Společnost Schneider Electric je globální specialista v hospodaření s energií a na automatizaci. S obratem 25 miliard eur v roce 2014 a 170 tisíci zaměstnanci se stará o zákazníky ve více než stovce zemí.

„Vozy VW Passat již v naší flotile máme. Tento model by mohl nabídnout zajímavé rozšíření o hybridní vůz,“ odpovídá pan Píše na otázku, zda by si takový vůz představoval i ve flotile jejich společnosti. Ta v současné době čítá na 140 vozů, pan Píše se ale ještě stará o 40 vozů Schneider Electric a. s. (výrobní závod v Písku) a vozový park Schneider Electric Slovakia s 60 vozy.

K tomu, jaké metody společnost používá ve vztahu ke svým řidičům, Martin Píše říká: „Vycházíme ze zákoníku práce. Na základě tohoto podkladu máme zpracovanou podrobnou směrnici a nedbalostní škody po řidičích vymáháme, abychom je motivovali k minimalizaci těchto škod. Všechny naše vozy jsou vybavené GPS a systémem pro tvorbu elektronické knihy jízd. Tak se řidičům snažíme maximálně zjednodušit administrativu spojenou s řízením služebního vozu.“

Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Passat GTE Plug-in Hybrid sleduje nástup ostatních automobilek v segmentu hybridů a je po Golfu GTE už druhým modelem značky s touto koncepcí pohonu. Hybridní systém sestává ze zážehové čtrnáctistovky TSI o největším výkonu 115 kW, kterou doplňuje elektromotor s největším výkonem 85 kW umístěný mezi spojku a převodovku. Výrobce deklaruje kombinovaný výkon pohonné jednotky 160 kW a její točivý moment 400 Nm, přičemž pouze spalovací motor disponuje největším točivým momentem 250 Nm.

Hodnocení flotilového manažera

Martin Píše u hybridního passatu vyzdvihuje slušný dojezd na elektřinu, vynikající jízdní vlastnosti, vysoký točivý moment motoru a adaptivní tempomat. „Zápory se na tomto voze ale hledají jen velmi těžko. Napadá mne pouze jedna drobnost. Nepříliš přehledná navigace a mapy,“ konstatuje Martin Píše. „Ovladače na volantu a celé ovládání vozu je intuitivní, a přestože neřídím vůz této značky každý den, velice rychle jsem se zorientoval. Vůz prošel zatěžkávací zkouškou a byl schopen uvézt mou kompletní rodinu, včetně tří dětí v sedačkách umístěných vzadu, což není u většiny vozů na trhu běžné.“

Pan Píše dále vysoce hodnotil i dynamiku vozu, která je podle něj skvělá, zvláště při použití „kouzelného“ tlačítka GTE. Uváděný výkon motoru 115 kW není dnes nic neobyčejného, řidič však nemá pocit, že by byl jakkoliv omezován, včas totiž – především při akceleraci nutné pro předjíždění nebo jízdní manévr – přidá výkon i elektromotor. A protože jde o hybridní automobil, vůz byl pravidelně dobíjen v nabíjecí stanici v sídle firmy na plnou kapacitu. „Dojezd na elektropohon je hodně závislý na stylu jízdy. Dojezd kolem 40 km se dá pohodlně využít na cestu z práce a do práce. Průměrnou spotřebu výrazně ovlivňuje vzdálenost ujetá jen na elektřinu. Já s passatem jezdil v kombinovaném režimu okolo pěti litrů na sto kilometrů,“ hodnotí vůz pan Píše.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit