Značka Peugeot, za kterou stojí 208letá historie, vstupuje do éry přechodu na nové energie a nabízí vzrušující a zároveň realistickou vizi budoucnosti: #UNBORINGTHEFUTURE. Nový Peugeot 208 je neoddělitelnou součástí této vize budoucnosti a svoji modernost projevuje prostřednictvím emocí, elegance a kvalitního zpracování.

Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace: CMP. Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2. Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.

Během celého vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Nová platforma napomáhá snižovat emise CO2 nového Peugeotu 208 díky optimalizované aerodynamice, nižší hmotnosti a optimalizaci hnacího ústrojí. Inženýři se věnovali také dodávaným pneumatikám a snížení jejich valivého odporu. Cestující v kabině benefitují ze zlepšení akustického a tepelného komfortu na palubě, nižších vibrací a přítomnosti asistenčních systémů z vyšších tříd.

Peugeot e-208  s čistě elektrickým pohonem

Nový Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbitost a stimulující zážitek z řízení. Motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm se vyznačuje tichým chodem a pružnou reakcí na plynový pedál. O jeho práci je řidič informován na barevné obrazovce. Systém nabízí tři režimy řízení (eko, normal a sport) a dva režimy brzdění s mírným a vyšším využitím rekuperace. Vůz se tak pohodlně dá ovládat jen plynovým pedálem.

Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu. Díky know-how značky Peugeot dostal nový model e-208 to nejlepší z hlediska nastavení podvozku. Byla u něj použita specifická technická řešení, která zajistila optimální rozložení hmotnosti pro dosažení dynamických výkonů na stejné úrovni jako verze se spalovacím motorem.

Peugeot e-208 je vybaven baterií o velké kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP a 450 km podle NEDC. Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Díky značnému dojedu není třeba šetřit komfortními prvky. Na palubě najdeme vysoce výkonné topné prvky (5 kW) napájené baterií o vysokém napětí, tepelné čerpadlo a automatické nastavení teploty v prostoru pro cestující (s možností programovatelné přednastavení teploty) nebo vyhřívaná sedadla.

Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Novinka nabízí tři možnosti nabíjení a to přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku Green Up Legrand pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem, dále přes Wall Box (úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW)) a pomocí veřejné rychlodobíjecí stanice se  100 kW nabíječkou, kdy lze dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.

Nový Peugeot e-208 nabízí i dálkové programovatelné nabíjení: přes displej navigace s připojením (Connected Navigation) nebo aplikaci v telefonu MyPeugeot®. Tento systém také umožňuje kdykoli spustit nebo zastavit dobíjení a zkontrolovat stav dobití.

Nová nabídka služeb spojená s elektromobilitou

Značka Peugeot připravila novou nabídku služeb, kterými podpoří přechod na nové zdroje energie. Tyto služby, vycházející ze tří principů, budou v nabídce souběžně s uvedením vozu nový Peugeot e-208 na trh.

Easy-Charge, neboli jak našim zákazníkům usnadníme přístup k jednotlivým řešením nabíjení:

  • nabídka řešení nabíjení pro domácnosti (nebo pro dobíjení vozu v práci) prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wallbox, Smart Wallbox,…), diagnostika za účelem zhodnocení plánované elektroinstalace a nejlepšího řešení nabíjení a konečné instalace;
  • nabídka dobíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím služby Free2Move, včetně dobíjecího čipu umožňujícího přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě: předvýběr stanic podle vzdálenosti, rychlosti a ceny dobíjení. Navigace s připojením se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.

Easy-Mobility, neboli jak za všech okolností zajistíme mobilitu našich zákazníků:

  • Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím služby Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;
    • Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici.
    • E-coaching: nástroj v aplikaci MyPeugeot umožňující získat doporučení, jak optimalizovat řízení a dojezd vozu e-208.

Serenity, neboli jak našim zákazníkům dodáme jistotu při seznamování se s vozem a umožníme  jim, aby si ho užívali v naprosté pohodě:

  • nové digitální simulátory a trasy, které pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
  • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách obsažené v jednom paušálu, takže si zákazník může užít svůj vůz v naprosté pohodě a klidu;
  • certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.

Kompatibilní s normami Euro 6.d 

Nový Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.

Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l jsou dostupné ve verzích PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5, PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s  automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Zájemci o dieselový motor mohou volit pouze BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.

Ve stopách modelu 508

Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208. Okamžitě rozpoznatelná přední strana obratně kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami. U těchto luxusnějších verzí jsou 17palcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku a snižují neodpruženou hmotnost (-3,6 kg na vůz). Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci).

Kromě standardních odstínů karoserie a střechy Black Diamond nabízí nový Peugeot 208 paletu odstínů, které dokonale odrážejí jeho osvěžující dynamický charakter. Nově tak můžete objednat žlutou Faro, modrou Vertigo nebo černou Elixir.

High-tech interiér

Nový Peugeot 208 se inspiroval koncepčním vozem Peugeot Fractal a přichází se zcela novou generací uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit, které je již neodmyslitelnou součástí vozů Peugeot. Pořídilo si ho už více než 5 milionů řidičů.

Veškeré informace jsou snadno čitelné, pečlivě umístěné do zorného pole řidiče. V závislosti na verzi výbavy se na přístrojové desce Peugeot i-Cockpit 3D zobrazují informace, které jsou k dispozici ve dvou úrovních. Na zvýšenou digitální desku jsou promítány informace ve formě hologramu. Nad přepínači v centrální části je k dispozici dotykový displej v provedeních 5, 7 nebo 10 palců, v závislosti na úrovni výbavy a zvolené příplatkové výbavě.

Materiály jsou příjemné na dotek, zarovnání dokonalé, dotykové nebo fyzické ovladače jsou rozumně rozmístěné. Od verze výbavy Active (podle země prodeje) je palubní deska měkčená a ve střední části je ozdobná lišta karbonového vzhledu. Kompaktní volant je převzatý od modelů vyšších segmentů. Ovládání převodovky EAT8 Shift and Park by wire je intuitivní a ergonomické. Příslušné páčky na volantu umožňují řadit dle potřeby ručně bez ztráty automatického režimu.

Velká pozornost byla věnována velikosti a uspořádání úložných prostorů ve voze nový Peugeot 208. Kromě kapes ve dveřích a schránky před sedadlem spolujezdce jsou v ose vozu k dispozici 3 odkládací zóny (podle verze výbavy). K dispozici je velký úložný prostor pod loketní opěrkou mezi předními sedadly, snadno přístupný odkládací prostor před řadicí pákou a důmyslný uzavíratelný úložný prostor ve středové konzole, který lze využít pro indukční napájení telefonu, aniž by byl zvenku vidět.