Bolest zad je celosvětově nejčastější příčinou invalidity. Podle odborných odhadů se s ní někdy v životě setká až polovina všech obyvatel Evropy. Mimo jiné dokáže bolest zad pořádně znepříjemnit cestování autem.

Nový Ford Focus nabízí přední sedadla, která lze seřídit v osmnácti směrech, a zajistit si díky tomu maximální pohodlí. Svoje schválení jim udělila i organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR, v překladu Kampaň za zdravá záda).

Focus je první model značky Ford, jenž obdržel schválení od nezávislé hodnotící komise AGR. Komisi tvoří odborníci z různých zdravotnických oborů. Aby sedadlo schválení získalo, musí se umět přizpůsobit přirozené pozici sezení člověka místo toho, aby člověk přizpůsoboval svoji pozici sedadlu.

Evropané řídí v průměru hodinu denně. Do toho se však nepočítá čas strávený v dopravních zácpách a hledáním parkovacího místa. Britský výzkum ukázal, že 75 % řidičů má kvůli nevhodné poloze za volantem problémy se zády. Špatné sezení může vést rovněž k bolestem krku, únavě svalů a k omezení krevního oběhu.

Inženýři Fordu přihlíželi při vývoji sedadel pro nový Focus i k požadavkům zákazníků, kteří si přáli lepší oporu stehen a bederní páteře. Součástí sedadel se schválením AGR je proto i elektronicky seřiditelná bederní opěrka, která se ovládá tlačítky na bočnici sedáku. Ford při vývoji prováděl zkoušky sedadel s muži i se ženami, kteří dohromady pokrývali velmi široké rozpětí tělesné výšky, hmotnosti i tvarů těla. Při testování životnosti došlo vedle 150 000 najetých kilometrů také na simulátor Robutt, který umí koncentrovat deset let typického používání sedadla do tří dnů intenzivního testování.

K vyššímu cestovnímu komfortu na palubě nového Focusu přispívá vedle sedadel rovněž systém detekce výmolů a prostornější interiér. Vzadu mají cestující k dispozici o pět centimetrů více prostoru před koleny a o šest centimetrů více místa pro hlavu.