Renault Talisman Grandtour vyzkoušel Vladimír Kalivoda ze společnosti Elektrotrans. Akciová společnost Elektrotrans se zabývá výstavbou, servisem a opravami VVN. V současnosti má 110 zaměstnanců a působí převážně v České republice, ale v rámci skupiny VINCI se podílí i na řadě zahraničních zakázek. Firma provozuje 98 dopravních a mechanizačních prostředků. Osobních vozidel je 34, zbytek jsou terénní a nákladní vozidla a speciální stroje. Naprostá většina je nebo byla pořízena formou finančního leasingu či přímým nákupem.

Vladimír Kalivoda zmínil i svůj postoj k operativnímu leasingu: „Operativní leasing jsme také vyzkoušeli, ale po finanční stránce jsme zjistili, že pro nás nepředstavuje nejekonomičtější řešení. Z vlastní zkušenosti a informací od známých vím, že od této formy pořízení vozu ustupuje stále více firem, které přišly na ‚výhodnost‘ takového způsobu financování a mají s ním své zkušenosti. Ať už z důvodu výše splátky, tak i problémů při vrácení vozu společnosti poskytující tuto službu. Můj osobní názor je takový, že se jedná spíše o módu, pohodlnost a ego než o šetření finančních prostředků vlastní společnosti.“

Renault Talisman Grandtour

Renault se rozhodl postavit model, který dokáže zaujmout nejen velikostí, ale i vzhledem a technikou. Talisman úspěšně zastupuje dva modely najednou, a to jak třetí generaci Laguny, tak sedan vyšší střední třídy Latitude. K dispozici je jako elegantní sedan nebo praktické kombi, které má téměř identické vnější rozměry, takže rozvorem 2809 mm a délkou 4865 mm patří mezi největší auta střední třídy.

Hodnocení flotilového manažera

„Testované kombi poháněl vznětový čtyřválec 1.6 dCi, který má s ohledem na objem nadprůměrný výkon (120 kW), velmi kultivovaný běh a je velmi dobře odhlučněný,“ říká Vladimír Kalivoda. „Auto jako celek působilo příjemně a první dojem byl výtečný hned z několika hledisek. Prvním byly například velmi pohodlné sedačky, které nabízejí mnoho možností polohování a nastavení, vlastní odvětrávání, takže jsou svým způsobem klimatizovány, a v zimních měsících lze ocenit i jejich několikastupňové vyhřívání, masáže a velice dobré boční vedení. Jedná se o velmi prostorné vozidlo, kde je už od prvního dojmu brán zřetel na bezpečnost a komfort posádky.

Univerzálnost vozidla a jeho užitná hodnota jsou na vysoké úrovni už proto, že se jedná o typ Grandtour, kde není problém s cestovním komfortem a prostorem. To podtrhuje i pestrá škála jízdních asistentů, sledování ekologických a bezpečnostních prvků a možnost nastavení několika jízdních režimů.

Dynamika renaultu mým potřebám vyhovovala. Přesto by se s ohledem na hmotnost vozidla mohl v nabídce objevit i objemnější a výkonnější motor, ale pak by tolik nevynikla ekologická stránka provozu,“ uvažuje pan Kalivoda.

„Na základě testování bych vozidlo do naší flotily doporučil, protože pořizovací cena a za ni nabízený komfort včetně asistentů a bezpečnostních prvků je na vysoké úrovni. Sleduji vývoj systémů používaných v automobilovém průmyslu už delší dobu a těší mě, že se postupně dostávají do výbav vozidel z prémiového segmentu k běžným značkám, jako je například Renault, který má jako jeden z mála řadu systémů i v rámci základní výbavy.“

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit