Mercedes-Benz hodnotil David Frantál z FTV Prima

Týdenní testování Mercedesu třídy B si užil David Frantál ze společnosti FTV
Prima. Testovaný model 220 D chválil, ale měl k němu i své připomínky. „Hned při dosednutí na sedadlo vám udělá radost přední výhled a vyšší posed. Brzy si zvyknete na specifika této prémiové značky, jako je ovládání samočinné převodovky pod volantem.

Komfort, který mne v Mercedesu B200 D obklopil, na mě skutečně zapůsobil. Syntetická kůže i ostatní materiály v interiéru vypadaly dobře a vůbec ne lacině. Sedadla mají dobré vedení i pro vyšší postavy, kterou mám. Úsměvnou historku jsem zažil se svými pubertálními dcerami, které jsem vezl společně s kamarádkami ze severu Čech. Jejich hodnocení bylo žebříčkem hustý a nejhustší. Hustá je podle nich nasupená sportovní přední část mercedesu. Stejně ‚hustý‘ dojem na ně udělaly i dva širokoúhlé displeje o rozměru téměř 18 palců i zrychlení. Nejvyšší, tedy ‚nejhustější‘ bylo hodnocení touchpadu v místě, kde byste u jiných aut hledali řadicí páku, a je zajímavým současným rysem mercedesu, stejně jako swapovací tlačítka na volantu.

Za velmi povedený považuji také motor. Dvoulitrový vznětový čtyřválec si báječně rozuměl s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou. S lehkým autem
výtečně zrychloval, z 0 na 100 km/h za 8,5 s. Spotřebu 5,5 l/100 km při svižnějším jízdním stylu považuji za těžko překonatelnou kteroukoli jinou automobilovou značkou. V noci jsem ocenil neobvykle vysokou svítivost diodových světlometů. Zaujala mě dále vysoká funkčnost bezdrátového nabíjení telefonů – a skvěle fungující navigace, která vás ‚vymotá‘ odkudkoliv díky reálnému zobrazení ulice, kterou právě projíždíte, i s vloženými popiskami jejich názvů.

Žádné auto není bez chyb. Výtečný, sportovně laděný podvozek si hůře poradí s příčnými nerovnostmi, které do karoserie přenáší v podobě rázů. Vadil mi také asistent jízdních pruhů, který nebylo možné trvale vypnout. Po každém nastartování se opět aktivoval.“ na Max, ale také mnohé webové portály. 

O flotile společnosti

Naše flotila čítá 40 převážně osobních vozů. Nejvíce je aktuálně zastoupena značka Opel. Asi polovina vozů je financována formou operativního leasingu. Ostatní jsou pořízeny formou finančního leasingu nebo do majetku. Rozdíl financování je dán postupným obnovováním našeho autoparku. Ke kontrole firemních řidičů používáme asi na polovině vozidel systém sledování jednotkami GPS. V naší firmě ale jasně převažují slušní řidiči.

Nissan Leaf hodnotil Jiří Linder ze Seznamu.cz

Volantu elektřinou poháněného Nissanu Leaf se chopil Jiří Linder, správce autoparku společnosti Seznam.cz.

„Na rozdíl od první generace nyní velmi chválím povedený design. Svým charakterem připomíná běžné kompaktní hatchbacky. Zejména přední maska tvarovaná do písmene V je velmi povedená a odpovídá typické tváři vozů Nissan. Elegantní profil pětidveřové karoserie se vyznačuje výbornou aerodynamikou, přispívající k minimu vnějšího hluku při jízdě. Příjemně mě překvapil interiér, který je velmi prostorný, pouze díky zvýšené podlaze je vzadu o něco méně komfortu. Nadprůměrný je i zavazadlový prostor. 

Nissan Leaf mě dále mile překvapil jízdními vlastnostmi. V podlaze umístěné
akumulátory snižují těžiště vozu a nabízejí ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. I přes vyšší hmotnost jsou tak jízdní vlastnosti výtečné. Při zapnutém režimu Eco sice lze ujet přes 250 km, jízda je ale velmi nezáživná a odezva na akcelerační pedál velmi mdlá. Občas je tak nutné pedál prošlápnout silou až k podlaze, aby se dalo využít plného výkonu motoru. Po vypnutí režimu Eco auto získá slušný výkon a akceleraci, ale dojezd klesne okamžitě o nejméně 20 km. Chcete si ráno trochu zatopit? Hned po zapnutí topení pokles o dalších 15 km. Je tedy lepší dobíjené auto předehřát ze zásuvky. 

Oceňuji výraznou rekuperaci energie při zpomalování. Zaujal mě proto systém
ePedál. Když se s ním naučíte pracovat, je jízda jen s jedním pedálem zábavná
a ani nebudete potřeboval šlapat na klasický pedál brzdy. Pokud tedy z akcelerátoru, respektive ePedálu sundáte nohu, díky maximální rekuperaci auto výrazně zpomaluje, až se zastaví. 

Co se týká nabíjení, díky vysoké kapacitě akumulátoru je doplňování energie
z klasické zásuvky téměř nereálné. Doba dobíjení u vybitého akumulátoru trvala
více než den. Rychlonabíjecí systém je tedy nutností. 

U elektromobilu je velmi příjemná jednoduchá konstrukce, výtečné zrychlení,
nízké provozní náklady. Na druhou stranu jsem při každé delší jízdě přemýšlel, kdy a kam můžu ještě jet, abych nezůstal bez proudu. Také mi vadí, že žádný výrobce nepodá přesnou informaci, jak klesá kapacita baterií v čase. Velmi obtížně lze také vyčíslit přesné TCO. A zůstatkové hodnoty jsou stále nejisté.

Život s elektromobilem je zkrátka jiný. Je to o zvyku, o změně myšlení i stylu. Nemyslím si však, že by takováto koncepce elektromobilu měla nahradit klasické automobily. Své místo za určitých podmínek ve firemní flotile jistě má, ze své podstaty v ní ale může dominovat. Budoucnost tak lze spatřovat v palivových článcích a vodíku.“

O flotile společnosti

„Seznam.cz je česká internetová jednička poskytující rozsáhlé portfolio služeb,
jako je například vyhledávač, cenový srovnávač, mapová aplikace, e-mail či nově Televize Seznam. V posledních letech se společnost proměňuje z čistě technologické firmy v mediální dům a její domovskou stránku navštíví denně přes tři miliony uživatelů. Naše firma má nyní 230 vozidel převážně značky Škoda. K financování používáme operativní leasing. To s sebou přináší přehledné účtování a jednoduché plánování nákladů.“