čalounění, unikátní přední maska nebo ozdobné chromované prvky;

- Focus ST-Line agresivněji navrženým zadním difuzorem a větším střešním spoilerem pro větší aerodynamický přítlak, ale také mohutnějšími předními vstupy vzduchu, které přispívají k vyšší výkonnosti a současně poodhalují součásti motoru, a samozřejmě nápadným označením ST-Line na přídi;

- Focus Active zvýšenou světlou výškou a ochrannými prvky na lemech blatníků a bočních prazích, ochrannými „plechy“ vpředu i vzadu s výplněmi lakovanými v kontrastní stříbrné barvě a osobitým provedením přídě.

Nabídka laků karoserie čítá 13 odstínů včetně oranžové Glow (bude uvedena později), modré Desert Island a speciálního čtyřvrstvého laku fialová Mulberry, určeného výhradně pro model Vignale.

Technologie pro větší jistotu za volantem

Nová generace modelu Focus přináší více pokročilých funkcí než jakýkoli model značky Ford v minulosti. Díky tomu se i do rodinného vozu dostávají technologie, které jsou předpokladem pro autonomní jízdu na tzv. úrovni 2.

Pokrokové technologie souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360 zvyšují bezpečnost a usnadňují jízdu i parkování. Jejich smyslem je zlepšit zážitek z jízdy, zvýšit komfort, usnadnit ovládání a dosáhnout vyšší ochrany posádky.

Technicky náročné systémy jako tempomat hlídající odstup od vpředu jedoucího vozu ACC s funkcí Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a udržování v jízdním pruhu pomáhají zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezit únavu během dlouhých cest díky tomu, že se s nimi vůz sám drží uprostřed jízdního pruhu. Řidič může nastavit systém tak, že bude dodržovat maximální dovolenou rychlost podle dopravních značek podél silnice a na návěstidlech nad ní a využije k tomu i data uložená v palubní navigaci. Může si také nastavit rozpětí tolerance této rychlosti. Adaptivní tempomat funguje až do rychlosti 200 km/h.

Nová funkce Stop & Go adaptivního tempomatu dokáže vůz zcela zastavit, což je velmi užitečné například v hustém městském provozu. Využívá přitom až 50 % maximální brzdné síly. Současně se vůz samočinně opět rozjede, pokud doba zastavení není delší než 3 sekundy. V případě, že dopravní situace neumožňuje tak rychlé rozjetí, může řidič pouhým stiskem tlačítka na volantu nebo lehkým zatlačením na pedál plynu systém opět aktivovat.

Adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek dokážou jako vůbec první systém svého druhu nastavit v předstihu světelné paprsky tak, aby co nejlépe osvítily zatáčku, křižovatku nebo kruhový objezd.

Focus je také prvním modelem Fordu v Evropě, který nabízí head-up displej (HUD). Díky němu se mohou řidiči stále věnovat dění před sebou, protože hlavní jízdní údaje se promítají do jejich zorného pole. Systém je mimořádně efektivní a vyznačuje se jedním z nejširších zorných úhlů ze všech HUD dostupných v Evropě: 6 stupňů krát 2,5 stupně. Zároveň se řadí k nejjasnějším zařízením tohoto typu a jeho jas lze nastavit v 16 krocích až na hodnotu 10 000 kandel na m2.

Výklopná obrazovka displeje z polykarbonátu je opatřena speciálními filtry, které poprvé umožňují číst údaje i řidičům nosícím brýle s polarizačními skly. V závislosti na výbavě vozu lze zobrazit jeho rychlost (jediný údaj, který je vždy aktivní), výstupy systému rozpoznávání dopravních značek, adaptivního tempomatu, navigace, zobrazení zařazeného převodového stupně, informace zábavního systému (např. přehrávaná skladba) a také varování související s jízdou.

Zdokonalený aktivní parkovací asistent usnadňuje náročné manévry ještě více než v minulosti. Na pouhý pokyn stiskem tlačítka vůz plně automaticky zacouvá do řady stojících vozidel, nebo příčně zaparkuje. To je možné mimo jiné i díky technologii nové osmistupňové samočinné převodovky shift-by-wire (elektronické propojení voliče řadicí páky s převodovkou bez přímé mechanické vazby). Systém dokáže vyhodnotit, zda je volné místo dostatečně velké, a řidič následně ovládá pohyb vozu pouze zvolením neutrálu a přidržením tlačítka na středové konzole.

