Mondeo bylo už v roce 1993 pro celý svět stejné. A poslední, čtvrtá generace jde ve stejném duchu. Jde o globální model, který je stejný jak pro USA, tak i Evropu. Při jeho vývoji byl velký důraz kladen na komfort. I v nejlevnějších verzích se dočkáte skvělého odhlučnění a velmi pohodlných sedadel. Jako první Ford v Evropě může nabídnout nová, výrazně anatomicky tvarovaná sedadla s unikátní masážní funkcí Active Motion a vyhříváním, elektricky nastavitelný a vyhřívaný volant s pamětí polohy, ale i nové víceprvkové zavěšení zadních kol „Integral Link“, které zlepšuje komfort jízdy a snižuje přenos hluku a rázů při přejezdu nerovností do interiéru. Mondeo také nabízí nový komunikační systém SYNC 3 s hlasovým ovládáním plně v češtině a 8" dotykovou obrazovkou.

KOMPLETNÍ PŘÍLOHU S MANAŽERSKÝMI VOZY NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC č. 2/2018

Neobvyklý je také výkon systému klimatizace, který dokáže ochladit interiér z 55 na 18 °C během patnácti minut. Na přání lze Mondeo dovybavit unikátními bezpečnostními pásy s integrovanými airbagy. Ty se aktivují v případě nehody, čímž se jejich plocha až pětinásobně zvětší, což minimalizuje poranění hrudníku, protože se síla při nárazu rozloží do větší plochy.

Tři motory, dvě převodovky a 4x4

Pro čtyři výbavové linie jsou k dispozici tři motory. Jeden zážehový čtyřválec 1.5 EcoBoost s výkonem 118 kW a dva vznětové čtyřválce 2.0 TDCI ve výkonových variantách 110 a 132 kW. Nejsilnější turbodiesel chybí jen v nejlevnější výbavě Trend, na oplátku je ale možné ho kombinovat jak s manuální, tak samočinnou dvouspojkovou převodovkou PowerShift nebo pohonem všech kol, který je mimochodem k dispozici po takřka pětadvaceti letech. Naposledy byl v nabídce Mondea první generace. K dispozici je ale i pro slabší turbodiesel. Po konstrukční stránce patří mezi nejnovější. Elektronicky ovládaná mezinápravová lamelová spojka v případě potřeby samočinně připojí pohon zadních kol a v extrémních případech dokáže točivý moment rozdělit mezi přední a zadní nápravu v poměru až 100 % na zadní nápravu. Aktuální průběh přenosu točivého momentu je možné sledovat na palubním počítači v režimu „Inteligentní AWD“.

Prodloužené záruky, nízké TCO

Na automobily Ford Mondeo je standardně poskytována pětiletá záruka FORD PROTECT na 5 let, nebo ujetí 120 000 kilometrů podle toho, která skutečnost nastane dříve. K tomu si lze za 12 000 Kč přikoupit ještě prodloužení záruky z pěti na sedm let nebo prodloužení na 200 000 kilometrů.

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY 

FORD MONDEO KOMBI 2.0 TDCI

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebené díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 km 3 roky 41,20 % 19 500 25 630
150 000 km 3 roky 36,90 32 800 31 650

Také na servisní úkony může zákazník uzavřít smlouvu Ford Service Plan, která výrazně sníží náklady na servis. Ale i bez tohoto zvýhodnění, které do nákladů za servis a opotřebitelné díly v tabulkách nezapočítáváme, jsou celkové náklady za servis i opotřebitelné díly v segmentu střední třídy jedny z nejnižších.

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 km)

Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,6/5,3 4,7/6,6 6,4

FORD MONDEO KOMBI 2.0 TDCI 110 KW POWERSHIFT

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE

Typ motoru Vznětový čtyřválec 2.0 l, turbo
Výkon/točivý moment (kW/Nm) 110/350
Typ převodovky Samočinná šestistupňová
Nejvyšší rychlost (km/h) 208
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,0
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km) 4,9 (Euro 6b, NEDC)
Pohotovostní hmotnost (kg) 1526
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2000
Délka/šířka/výška (mm) 4867/1852
Rozvor (mm) 2850
Základní objem zavazadlového prostoru (l) 500
Cena testované motorizace s DPH (Kč) od 901 990