S koncem léta sjel z výrobní linky první vznětový motor 2.0 BiTurbo, který je optimální pohonnou jednotkou pro model Insignia Country Tourer i pro další verze řady Insignia. Objednat jej proto můžete ještě před koncem tohoto roku ve verzích Grand Sport, Sports Tourer a Country Tourer.

Nově konstruovaný vznětový čtyřválec BiTurbo dává z objemu 2,0 l výkon 154 kW/ 210 k při 4000 ot/min a především díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel vyniká silným točivým momentem až 480 Nm už při otáčkách 1500 ot/min. Spotřeba tohoto motoru v Insignii činí podle aktuální metodiky NEDC 8,7 l/100 km ve městě, 5,7 l/100 km mimo město a 6,9 l/100 km v kombinovaném režimu. Z 0 na 100 km/h to zvládne za pouhých 7,9 s a dosáhne maximální rychlosti 233 km/h.

Jednotka je vždy spojená s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Vedle vysokého výkonu patří k přednostem nového motoru se systémem přímého vstřikování paliva common-rail také příznivá výkonová charakteristika a kultivovaný chod, čímž překonává dosavadní populární vznětový motor o objemu 2,0 l s jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW/ 170 k.

Nově vyvinutý čtyřválec 2.0 BiTurbo je prvním motorem automobilky Opel, který už plní přísnější emisní normu Euro 6.2, kterou budou muset plnit všechny nové automobily od podzimu 2018. Kromě aktuálně platné metodiky spotřeby NEDC Opel uvádí i hodnoty spotřeby podle připravované celosvětové metodiky WLTP, která vstoupí v platnost letos na podzim. Hodnoty spotřeby paliva a emisí pro model Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle metodiky WLTP činí 6,2-12,2 l/100 km, kombinovaná spotřeba 7,5-8,0 l/100 km, kombinované emise CO196-209 g/km. Jsou tedy výrazně realističtější než údaje podle dosavadní oficiální metodiky NEDC. Spotřeba modelu Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle NEDC činí 8,7 l/100 km ve městě, 5,7 l/100 km mimo město, 6,9 l/100 km v kombinovaném provozu s emisemi CO183 g/km. Hodnoty podle WLTP zohledňují i rozdílný styl jízdy, což zákazníkům umožňuje lépe odhadnout vlastní spotřebu paliva.

Technologie použité při konstrukci

Nový motor 2.0 BiTurbo je přeplňovaný dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel. Nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, které ho stlačí, a potom vstupuje do druhého turbodmychadla. To je vybavené systémem variabilní geometrie lopatek rozváděcího kola turbíny, což zvyšuje točivý moment motoru v nízkých otáčkách a výkon ve vysokých otáčkách motoru. Stlačený vzduch se nejprve ochlazuje v kapalinovém chladiči a potom vstupuje do válců. Nafta se přímo do válců vstřikuje přes 7-otvorové dýzy pod tlakem až 2000 barů, přičemž během jednoho pracovního cyklu dokáže systém common-rail uskutečnit až 10 vstřiků. Plnící tlak regulují v závislosti na otáčkách a zatížení motoru celkem tři elektricky ovládané obtokové ventily a elektricky nastavitelné lopatky rozváděcího kola turbodmychadla.

Kromě vysoké účinnosti, kladli konstruktéři také na snížení vibrací a nízkou hlučnost. Proto byl použit odlévaný ocelový klikový hřídel, dva vyvažovací hřídele, vyztužený setrvačník a dvojdílná olejová vana. To vše snižuje typické vibrace vznětového motoru na naprosté minimum. Chladicí systém je vybaven elektrickým čerpadlem kapaliny, které se zapíná jen když je třeba.

Dostupné motory pro Opel Insignia

 

 

 

Normovaná spotřeba paliva (l/100 km)

Emise CO2 (g/km)

Motor

Výkon

Toč. moment

Město

Mimo město

Kombinace

Kombinace

1.6 Diesel

81 kW (110 k)

300 Nm

4,9

3,8

4,2

110

1.6 Diesel
ECOTEC

81 kW (110 k)

300 Nm

4,6

3,6

4,0

105

1.6 Diesel

100 kW (136 k)

320 Nm

5,2

4,0

4,5

118

2.0 Diesel

125 kW (170 k)

400 Nm

6,7

4,3

5,2

136

2.0 BiTurbo

154 kW (210 k)

480 Nm

8,7

5,7

6,9

183