Mercedes-Benz Cars Česká republika zahajuje prodej nového modelu EQC. Téměř 4,8 m dlouhý automobil, který v sobě ztělesňuje to nejlepší z konstruktérského umu tradičního výrobce prémiových vozů, představuje v řadě ohledů revoluční změnu. Vedle ojedinělého designérského ztvárnění, v němž se odrážejí dlouholeté zkušenosti z oblasti aerodynamiky, jde také o nejmodernější použité technologie pro zajištění vysoké úrovně jízdních vlastností, bezpečnosti a pohodlí, na které jsou zákazníci značky Mercedes-Benz zvyklí.

Prodejní cena v ČR začíná na částce 1 965 000 Kč za verzi EQC 400 4MATIC. Ve standardní výbavě je řada pokrokových a komfortních prvků, jako jsou světlomety MULTIBEAM LED, multimediální systém MBUX s hlasovým ovládáním, možnost dálkově spustit klimatizaci nebo vytápění před jízdou, optimalizovaný navigační systém EQ zvyšující ekonomiku jízdy a zkracující dobu nabíjení, pohon všech kol, nejmodernější bezpečnostní a asistenční systémy a řada dalších položek. Při příležitosti zahájení prodeje převratného modelu připravila automobilka i omezenou sérii EQC Edition 1886, odkazující svým názvem na rok vzniku nejstarší automobilky na světě.

Mercedes-Benz EQC pohánějí dva elektromotory o celkovém výkonu 300 kW (408 k), které prostornému SUV udělují mimořádné vlastnosti. Zrychlení 0– 100 km/h proběhne za 5,1 s a vůz je schopen vléci brzděný přívěs o hmotnosti až 1800 kg. Díky kapacitě akumulátorů 80 kWh a řadě technologií pro úspornou jízdu (spotřeba 22,2 kWh/100 km1) činí jízdní dosah v kombinovaném cyklu EU více než 450 km.

Každý zákazník dostane k modelu EQC kapalinou chlazenou nabíječku OBL s výkonem 7,4 kW, díky níž je vůz připraven pro nabíjení střídavým proudem jak z domácí elektrické sítě, tak z veřejných nabíjecích stanic. Použitím nástěnné nabíječky Mercedes-Benz Wallbox lze zkrátit dobu nabíjení až o dvě třetiny běžné doby. A ještě rychleji lze elektrickou energii doplňovat stejnosměrným napájením. V závislosti na stavu nabití akumulátorů může EQC využívat maximální nabíjecí výkon až 110 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 procent kapacity činí přibližně 40 minut.

Vůz EQC prošel nadstandardními testovacími procedurami, které měly za cíl ověřit bezpečnost a kvalitu nově pojatého modelu. Dvě stovky prototypů najezdily několik milionů kilometrů v reálném provozu i za extrémních klimatických podmínek čtyř kontinentů (Evropa, Severní Amerika, Asie a Afrika). Zkoušky bezpečnosti a elektrického systému výrazně překonaly legislativní požadavky.

Model EQC je prvním vozem nové řady EQ a vyrábí se v závodě v Brémách. Akumulátory vyrábí Daimler ve vlastním závodě v Kamenci nedaleko Drážďan. Lokální výroba akumulátorů, blízká výrobnímu závodu automobilu, je jedním ze základních faktorů pro úspěšné působení nového modelu na trhu. Letos v Ženevě představil Mercedes-Benz studii dalšího elektromobilu, velkoprostorového prémiového vozu EQV, jehož sériové provedení se představí na podzim na frankfurtském autosalonu.