Týden měl možnost testovat vůz Renault Megane Grandtour 1.6 dCi/96 kW Miroslav Tovara, flotilový manažer společnosti Heineken Česká republika, která je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V České republice patří do společnosti Heineken tři pivovary: Starobrno v Brně, Královský pivovar Krušovice ve středních Čechách a Velké Březno v severních Čechách.

Miroslav Tovara byl až na připomínky k některým prvkům ergonomie s meganem spokojený. Zvláště chválil dynamický a úsporný motor 1.6 dCi.

Miroslav Tovara byl až na připomínky k některým prvkům ergonomie s meganem spokojený. Zvláště chválil dynamický a úsporný motor 1.6 dCi.

První pocit po usednutí do vozu je pozitivní, interiér je prostorný a v testované verzi nadprůměrně vybavený. Sedadla jsou příjemná a komfortní včetně masážní funkce, bez té bych se ale dokázal obejít. To samé platí i o audio soustavě Bose. Má perfektní zvuk, zpříjemňuje cestování, ale příplatková výbava zbytečně automobil prodražuje.

Při podrobnějším seznamování jsem ale začal narážet na drobné odlišnosti v ergonomii oproti zvyklostem z koncernových automobilů Volkswagen. Zdá se mi zbytečně dlouhá hlavice řadicí páky, což prodlužuje dráhu řazení a snižuje komfort ovládání. S botami velikosti 46 jsem také při ovládání spojky občas zachytil za plast nad pedály. Zvykat jsem si také musel na pro mě nelogicky uspořádaný infotainment vozu. Pro každý úkon a funkci je třeba začít vždy od začátku! I přes domovské tlačítko mi vše přijde zdlouhavé a neintuitivní. Chyběla mi – stejně jako u současné octavie – hardwarová tlačítka pro rádio, telefon a navigaci, s jejichž pomocí se dá rychle dostat k požadovaným funkcím,“ hodnotí ergonomii Miroslav Tovara.

„Na displeji mi také chybí údaj o čase. Ten není u většiny listování v menu, ani na Head-up displeji. Jsou to víceméně drobnosti, ale negativně ovlivňují první dojem z vozu. Ale abych jen nekritizoval, v důležitých ohledech megane příjemně překvapil. Skvělé jsou jízdní vlastnosti. Ani jsem nechtěl věřit, že megane pohání jen šestnáctistovka. Dynamika je příkladná stejně jako spotřeba kolem šesti litrů. Chování vozu v zatáčkách a nerovnostech nemá zásadní nedostatky a je pohodlné a vyvážené. Po pár tisících kilometrech bych neměl problém si na vůz zvyknout,“ hodnotí Miroslav Tovara.

Chcete se zúčastnit testování? Zaregistrujte se.
Z došlých registrací vybereme řidiče, kteří budou moci nejnovější modely týden testovat. V dohodnutém čase vám vůz dovezeme až do firmy a v pondělí zase odvezeme. K dispozici budete mít plnou nádrž paliva.
 

O flotile vozů společnosti Heineken ČR

„Naše flotila je z hlediska výběru značky a modelu jasně nastavena, nicméně by nebyl problém podobný vůz ve flotile používat – samozřejmě po zvážení finančních parametrů.“ Pro financování zhruba 200 vozů využívá Heineken ČR výhradně operativní leasing. Vozový park se skládá zejména z Fabií Combi pro Sales force, Octavií a manažerských vozidel Audi a VW.

„Stav vozidel vyhodnocujeme při vrácení vozu od řidiče při ukončení leasingového cyklu, ale i v jeho průběhu. Řidič má zodpovědnost za stav, ve kterém vozidlo vrací, a v krajních případech přistupujeme i k úhradě poškození ze strany řidiče. Co se týká chování řidičů za provozu, tak vzhledem k tomu, že naše firma klade maximální důraz na bezpečnost svých zaměstnanců, je jasná snaha s řidiči v tomto ohledu pracovat. V poslední době řidiči proto absolvovali kurzy defenzivní jízdy, jsou prováděna pravidelná prezenční školení a společnost se je snaží v tomto ohledu vzdělávat. V rámci legislativních možností se za pomoci telematických systémů také snažíme eliminovat rychlou a tedy nebezpečnou jízdu.“