Vnější design nové Audi A6 Avant reprezentují ostré linie, velkorysé plochy a markantní, výrazně skloněné zadní okno. Přídi dominuje široká, nízko umístěná maska chladiče Singleframe, profil se vyznačuje protaženou siluetou a lichoběžníkovými plochami oken. Výrazně tvarované horní části podběhů kol vizuálně připomínají pohon všech kol quattro. Na zádi jsou zadní světlomety vzájemně propojeny ozdobnou lištou. K dvanácti barvám laku jsou na výběr na přání dodávané linie vnější výbavy sport a design, jakož i exteriérový paket S line.

Nové Audi A6 Avant má vnější délku 4,94 m, šířku 1,89 m a výšku 1,47 m. Navzdory sportovním liniím disponuje nový velkorysým objemem zavazadlového prostoru svého předchůdce. V základním uspořádání má zavazadelník s pojezdovými kolejnicemi šířku 1050 mm a objem 565 l, sklopením opěradel zadních sedadel se objem zvětší na 1680 l. Víko a kryt zavazadlového prostoru se otvírají elektricky již v sériové výbavě. Na přání se dodává ovládání zadního víka senzorem pohybu. Sériově dodávaná zadní sedadla jsou sklopná v poměru 40:20:40. Na přání dodávané tažné zařízení lze elektricky odjistit.

Bezpečnost na prvním místě

Představené Audi A6 Avant je sériově vybaveno světlomety LED. Na výběr jsou tři verze. Nejvyšší z nich jsou světlomety HD Matrix LED s dálkovými světly o vysokém rozlišení. Pět horizontálních linií zde tvoří charakteristická světla pro denní svícení. Originální charakter modelové řady A6 umocňují dynamické ukazatele směru a pulzující světlo funkcí Coming Home a Leaving Home. Na přání zvýrazňuje vnitřní design paket dekoračního osvětlení s osvětlenými konturami.

Asistenční systémy jsou rozděleny do paketů „City“ a „Tour“. Mezi ně patří kromě sériově dodávaného asistenta pro nouzové brzdění „Audi pre sense front“ mimo jiné adaptivní asistent řízení s asistentem pro průjezd zúženými úseky. Tento systém podporuje řízení v příčném i podélném směru v popojíždějící koloně až do úplného zastavení, je funkční při rychlosti jízdy až 250 km/h a usnadňuje řidiči řízení zajišťováním zrychlování a brzdění. Asistent pomáhá také při dodržování nastavené rychlosti jízdy, resp. udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla při jízdě v dopravní koloně, jakož i při průjezdu úseky se zúženými jízdními pruhy.

Díky přídavné funkci asistenta pro hospodárnou jízdu zohledňuje adaptivní asistent řízení s předstihem při změnách rychlosti jízdy omezení rychlosti jízdy, zatáčky, kruhové objezdy a při aktivním navigačním systému také odbočky. Asistent pro hospodárnou jízdu poskytuje kromě předvídavých pokynů na panelu sdružených přístrojů také haptickou zpětnou vazbu aktivním pedálem plynu. Společně se systémem MHEV mohou tito asistenti přispívat k ještě hospodárnějšímu stylu jízdy.

Ještě více bezpečnosti poskytuje asistent pro stav nouze. Tato funkce rozpozná, že řidič neřídí, a upozorní jej v takových případech vizuálně, akusticky a hapticky. Pokud na to řidič nereaguje, převezme systém řízení, aktivuje výstražné ukazatele směru a automaticky model A6 ve svém jízdním pruhu zastaví. Přitom aktivuje ochranná opatření systému Audi pre sense, například přitažení bezpečnostního pásu a uzavření oken, a automaticky spustí tísňové volání.

V městském provozu podporuje řidiče pět funkcí. Asistent pro průjezd křižovatkou rozpoznává kritické situace před vozem, způsobené vozidly, která přijíždějí ze stran. Systém Audi pre sense 360° rozpoznává nebezpečí kolize, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran vzadu dbá na bezpečnost při pomalém couvání, například při vyjíždění z příčného parkovacího místa. Paket doplňují funkce upozorňování na nebezpečí při vystupování a změně jízdního pruhu.

Hospodárné a výkonné motory

Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem částečně hybridního pohonu, který zvyšuje komfort a hospodárnost a snižuje spotřebu paliva v reálném provozu. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče, srdce systému MHEV, uskutečňuje ve 48V systému při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW a elektrickou energii ukládá do samostatného lithium-iontového akumulátoru. Nové Audi A6 Avant může jet setrvačností s deaktivovaným motorem rychlostí mezi 55 a 160 km/h, oblast funkčnosti systému start-stop začíná již při 22 km/h.

Hnací síla motorů je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic nebo osmistupňové převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro. Ideálním doplňkem je na přání dodávaný sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola při sportovním průjezdu zatáčkou.

Komfort a agilita

Podvozek nabízí v porovnání s předchůdcem ještě větší rozsah nastavení mezi dynamikou a komfortem. Sériově dodávané progresivní řízení se vyznačuje vysokým komfortem řízení. Beztak již sportovní převod zvětšuje s natočením volantu ještě více svou strmost. Nový koncept regulace elektromechanického řízení navíc řidiči zprostředkovává intenzivní a velmi podrobnou zpětnou vazbu o kontaktu pneumatik s vozovkou a zároveň nepřenáší do volantu nepříjemné rázy.

