Dopravní nehody, během nichž dochází ke střetu automobilu s cyklistou, často končí vážným zraněním nebo smrtí. Systém detekce cyklistů s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou prostřednictvím palubní kamery a radaru dokáže rozpoznat cyklisty, na které v případě bezprostředního rizika srážky řidiče upozorní, případně dá pokyn k zahájení automatického brzdění. Systém automatického nouzového brzdění plnou brzdnou silou i systém detekce chodců, jehož součástí je funkce rozpoznání cyklistů, představují technologie, které automobilka Volvo vyvinula právě v souladu se svou vizí bezpečnosti.

Výzkumný projekt Volvo–POC zahrnuje celou sérii speciálně navržených automobilových nárazových testů, které se odehrávají v centru automobilky Volvo Cars pro výzkum bezpečnostních technologií ve švédském Göteborgu coby součást širšího výzkumného projektu, jehož smyslem je porozumět mechanismům závažných a dlouhodobě léčených zranění cyklistů.

V rámci testů jsou na hlavy figurín pro nárazové testy nasazeny přilby POC, načež jsou figuríny prostřednictvím speciálního testovacího zařízení vrženy různými způsoby do různých částí stojícího vozu Volvo při různých rychlostech a z různých úhlů.

Testy vycházejí ze stávajících norem pro testování systémů pro ochranu hlavy chodců. To umožnilo společnostem Volvo Cars a POC vytvořit přímé srovnání situace, kdy je osoba chráněna helmou, se stavem, kdy tomu tak není. Současné postupy pro testování cyklistických přileb jsou velmi prosté, přičemž zahrnují například spuštění helmy z různé výšky na rovný nebo zkosený povrch, kdy neberou v úvahu vozidlo. Cílem projektu společností Volvo Cars a POC je znovu definovat a rozvinout způsob testování přileb.

Zkušenosti získané v rámci uvedeného výzkumného projektu pomohou společnosti POC vyrábět bezpečnější cyklistické přilby, které při střetu cyklisty s automobilem nabídnou vyšší úroveň ochrany, zatímco automobilka Volvo využije výsledky testů ke svému dalšímu vývoji bezpečnostních technologií a opatření.