Nový Ford KA+ i KA+ Active nabízejí dostatek prostoru pro pět cestujících a jejich zavazadla. Výbava může obsahovat například komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 nebo dešťový 
a světelný senzor. Oba modely zároveň dávají na výběr mezi zážehovým a vznětovým motorem. První možností je nový úsporný tříválec 1.2 Ti-VCT o výkonu 51 nebo 63 kW. Zákazníkům s vyšším předpokládaným nájezdem je k dispozici vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 70 kW.

Nový crossover KA+ Active se vyznačuje robustně stylizovaným exteriérem kompaktní pětidveřové karoserie, zvýšenou světlou výškou, specifickým naladěním podvozku i bohatou standardní výbavou, mezi kterou patří například střešní ližiny.

SUV v městském balení

Vedle varianty Active bude možné nový Ford KA+ objednávat rovněž ve výbavovém stupni Ultimate. Vysoko posazená lichoběžníková mřížka a protažené světlomety odpovídají aktuálnímu designovému slohu značky Ford. Vzhled vozu oživují rovněž chromované detaily exteriéru a upravený design předního i zadního nárazníku.

Model KA+ Active má o 23 mm vyšší světlou výšku a dodatečnou plastovou ochranu lemů blatníků i spodních partií karoserie. K dalším charakteristickým znakům patří černé přední mřížky 
a také střešní ližiny, které se uplatní při přepravě jízdních kol či jiného sportovního vybavení. Výlučně pro tento model jsou určena specifická 15“ kola z lehké slitiny a bronzový metalický odstín Oranžové Canyon Ridge.

Interiér modelu KA+ využívá kontrast černých ploch s chromovanými detaily na exponovaných místech, jako jsou dveřní kliky, ovladače na středové konzole nebo ventilační otvory. Crossover KA+ Active má navíc prahové lišty s nápisem Active a přepracovaný kožený volant s ovládáním tempomatu. Přední i zadní sedadla jsou potažena tmavou látkou s pruhy a švy v hnědém odstínu Sienna. Podlahu zavazadlového prostoru i prostoru pro cestující chrání praktické rohože ve voděodolném provedení.

SYNC 3 na palubě

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém a připojený chytrý telefon hlasovými příkazy, popřípadě prostřednictvím 6,5“ barevné dotykové obrazovky. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. K dalším technologiím patří dešťový a světelný senzor, vyhřívané čelní okno, vyhřívaná přední sedadla, automatická klimatizace nebo parkovací senzory.

Všechny verze KA+ a KA+ Active nabízejí rozsáhlou standardní výbavu od elektrického ovládání předních oken přes dálkově ovládané centrální zamykání, rádio, Bluetooth handsfree, přední mlhová světla, asistent pro rozjezd ve svahu či omezovač rychlosti až po Ford Easy Fuel. Vstup do zavazadlového prostoru lze otevírat nejen tlačítkem pod volantem jako dosud, ale nově i tlačítkem na pátých dveřích.

Bezpečí posádky zajišťuje šest airbagů, elektronický stabilizační systém a systém hlídání tlaku v pneumatikách. K dispozici je rovněž technologie Ford MyKey, která umožňuje omezit maximální rychlost vozu nebo hlasitost audiosoustavy.

V prostorném interiéru se i dva metry vysoký cestující pohodlně usadí za řidiče podobného vzrůstu. Užitnou hodnotu vozu zvyšují zadní sedadla dělená v poměru 60/40.

Nové motory

Motory obou nových vozů splňují emisní normu Euro 6.2 a disponují systémem stop-start. Nový zážehový tříválec 1.2 Ti-VCT sdílí základní architekturu se 147kW motorem 1.5 EcoBoost, který pohání novou Fiestu ST. Ve srovnání s dřívějším motorem 1.2 Duratec má až o 10 % vyšší točivý moment v rozsahu 1000-3000 ot.min-1 a v průměru o 4 % lepší hospodárnost v celém rozsahu využitelných otáček.

Tříválcová celohliníková konstrukce přispívá k menšímu tření a nižší hmotnosti agregátu, což se opět pozitivně odráží ve spotřebě paliva. Mezi použitá technická řešení patří nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů, sběrné potrubí integrované do hlavy válců, olejové čerpadlo s proměnným průtokem, písty s povlakem DLC a rozvodový řemen máčený v olejové lázni. Ke klidnému chodu jednotky 1.2 Ti-VCT přispívá dále inovativní konstrukce klikové hřídele, díky které se motor obejde bez vyvažovací hřídele. Pronikání nežádoucího hluku motoru do prostoru pro cestující zamezuje účinná akustická izolace.

KA+ a KA+ Active mohou být nově poháněny rovněž vznětovým motorem 1.5 TDCi o výkonu 
70 kW a točivém momentu 215 Nm, který však nebude k dispozici na českém trhu. Oba motory spolupracují s novou pětistupňovou manuální převodovkou, která má vnitřní komponenty potažené teflonem, ložiska s nízkým třením a synchronizované řazení zpětného chodu.

Vyšší kvalita pro Evropu

Oba modely byly v rámci prodeje v Evropě přizpůsobeny vyšším nárokům. Konstruktéři upravili přední pomocný rám, zvětšili rozchod kol, přidali mohutnější stabilizátor vpředu a přidali podvozek s hydraulickými dorazy pro lepší absorpci nerovností. Téměř 50 % karoserie KA+ je vyrobeno z vysokopevnostní oceli. Týká se to podlahy, předních i zadních nosníků, sloupků, nosníku předního nárazníku i výztuh ve dveřích.

Nový Ford KA+ a KA+ Active můžeme v ČR očekávat v polovině roku.