Arteona vyzkoušel Tomáš Janál ze společnosti Izomat

Arteona vyzkoušel Tomáš Janál ze společnosti Izomat

Zapůjčený Volkswagen Arteon poháněl nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI/176 kW. Tento model se standardně dodává s pohonem všech kol a samočinnou sedmistupňovou převodovkou, elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS a adaptivní regulací podvozku DCC. Jako velký bonus vyzdvihl Tomáš Janál odvážný design, který arteona výrazně odlišuje od passatu. Pocit ze zcela jiného vozu ještě více umocnila testovaná verze R–Line a zlatá metalická barva s černou střechou. Tomáš Janál dále ocenil bezrámové provedení dveří, líbila se mu však i kapota překrývající přední blatníky i světlomety a rovněž 20palcová kola s ráfky z lehkých slitin rozměru 245/35R20 v matové barvě Dark Graphite.

I když vychází z modelu Passat, výrazný design arteona zcela odlišuje.

I když vychází z modelu Passat, výrazný design arteona zcela odlišuje

Po usednutí za volant mu vše padlo přesně do ruky tak, jak je zvyklý u koncernových vozů. „Co mě však u testované verze příliš nepotěšilo, je manuální nastavování podélného umístění sedadla a volantu. Čekal bych totiž u vozu této kategorie některé prvky výbavy jako samozřejmost,“ tvrdí Tomáš Janál. Interiér je však prostorný, dostatek místa je vpředu i vzadu. Zavazadlový prostor také nabízí dostatek prostoru a elektronický pedál, kdy se pohybem nohy pod zadním nárazníkem otevře víko, oceníte hlavně při nákupech s plnýma rukama.

„Nejvíce jsem se však těšil na projev motoru. Dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2.0 BiTDI se 176 kW pod kapotou napovídá, že to nebude žádný lenoch. V kombinaci s pohonem všech kol dobře drží na silnici i při ostřejší jízdě. Motor zabírá od nízkých otáček a je lineární až do maximálních otáček. Líbil se mi i zvuk při zátahu, který připomíná V6. S tímto krasavcem se dá jezdit kolem sedmi litrů na sto kilometrů při lehké noze na plynu, ale upřímně: já jsem s ním 50, 90, 120 nejezdil,“ přiznal se pan Janál. A my se mu ani nedivíme.

Pokud bychom se zastavili u otázky, zda by takový vůz na základě testování doporučil pan Janál do flotily jím spravované smečky vozů, jeho odpověď snad ani nemohla znít jinak: „Rozhodně ano, je to vůz reprezentativní a jistě by byl ozdobou našeho vozového parku.“

Chcete se zúčastnit testování? Zaregistrujte se.
Z došlých registrací vybereme řidiče, kteří budou moci nejnovější modely týden testovat. V dohodnutém čase vám vůz dovezeme až do firmy a v pondělí zase odvezeme. K dispozici budete mít plnou nádrž paliva.
 

O flotile vozů společnosti

Vozový park společnosti IZOMAT stavebniny o velikosti 160 vozů je převážně tvořen automobily značky Škoda. Ty společnost vlastní formou operativního leasingu. „Při tak velké flotile vozů je to nejjednodušší forma, jak udržet vozový park plně v chodu s relativně udržitelnými náklady. Dále máme užitkové vozy Citroën a nákladní vozy DAF,“ upřesnil pan Janál.

Dále nás zajímalo, jaké metody ve společnosti používají na kontrolu svých firemních řidičů a jak se řidiči chovají ke svěřenému vozu. „Provádím vizuální kontrolu celého vozového parku a dle interních směrnic se o vozy řidiči musejí řádně starat. Takže udržují své vozy v čistotě a bez poškození. Jde o reprezentaci firmy,“ říká Tomáš Janál.

Obchodní korporace IZOMAT stavebniny s. r. o. byla založena v roce 1991 a dlouhodobě patří mezi nejvýznamnější dodavatele stavebních materiálů v České republice. Obchodní činnost je realizována prostřednictvím sítě 25 poboček vybavených prodejními a skladovými prostory.

Výrobní činnost je zaměřena na izolační a doplňkové výrobky pro oblast technických izolací.

Má 300 zaměstnanců a stále se rozvíjí.

 

Galerie