Vůz se pak zcela automaticky rozjede vpřed nebo vzad, akceleruje i brzdí a také točí volantem. Systém je schopen zacouvat do prostoru delšího o pouhých 110 cm než samotný vůz v až 12% stoupáních a rychlostí do 4 km/h. Opačnou funkci má asistent pro vyjetí z parkovacího místa.

Dalšího zlepšení se dočkal přednárazový systém s detekcí chodců a cyklistů, vyvinutý přímo u Fordu. Předností tohoto systému je schopnost odhalit chodce na vozovce nebo v její bezprostřední blízkosti, a to jak ve směru jízdy, tak i když přichází ze strany. Pokud zařízení vyhodnotí situaci jako rizikovou s možným střetem a řidič nereaguje na varování, automaticky se aktivují brzdy. Zařízení nyní odhalí i cyklisty a za pomoci světel funguje také v noci.

Mezi další technologie, které pomáhají řidiči nového Fordu Focus zabránit nehodám a odvedení pozornosti, patří:

- Vyhýbací asistent, který zajistí jak při městských rychlostech, tak na dálnici objetí pomaleji jedoucích nebo stojících vozidel. S využitím radaru a kamery sleduje provoz a v případě rizika kolize pomůže řidiči zásahem do řízení zajistit bezpečné vyhnutí se překážce.

- Systém hlídání slepého úhlu včetně asistentu příčného vyparkování, který při couvání na silnici například z řady stojících aut varuje před vozidly, jimž by Focus mohl zkřížit cestu, ale také samočinně zabrzdí v případě, že řidič nereaguje na varování před možným střetem.

- Zadní parkovací kamera s téměř 180stupňovým zorným polem pro lepší přehled o dění za vozidlem.

- Funkce MyKey umožňující majitelům naprogramovat klíček od vozu pro mladší řidiče, jimž lze omezit příchozí telefonní hovory, stanovit nejvyšší rychlost, zabránit vypnutí asistenčních a bezpečnostních systémů, nastavit maximální hlasitost audiosystému a zcela jej vypnout v případě, že některý z cestujících nemá zapnutý bezpečnostní pás.

Ford předpokládá, že v hodnocení bezpečnosti získá nový Focus plné, pětihvězdičkové hodnocení, a to i zásluhou nové platformy C2 se schopností absorbovat o 40 % více energie při čelním nárazu.

Výkonný a plný energie

I nejnovější generace modelu Focus navazuje na odkaz převratného prvního vozu s tímto jménem. Novinka těží z instalace důsledně izolovaného pomocného rámu pro uchycení ramen zadní nápravy, označované SLA (Short Long Arm) podle horního kratšího a spodního delšího ramene. Výsledkem je vylepšení jak komfortu, tak přesnosti reakcí na řidičovy povely.

Řešení zadní nápravy s dvojicí příčných ramen přináší lepší sladění reakcí přední a zadní části vozu při přejezdu větších nerovností a díky tomu je jízda mnohem plynulejší. Pouzdra pro uchycení se skládají ze směsi materiálů o různé tuhosti a zajišťují adekvátní reakce při působení tlaku z různých směrů – přídavný rám díky tomu karoserii lépe izoluje od malých otřesů a přenosu hluku či vibrací. Kombi se vyznačuje odlišnou geometrií zadního zavěšení, jehož upravené uložení tlumičů pomáhá vozu zachovat agilitu a ovladatelnost i se zátěží v zavazadlovém prostoru a současně zvětšuje přepravní kapacitu díky větší šířce podlahy.

K dispozici je také lehká zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzní příčkou. I ta zajišťuje jízdní vlastnosti na úrovni, jakou zákazníci od Fordu Focus očekávají. Obsahuje Fordem patentovanou technologii vinutých pružin se směrováním síly (Force Vectoring Spring). Ta se již osvědčila na sportovně laděném Fordu Fiesta ST, jemuž přináší vynikající ovladatelnost a s ní spojenou radost z jízdy. Náprava s vlečenými rameny je určena pro zástavbu do lehkých provedení s motory 1.0 EcoBoost a 1.5 EcoBlue.

Další zdokonalení jízdních vlastností u pětidveřových modelů vybavených zadní nápravou SLA zajišťují nově dodávané elektronicky nastavitelné adaptivní tlumiče CCD. Řídicí jednotka získává každé 2 milisekundy údaje o pérování, pohybu karoserie, řízení a brzdách a podle toho upravuje charakteristiku tlumení. Výsledkem jsou jízdní vlastnosti na mimořádně vysoké úrovni.

