Ford na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem jasně demonstroval, že je připraven na elektrifikovanou budoucnost. Značka zde představuje svoji zatím nejrozsáhlejší řadu elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.

Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení – tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo stoprocentní elektromobil. Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy 18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku 2019.

Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory. Tou dobou by měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion elektrifikovaných automobilů Ford.

V plně elektrifikované expozici značky Ford ve Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout následující modely:

  • Nový Ford Kuga Plug-in Hybrid. Kuga je první model značky Ford nabízený jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid
  • Nový Explorer Plug-in Hybrid a nové Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Sedmimístné SUV a osmimístný velkoprostorový automobil umožňují provoz pouze na elektřinu bez obav z nedostatečného dojezdu, protože jsou vybaveny i tradičním spalovacím motorem
  • Nová Puma Mild-Hybrid. Kompaktní crossover, inspirovaný vozy SUV, se díky mild-hybridní technologii pyšní nižšími emisemi CO2, hospodárnějším provozem a dynamičtějším charakterem. Ve Frankfurtu je poprvé k vidění v provedení Titanium X
  • Ford Mondeo Hybrid kombi. Hybridní benzin-elektrické hnací ústrojí představuje zajímavou alternativu ke vznětovým motorům a v některých situacích umožňuje pohyb pouze na elektrický pohon

V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 600 km.*

Bezproblémové nabíjení

Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify se „zelenou“ elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů. Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.

Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude stejné služby zajišťovat Centrica. Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 procent vyšší nabíjecí výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí až o třetinu.

Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek a placení za nabíjení. Ve spolupráci se společností NewMotion tak Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě. Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích míst.

Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.

Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350 kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení, což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.

Elektrifikace na vlastní kůži

Ford nabídne návštěvníkům autosalonu možnost vyzkoušet nový program Go Electric, jehož cílem je pomoci široké veřejnosti lépe pochopit elektrifikované automobily. Tvoří ho následující sekce:

  • První simulátor akcelerace elektromobilu na světě. Zákazníci v něm poznají radost z lineárního zrychlování vozu poháněného elektřinou
  • Rozšířená realita vysvětlující princip různých typů elektrifikovaného pohonu od 48V mild-hybridu v novém Fordu Puma až po čistě elektrický pohon připravovaného SUV
  • Interaktivní dotykové obrazovky. Zákazníci se jejich prostřednictvím dozvědí, který druh elektrifikovaného pohonu je nejvhodnější právě pro ně
  • Interaktivní výstava nabíjecích zařízení. Návštěvníci díky ní lépe pochopí, jak rychle lze v různých situacích nabíjet plug-in hybridní i plně elektrické vozy.

Program Go Electric bude možné ve Frankfurtu absolvovat do 22. září, kdy se vydá na evropské turné. V jeho rámci postupně zavítá do Janova, Paříže, Madridu a Londýna.