Ford oznámil, že do svého výrobního závodu ve španělské Valencii investuje dalších 42 milionů eur (v přepočtu více než miliardu korun). Investice poslouží k vybudování nejmodernějších výrobních linek na trakční akumulátory pro elektrifikované automobily a také k přípravě výroby nových verzí S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid.

Díky dvěma novým výrobním linkám budou technicky vyspělé lithium-iontové akumulátory pro modely Kuga Plug-in Hybrid (již v nabídce), Kuga Hybrid, S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid vznikat ve stejném místě jako samotné automobily, což přispěje k zvýšení efektivity a k ekologické udržitelnosti výroby. Výroba v novém montážním provozu začne letos v září.

Nový model Kuga Hybrid doplní již nabízenou plug-in hybridní Kugu letos v říjnu. S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid pak vstoupí na trh začátkem roku 2021. Nabídnou tichou, úspornou a kultivovanou alternativu ke vznětovým motorizacím EcoBlue, navíc bez jakýchkoli kompromisů v otázkách vnitřního prostoru, komfortu a flexibility.

Pohonné ústrojí nových samonabíjecích elektrifikovaných variant modelů S-MAX a Galaxy bude tvořit zážehový motor 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, spolu s elektromotorem napájeným lithium-iontovým akumulátorem. Do konce roku 2020 nabídne Ford na evropském trhu 14 elektrifikovaných modelů.

Od roku 2011 investoval Ford ve Valencii již tři miliardy eur (v přepočtu přibližně 76 mld. Kč). Z toho 750 milionů eur (19 mld. Kč) připadlo na podporu výroby nové Kugy, jež představuje nejdůsledněji elektrifikovaný model v historii značky Ford. K dispozici je v podobě Kuga Plug-in Hybrid, Kuga Mild-Hybrid a Kuga Hybrid.**

S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid

S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid využívají nejmodernější full-hybridní architekturu Ford.. Její lithium-iontový akumulátor je chlazený kapalinou a uložený v bezpečnostní vodotěsné konstrukci pod podlahou vozu.

S-MAX Hybrid Ford nabídne v pětimístném i sedmimístném uspořádání, přičemž si zachová dosavadní zavazadlový prostor až 2 200 litrů (v případě pětimístné varianty). Model Galaxy Hybrid bude sériově dodáván se sedmi sedadly a zachová si dosavadní zavazadlový prostor 2 339 litrů.

Cílové hodnoty parametrů pohonné jednotky pro S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid činí 147 kW (200 k) a 210 Nm. Zrychlení z místa i pružné získají ještě lepší úroveň než u vznětové motorizace Ford EcoBlue. Nejvyšší technicky přípustná hmotnost přívěsu dosáhne podle předběžných údajů 1 500 kg.

Hnací ústrojí je za určitých podmínek schopné jízdy na čistě elektrický pohon. Ford předpokládá, že hodnoty emisí CO2 dle cyklu WLTP začnou na 140 g/km. Hybridní pohon navíc přinese významné snížení emisí NOx.**

Ke snížení spotřeby paliva bez nežádoucích kompromisů v komfortu přispějí rovněž následující technická řešení:

- Rekuperační brzdění, jež zachytí až 90 procent energie, obvykle zmařené při brzdění, a využije ji k dobíjení akumulátoru,

- ukazatel hospodaření s energií Ford SmartGauge s funkcí Brake Coach, která vybízí řidiče k postupnému brzdění, při němž se vrátí do akumulátoru více energie,

- elektrický posilovač řízení a elektrický pohon klimatizace, chladicí soustavy a podtlakových systémů.