Adaptivní podvozek také spolupracuje se systémem řízení jízdních režimů. Nový Focus se poprvé dodává s možností volby mezi režimy Normal, Sport a Eco. Každý z nich má odlišné nastavení pedálu plynu, osmistupňové samočinné převodovky, elektrického posilovače řízení EPAS (Electronic Power Assisted Steering) a adaptivního tempomatu. S tlumiči CCD nabízí Focus další jízdní režimy Comfort a Eco-Comfort, které upravují charakteristiku tlumení.

Nový elektrický posilovač řízení EPAS se zdokonaleným softwarem přispívá k ještě rychlejší reakci kol na povely volantu; řízení je více intuitivní a zábavné. K tomu se přidávají i další funkce pro zlepšení pohodlí a usnadnění ovladatelnosti jako například systém pro správnou reakci volantu Torque Steer Compensation. Ve Focusu má také premiéru na míru navržený a přímo výrobcem vyvinutý stabilizační systém Ford Stability Control podporující jízdní dynamiku. Jeho součástí je i systém stranového přesměrování točivého momentu Torque Vectoring Control.

Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h se zkrátila až o 1 metr. Zásluhu na tom má mimo jiné nový elektrický urychlovač brzdného účinku dodávaný do vybraných modelů. Dokáže rychleji vyvinout brzdný tlak a zajišťuje jistější a konzistentní pocit na pedálu brzdy při různých jízdních situacích.

Focus je prvním vozem, který vznikl na zcela nové platformě Fordu označené C2. Ta v kombinaci s od základu nově navrženým skeletem karoserie umožnila vývojovým inženýrům vylepšit celkovou tuhost a tím zdokonalit reakce vozu. Torzní tuhost ve srovnání s předchozí generací vzrostla o 20 % a tuhost uchycení náprav je vyšší o 50 %, což se odrazilo v omezení příčné poddajnosti a v lepší ovladatelnosti.

Špičkový komfort a připojení

Evropští zákazníci Fordu si mohou užívat vymožeností, které přináší FordPass Connect s vestavěným modemem (v první fázi nebude k dispozici na českém trhu). Díky tomu se vůz stává mobilním WiFi hotspotem s připojením na internet až pro 10 různých přístrojů. Dokáže rovněž přijímat aktuální dopravní zpravodajství s informacemi o průjezdnosti jednotlivých ulic a silnic, takže lze okamžitě zvolit rychlejší a méně únavnou trasu. Nechybí ani možnost streamování hudby. FordPass Connect může uživatel propojit se stejnojmennou mobilní aplikací, která obsahuje řadu užitečných funkcí, jako jsou vyhledání vozu, pomáhající řidiči rychle nalézt jeho vůz na zaplněných parkovištích v nákupních centrech, stav vozu, zobrazující množství paliva v nádrži, aktivitu alarmu, životnost oleje a další údaje, dálkové odemykání pro zajištění přístupu do vozu, dálkové spuštění motoru, určené pro verze vybavené osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Pro všechny cestující je k dispozici moderní bezdrátové nabíjení určené pro kompatibilní smartphony. Jakmile se na podložku umístí mobilní telefon, zařízení ho automaticky rozpozná a spustí nabíjení. I během bezdrátového nabíjení jsou přístroje přes Bluetooth propojené s palubním systémem Ford SYNC 3 pro komunikaci a zábavu. Ovládat všechny funkce včetně audiosystému, navigace či klimatizace lze jak přes 8palcový barevný dotykový displej rozeznávajícím gesta jako u tabletů. Systém je kompatibilní s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto, které přidávají i funkce chytrých telefonů a umožňují použití intuitivních hlasových pokynů.

Nový audiosystém B&O PLAY dopřává posádce to nejlepší z hudby. Souprava o celkovém výkonu 675 W obsahuje 10 reproduktorů včetně 140mm subwooferu umístěného v zavazadlovém prostoru a středového reproduktoru zasazeného doprostřed palubní desky. Zvuková aparatura byla speciálně naladěna pro pětidveřový hatchback i kombi, aby zprostředkovala jeden z nejlepších zvukových zážitků mezi všemi automobily, bez ohledu na kategorii.

Cestující na předních sedadlech si dopřávají mimořádnou šířku v oblasti ramen (1 421 mm), prostor zvětšuje i optimalizované umístění přístrojového panelu. Elektronicky ovládaná parkovací brzda – standardně dodávaná ve spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou a s manuální skříní přítomná ve vyšších úrovních výbavy – a nový otočný volič automatické převodovky, také zvětšují prostor pro řidiče a spolujezdce. Středový tunel je užší díky přesunutí některých ovladačů mezi funkce dostupné na dotykovém displeji. Po stranách tunelu jsou navíc měkké opěrky pro kolena, které dále zvyšují pohodlí na cestách.