Na přání nabízí Audi dynamické řízení všech kol, s nímž je A6 Avant mimořádně obratný. Při rychlosti jízdy až 60 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než přední, a to až o pět stupňů. Tím se zmenšuje průměr otáčení téměř pětimetrového modelu Avant až o jeden metr na 11,1 m. Řidič v každodenním provozu rozměry modelu A6 Avant vůbec nevnímá, ani při parkování, manévrování nebo jízdě v městském provozu. Dynamické řízení všech kol navíc zvyšuje agilitu v zatáčkách a jízdní stabilitu ve vyšších rychlostech od 60 km/h. V této situaci se kola přední a zadní nápravy natáčejí ve stejném směru, což zvyšuje stabilitu.

Zákazníci mají na výběr čtyři varianty podvozku. Sériový podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek, podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchové odpružení adaptive air suspension, rovněž s elektronicky řízenými tlumiči. Elektronická podvozková platforma EFP reguluje kromě tlumičů a vzduchových pružin také dynamické řízení všech kol a zdokonalený sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkou podle potřeby aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. U všech elektronicky řízených podvozků si může řidič sestavit vlastní nastavení v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select – s výběrem režimů comfort, auto a dynamic. Například dynamické řízení všech kol mění svůj převod a intenzitu zpětné vazby. Nové Audi A6 Avant lze objednávat s koly o průměru až 21", přičemž i největší kola dosahují velmi vysoké úrovně komfortu odpružení a akustického komfortu.

Interiér na míru

Uspořádání interiéru nového modelu Audi A6 Avant sází na eleganci a minimalismus, a tento přístup harmonicky ladí s konceptem ovládání. Štíhlé přístrojové desce dominuje plocha „černého panelu“, do níž je integrován horní displej systému MMI touch response, který je stejně jako spodní displej na konzole středového tunelu mírně natočen k řidiči. Horizontálně orientovaný design interiéru umocňuje dojem velkorysého prostoru, v němž jsou všechny prvky vzájemně logicky uspořádány.

V závislosti na přání zákazníka může interiér nového modelu Audi A6 Avant ztělesňovat zcela odlišné charaktery. Kromě vstupní verze jsou na výběr čtyři výbavové linie, každá s vlastním barevným konceptem: sport, design, design selection a sportovní paket S line. Barvy jsou progresivní i elegantní, materiály, sahající až ke kůži Valcona a ozdobnému obložení ze dřeva s otevřenými póry, jsou velmi kvalitní, jak je u Audi zvykem. Pro všechny výbavové linie se dodává také exteriérový paket S line.

Sedadla pro Audi A6 Avant byla nově vyvinuta. Na vrcholu nabídky stojí všestranně nastavitelná přední sedadla s nastavitelnými bočními polštáři, která mohou být na přání vybavena navíc i funkcemi odvětrávání a masáže, jakož i sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy.

Mezi další prvky výbavy na přání patří paket Air Quality se dvěma různými parfémy a ionizátorem, velké panoramatické skleněné střešní okno a adaptivní stěrače skla čelního a zadního okna s integrovanými tryskami ostřikovačů ve stíracích lištách.

Multimediální zařízení MMI touch response

V konceptu ovládání MMI touch response nového modelu Audi A6 Avant ovládá řidič téměř všechny funkce na dvou velkých displejích. Na horním displeji o úhlopříčce 10,1“ (MMI Navigation plus) má řidič pod kontrolou informační, zábavní a navigační systém. Pod ním je umístěn 8,6“ displej, jehož prostřednictvím ovládá klimatizaci i komfortní funkce a zadává text. Přitom si může komfortně opřít zápěstí o páku voliče převodovky.

V kombinaci se systémem MMI Navigation plus zahrnuje výbava také zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3“, který se ovládá multifunkčními tlačítky na volantu. Na přání dodávaný průhledový displej promítá informace na čelní okno. Nový model A6 Avant zvládne i roli inteligentního partnera pro vzájemný dialog díky funkci hlasového ovládání hovorovou řečí. Systém reaguje na povely a dotazy dvěma způsoby, pomocí dat uložených v paměti vozidla a znalostí z cloudu. Díky sériově dodávané funkci individualizace je možné sestavit až sedm individuálních profilů, v nichž si může několik řidičů uložit až 400 nastavení z mnoha oblastí.

Vrcholným informačním a zábavním systémem je na přání dodávaný systém MMI Navigation plus. Jeho modul pro přenos dat podporuje s vloženou SIM standard LTE Advanced a integruje hotspot WLAN. Navigační systém rozpoznává oblíbené cíle řidiče na základě sledování projížděných tras a podle toho vytváří inteligentní návrhy. Trasa se vypočítává online na serverech poskytovatele služeb HERE a souběžně také v automobilu.Audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System vytváří 19 reproduktory fascinující zvuk ve formátu 3D také pro cestující na sedadlech vzadu.