Šestý ročník odborného školení magazínu Business-Car se konal 11. května v nově otevřené kavárně Air Café&bar na letišti v Mladé Boleslavi a v budově leteckého muzea Metoděje Vlacha.

Souhrn nejzajímavějších informací z přednášek, které řešily výběr poskytovatele operativního leasingu a bezpečnější chování řidičů přineseme v připravovaném třetím čísle časopisu.

 

Jak vybrat poskytovatele operativního leasingu

Volkswagen Financial Services

Martin Čmarada ze společnosti Volkswagen Financial Services ve své přednášce uvedl oblasti, na které by si flotiloví manažeři měli dát největší pozor. Zmínil především nadhodnocené zůstatkové hodnoty, rekalkulace v průběhu trvání smlouvy, rozsah služeb a nadměrné opotřebení na konci smluvního vztahu. „Při výběru dodavatele operativního leasingu tak rozhodně nedoporučuji řídit se jen podle výše měsíční splátky. Naopak ty nejlevnější nabídky bývají ve skutečnosti nejvíce zapeklité. Přes 60 % měsíční splátky totiž tvoří amortizace vozu. Proto mnohé leasingové společnosti úmyslně nadhodnotí zůstatkovou hodnotu a díky tomu získají klienta. Zůstatkovou hodnotu pak upravují rekalkulacemi v průběhu trvání smlouvy. Je tedy vždy důležité poptávat víc leasingových společností včetně značkového financování. Případné výrazné rozdíly ve splátkách je potřeba konzultovat“, uvedl Martin Čmarada.

 

Octavia na CNG vyjde na operativní leasing levněji, než verze 1.6 TDI

Martin Čmarada se dále věnoval alternativním pohonům a jejich výhodnosti v případě pořízení na operativní leasing. Nejčastější dotazy flotilových manažerů se pak v diskusi točily kolem plynových pohonů CNG a konkrétních možností financování. „Zatímco v roce 2014 byly automobily s pohonem CNG zastoupeny v portfoliu Volkswagen Financial Services jen 0,72 %, v loňském roce to bylo o téměř 100 % více (1,39 %). Například 15 % všech financovaných modelů SEAT Leon tvoří verze na CNG. Navíc v rámci alternativního pohonů lze využívat výhodný úvěr s úrokem od 0,9 % p. a. včetně zimních pneumatik a přezouváním po dobu financování. V rámci užitkových automobilů Volkswagen lze čerpat úvěr s úrokem od 1,9 % p. a.

Další zajímavostí bylo srovnání měsíčních splátek Škody Octavia 1.6 TDI a 1.4 G-TEC (CNG) na Full-service leasing (3 roky a 30 000 km/rok). Škoda Octavia se vznětovým motorem 1.6 TDI/81 kW vycházela měsíčně na 10 541 Kč, verze CNG (1.4 TGI 81 kW G-TEC) byla nepatrně levnější (10 134 Kč). Uvedené ceny jsou bez DPH a kalkulace jsou počítány z ceníkových cen bez slev,“ uvedl Martin Čmarada.

 

Bezpečnost, únava a stres

DEKRA CZ

Únava a stres je jedna z častých příčin dopravních nehod a řidiči ji často podceňují. Mohlo by se zdát, že přednáška na toto téma bude nudná. Ale Jiří Parma ze společnosti DEKRA CZ ji pojal velmi nevšedně a svá tvrzení i konkrétní čísla opíral o praktické testy a skutečné příběhy z praxe. Hlavním tématem přednášky bylo včasné rozpoznání přicházející únavy a jak na přicházející únavu reagovat. Velmi podceňované je také správné plánování trasy.

 

Malý letecký den historických letadel a létání s drony

Až překvapivě velký zájem budil doprovodný program. Téměř hodinovou letovou ukázku historických letadel si nenechal ujít snad nikdo. Celkem osm letadel z období první a druhé světové války předvedlo často dech beroucí letové ukázky, které piloti předvedli na samé hranici fyzikálních zákonů. Foukal totiž velmi silný nárazový vítr, který si s lehkými stroji pohrával i na maximálních rychlostech. Piloti většinou byli i majiteli letadel a tak předvedli, že letové vlastnosti svých strojů dokáží využít ve skutečně krajních mezích.

Velký zájem budily také letové ukázky dronů, které zároveň testování automobilů natáčely z výšky. Někteří si mohli letové vlastnosti dronů vyzkoušet i v praxi za dohledu zkušeného instruktora společnosti Land of Drones. V silném nárazovém větru bylo velmi zajímavé, jak se drony po aktivaci GPS souřadnic dokázaly samy vypořádat s bočním větrem. Po zapnutí „autopilota“ například dron udržoval zvolenou výšku i směr bez ohledu na silný vítr. Dokázal tak třeba i po dobu dvaceti minut (což byla v nárazovém větru maximální výdrž akumulátoru) viset na jednom místě podle zadaných souřadnic GPS a kamerou monitorovat okolí pod sebou. Pokud by „pilot“ ignoroval nebezpečí úplného vybití akumulátoru, dokázal dron samočinně přistát. Systém automatického přistání bylo možné navolit i na konkrétní GPS souřadnice.

 

Rádi bychom poděkovali všem za nebývalý zájem o šestý ročník odborného školení, kterého se zúčastnilo přes 100 flotilových manažerů a vedoucích pracovníků společností.

Děkujeme také generálnímu partnerovi společnosti Porsche Česká republika a všem dalším partnerům, bez kterých by byla organizace odborného školení velmi obtížná.

 

GENERÁLNÍ PARTNER

Porsche Česká republika s.r.o., divize Audi Porsche Česká republika s.r.o., divize SEAT Porsche Česká republika s.r.o. - divize Volkswagen Osobní vozy Porsche Česká republika s.r.o. - divize Volkswagen Užitkové vozy

HLAVNÍ PARTNER

FORD MOTOR COMPANY, s. r. o.
 
  ŠKODA AUTO a.s.  

PARTNER

Air Café & Bar DEKRA Automobil a.s. KIA MOTORS CZECH s.r.o. Volkswagen Financial Services s.r.o.

VYSTAVOVATEL

Citroën

Emil Frey ČR, s.r.o. FIAT ČR spol. s r.o. LAND OF DRONES s.r.o.

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

Nissan Sales CEE Kft. - organizační složka Opel LLC PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Renault Česká republika, a.s. SPEED LEASE, a.s. VOTUM Centrum Odškodnění, a.s. Webasto Thermo & Comfort Czech Republic s.r.o.

Galerie