Díky delšímu rozvoru náprav a ploché podlaze si užívají více prostoru i cestující vzadu. Ve srovnání se současným Focusem je zde o nejméně 50 mm více místa před koleny, což znamená nejlepší hodnotu ve třídě: 81 mm. Prostor pro ramena narostl o téměř 60 mm. Pocit vzdušnosti zvyšují zadní dveře s okny zasahujícími do střešního C-sloupku. Na přání se také dodává otvíratelné panoramatické střešní okno.

Výhradně pro platformu C2 vyvinul Ford novou klimatizační a topnou soustavu, která za pomoci výkonného kompresoru zajistí rychlejší ochlazení i ohřev vzduchu. Přínosem jsou flexibilnější rozvody chladiva a přímé přívody vzduchu, jejichž jednodušší tvar se podílí na tišším chodu. Myslelo se dokonce i na takové detaily, jako je provedení vnitřního zrcátka, které svým tvarem omezuje dunění vzniklé prouděním vzduchu při částečném otevření zadního okénka – to je dobrá zpráva například pro majitele psů.

Zavazadlový prostor verze kombi je navržen tak, aby do něj bylo možné umístit přepravní box pro větší plemena. Vnitřní výška vzrostla o 43 milimetrů, délka k opěradlům zadních sedadel se zvětšila o 25 mm. A po rychlém sklopení zadních sedadel pomocí páky nového mechanismu Easy Fold délka k opěradlům předních sedadel narostla dokonce o 175 mm. Celkový objem zavazadlového prostoru činí více než 1 650 l.

Ve výbavě kombi nechybí systém Fordu pro snadné otvírání zadních výklopných dveří pouhým kopnutím pod nárazníkem. Vývojáři si také poradili s tím, kam umístit roletku při potřebě převážet velké předměty: nyní má pevné místo pod flexibilní podlážkou a navíc se díky jednoduchému mechanismu snadno odjišťuje.

Výkon na rozdávání

Zájemci o nový model Focus si mohou vybrat ze široké nabídky moderních zážehových a vznětových jednotek Ford EcoBoost a Ford EcoBlue s optimalizací v oblasti výkonu a kultivovanosti chodu. Všechny motory splňují nejpřísnější emisní normu Euro 6 podle nového protokolu WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Pohonné jednotky jsou standardně vybaveny systémem stop-start pro snížení provozních nákladů a kombinovat je lze s hladce řadící manuální šestistupňovou převodovkou nebo s novou samočinnou osmistupňovou skříní.

Přehlídka motorů začíná mnohokrát oceněnou jednotkou EcoBoost o objemu 1,0 litru ve dvou výkonových variantách 100 a 125 k a pokračuje novým agregátem EcoBoost o objemu 1,5 l s výkony 150 a 182 k.

Oba benzinové motory EcoBoost jsou kvůli snížení spotřeby a emisím COvybaveny jako první tříválce na světě technologií pro odpojování jednoho válce při částečné zátěži, kdy není potřeba plný pracovní objem motoru, například při ustálené jízdě. Systém dokáže válec odpojit či připojit během 14 ms – 20krát rychleji, než trvá mrknutí oka – bez jediného ústupku výkonu nebo komfortu.

Mezi základní konstrukční prvky motorů řady EcoBoost patří propracované přeplňování, vysokotlaké přímé vstřikování paliva a dvojité proměnné časování ventilů. Pro redukci emisí pevných částic se do výfukového potrubí standardně montuje filtr pevných částic.

Aby motor 1.0 EcoBoost dosáhl předpokládaných emisí CO2 na úrovni 108 g/km u pětidveřového provedení, je vybaven obrácenou hlavou válců s výfukovým potrubím směřujícím dozadu, což zrychluje zahřátí motoru a přispívá ke snížení emisí, vysokotlakým zásobníkem paliva schopným dodávat palivo pod tlakem až 250 barů s cílem snížit emise pevných částic, proměnným časováním ventilů v širokém rozsahu, optimalizovaným prouděním ve válci a vyššími kompresními poměry, díky čemuž dochází k efektivnějšímu spalování, a chlazenými písty s pístními kroužky o nízkém tření, které přispívají k omezení vnitřních ztrát.

