Audi zavádí do sériové výroby ekologickou a nákladově efektivní technologii lakování OFLA (Oversprayfreie Lackieren), díky níž mohou být nyní v rámci jediného lakovacího procesu naneseny dvě různé barvy. Nová metoda nalézá poprvé uplatnění při výrobě speciálních edicí „edition one“ v roce 2019 modernizovaných modelů A4 Limuzína* a A5 Coupé*. Zákazník v tomto případě obdrží na přání střechu v odstínu černá Brilliant. Audi je prvním výrobcem automobilů na světě, který používá tuto ekologickou technologii v sériové výrobě.

Dvoubarevná lakování byla dosud realizována dvěma lakovacími procesy, po předchozím nanesení ochranné fólie na plochy, které se příslušnou barvou nelakovaly. Technologie OFLA představuje revoluci výše uvedeného procesu, který je velmi zdlouhavý a náročný na spotřebu materiálu. Velmi precizní měřicí zařízení, vedené robotem, změří laserový svar mezi střechou a rámem bočních stěn vozidla. Speciální lakovací nástroj následně nanáší na karoserii černý lak, vyvinutý speciálně pro tento proces, a to v pruzích, s milimetrovou přesností, aniž by hrozilo, že budou okolní plochy zasaženy rozprašovanou barvou. Díky precizní návaznosti tenkých barevných pruhů vznikne kontrastní lakování – v jednom jediném procesu, který šetří čas i náklady a je ekologický.

Značka Audi intenzivně testovala novou metodu lakování od jara 2018 a postupně ji zdokonalila pro zavedení do sériové výroby. Kontrastní lakování s černou střechou jsou v sériové výrobě možná od léta 2019. Technologie OFLA snižuje nejen spotřebu laku, ale také eliminuje dosud nezbytný materiál pro přelepování. Audi tak šetří suroviny a současně rozšiřuje nabídku individualizace pro své zákazníky. Model Audi A4 Limuzína „edition one“ s černou střechou je nabízen ve třech barevných odstínech – metalický lak šedá Terra, perleťový lak šedá Daytona a šedá Quantum. Audi A5 Coupé „edition one“ je k dispozici s barvami karoserie šedá Quantum, perleťový lak šedá Daytona a metalický lak zelená Distrikt.

Audi A5 Coupé

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.