Adventure Land, Bělá pod Bezdězem,

4.dubna 2019

V Adventure Land v Bělé pod Bezdězem to ve středu 3.dubna opět žilo! Redakce odborného magazínu Business-car si pro své čtenáře, fleetové manažery a majitele společností připravila již devátý ročník Business Academy, plný zajímavých přednášek a hlavně desítek automobilů pro aktivní testování. Dopolední program se nesl v duchu odborných přednášek, které letos řešily nejen fleetové záležitosti, ale také každodenní nástrahy a chování řidičů na silnicích. Daniel Belák představil hned v úvodu novinky automobilky Audi, zejména pokrokový elektromobil e-tron, který si zájemci mohli během dne vyzkoušet. O jedno z nejlepších SUV planety byl velký zájem a s dojezdem přes 400 kilometrů nikdo dobíjení řešit nemusel.

 

Jana Kubátová ze společnosti T-mobile představila systém "Chytré auto" umožňující interaktivní spojení nových i starších vozů s mobilním telefonem. T-mobile představil výhody, které mohou čerpat i flotiloví manažeři. Aplikace Chytré auto se tak může stát velmi levnou náhradou daleko dražších monitorovacích systémů. Odpadá také složitá montáž. Velmi malou krabičku stačí napojit na OBD port, který má každé auto umístěný pod volantem. K dispozici je i verze s velmi rychlým WiFi hotspotem.

Fleetovým tématům zaměřeným na správné nakládání s TCO, kalkulace nadměrného opotřebení vozidel a rady pro správný výběr poskytovatele operativního leasingu se zaměřil Jiří Kot ze společnosti Business Lease. Především problematika nadměrného opotřebení bývá u operativního leasingu nejproblematičtější a na toto téma se také nejdéle diskutovalo.

Martin Bednář ze společnosti Dekra se věnoval vlivu defenzivní jízdy na bezpečnost. Každý den se setkáváme s určitými projevy agrese v provozu a tak je vhodné si připomenout, jak se v takových situacích zachovat, případně se jim zcela vyhnout.

Odpolední program se skládal z testování téměř čtyř desítek automobilů různých značek, přičemž kromě konvenčních pohonů byly k dispozici také elektromobily. Jízdy probíhaly v běžném provozu na zajímavých okresních silnicích v okolí Bělé pod Bezdězem. Velký zájem byl rovněž o jízdy na terénním polygonu, kde nebyla nouze o strmé sjezdy, hluboký písek, test křížení náprav nebo přejezd vodním brodem.

Zajímavý byl i doprovodný program. Po celý den probíhala soutěž o hodnotné ceny, kdy zájemci museli absolvovat slalom mezi kuželi na čas s brýlemi simulující stav s 2 promile alkoholu v krvi. O komické situace nebyla nouze.

Závěrem bychom rádi poděkovali generálnímu partnerovi Porsche Česká republika zastoupenému značkami Audi, SEAT a Volkswagen, hlavním partnerům a vystavovatelům, jelikož bez jejich podpory by nebylo možné připravit událost v takovém rozsahu i kvalitě.

 

Galerie