Nový benzinový motor EcoBoost 1.5 dosáhne předpokládaných emisí CO2 120 g/km. K tomu slouží následující nová kombinace nepřímého a přímého vstřikování paliva, což se odráží jak ve vysokém výkonu a bezprostředních reakcích, tak ve zvýšené úspoře paliva obzvláště při nízkém zatížení, tříválcová konstrukce s nízkým vnitřním třením, které je předpokladem vysokého točivého momentu v nízkých otáčkách, integrované výfukové svody zlepšující úspornost díky rychlejšímu dosažení optimální provozní teploty a urychlující nástup točivého momentu zásluhou zkrácení vzdálenosti, jakou musejí urazit výfukové plyny mezi válci a turbodmychadlem a celohliníková konstrukce snižující hmotnost.

Také konstrukčně náročné přeplňované vznětové jednotky Ford EcoBlue jsou navrženy pro dosažení vyššího výkonu, lepšího průběhu točivého momentu v nízkých otáčkách, vyšší úspory paliva a příjemnějšího jízdního projevu, což ocení zvláště řidiči na dlouhých trasách. Nový motor EcoBlue o objemu 1,5 l se dodává ve výkonových verzích s 95 nebo 120 k, v obou případech s točivým momentem 300 Nm. U pětidveřového hatchbacku činí předpokládané emise CO2 94 g/km. Dvoulitrová jednotka EcoBlue vyvine výkon 150 k, točivý moment 370 Nm a očekávané emise CO2 u pětidveřového modelu dosahují 110 g/km.

Zcela nový motor 1.5 EcoBlue obsahuje řadu moderních řešení, mezi nimiž vynikají nízkotlaká recirkulace výfukových plynů spojená s kombinovaným chlazením plnicího vzduchu kapalinou i vzduchem pro efektivnější spalování a redukci emisí, integrované sací potrubí optimalizující plnění válců, turbodmychadlo s nízkým vnitřním třením, využívající kvůli vysokým teplotám materiály z raketových motorů pro rychlejší a lépe ovladatelnou reakci dmychadla, vysokotlaké přímé vstřikování, které je rychlejší, tišší a s přesnějším dávkováním paliva.

Také dvoulitrový motor EcoBlue těží z řady nejmodernějších řešení. Jde například o integrované sání se zrcadlově řešenými kanály pro lepší plnění válců, turbodmychadlo s nízkým vnitřním třením, vysokotlaké přímé vstřikování paliva, které je rychlejší, tišší a precizněji dávkuje palivo, a také standardně dodávaný systém selektivní katalytické redukce NOX. K tomu přidává další inovace pro snížení tření, jako je přesazení klikového hřídele o 10 mm snižující tlak pístu na stěny válce, ocelové písty – použité u naftového motoru značky Ford vůbec poprvé – s optimalizovanými rozměry a menší roztažitelností při vysokých teplotách, zmenšený průměr ložisek klikového hřídele, olejová lázeň pro řemeny pohánějící vačkový hřídel a olejové čerpadlo.

Velkým přínosem ke zlepšení spotřeby paliva i dynamiky je nová rychle řadící osmistupňová samočinná převodovka Ford. Dodává se k motorům EcoBoost 1.0/125 k, EcoBoost 1.5/150 k, EcoBlue 1.5/120 k a EcoBlue 2.0/150 k.

Také nejnovější generace přímo řazené šestistupňové převodovky Ford dostala vylepšení v oblasti kvality změny stupňů, zaměřené na potlačení rušivých zvuků a snížení vnitřního tření: olejovou náplň s nízkou viskozitou, ložiska s optimalizovaným třením a teflonový povrch na nejvíce namáhaných styčných plochách.

Podle interních údajů automobilky Ford přináší nová generace modelu Focus úsporu paliva a emisí CO2 ve výši 10 % napříč celou modelovou paletou. Zásluhu na tomto výsledku má i do nejmenšího detailu vylepšená aerodynamika. Náročné modelování přineslo u čtyřdveřového sedanu vynikající součinitel čelního odporu vzduchu 0,250, což je nejlepší hodnota ve třídě, hatchback se může pochlubit údajem 0,273.

Na úspoře paliva se podílí redukce hmotnosti ve srovnání se stávajícím Focusem až o 88 kg. Myslelo se na každý detail, a tak ke snížení spotřeby přispělo i řešení brzdové soustavy: díky rychlejší reakci nového elektrického urychlovače brzdného účinku se mohla zvětšit vzdálenost mezi třecími segmenty a brzdovými kotouči, což snížilo odpor.

Výroba v Evropě

Nová generace Fordu Focus se vyrábí v německé továrně Fordu v Saarlouis, která se může pochlubit řadou unikátních výrobních procesů použitých v automobilové oblasti vůbec poprvé. Výsledkem je Focus s dosud nejlepší kvalitou a úrovní dílenského zpracování.

V České republice se nový Ford Focus objeví v červenci tohoto roku s cenami od 359 990 Kč.