Přední část vozu sází na moderní tvary s mohutnou přídí, kterou zdobí rozměrné logo automobilky. Přední kapota je krátká pro dobrý výhled, zatímco krátké převisy usnadňují manévrování ve stísněných prostorách. Interiér byl navržen s ohledem na vysoký stupeň modularity a užitné hodnoty. Se sedadly lze manipulovat v širokém rozmezí a nechybí ani chytré nápady z konceptu Rifter.

Peugeot i-Cockpit poprvé v LCV

Osobitá koncepce interiéru Peugeot i-Cockpit byla dosud vyhrazena pouze osobním automobilům, kterých bylo vyrobeno na 4 mil. kusů. S novým Partnerem proniká poprvé i do segmentu užitkových vozů.  Stalo se tak na přání zákazníků, kteří volali po vyšší kvalitě materiálů a nových nástrojích usnadňujících pracovní den.

Najdeme zde typický volant se dvěma plochými hranami, vyvýšenou přístrojovou desku a 8“ dotykovou obrazovku umístěnou na středovém panelu a natočenou směrem k řidiči.

Jeho součástí jsou dva porty USB, jack konektor, připojení Bluetooth a bezdrátová nabíječka na chytrý telefon. Systém doplňuje funkce Mirror Screen, kompatibilní s protokoly Mirror Link®, Apple Carplay™ a Android Auto™.

3D on-line navigace je propojena s hlasovým ovládáním a umožňuje jednoduché a intuitivní vyhledávání bodů zájmu. Zohledňuje provoz v reálném čase. Nabízí zobrazení parkovišť, čerpacích stanic a informací o počasí v daném místě. Pro větší bezpečnost uživatelů je 3D on-line navigace doplněna o funkci Peugeot Connect SOS a Peugeot Assistance. Pro správce vozového parku, kteří usilují o efektivnější a optimální využití vozů, jsou k dispozici speciální funkce. Connect Fleet Management nabízí sledování najetých kilometrů podle toho, kdy byl vůz používán, přesné vyhodnocení spotřeby a souvisejících nákladů nebo sledování údržbových cyklů v reálném čase. Eco-drive Pack přidává analýzu řízení a personalizovaná doporučení pro řidiče. A nakonec Tracking Pack nabízí geolokalizaci vozu v reálném čase, sledování projetých tras a míst, kde a na jak dlouho vůz zastavil. Je možné si nastavit zónu, kterou by vůz neměl opustit a obdržet upozornění, pokud by k opuštění vymezené oblasti došlo.

Dostatek prostoru ve všech směrech

Pro ty, kteří v autě tráví dlouhé hodiny, je důležitý akustický komfort, a proto byla této oblasti věnována zvláštní pozornost. Vývoj nového Peugeotu Partner se opíral o základní potřeby profesních uživatelů. Cílem bylo dosáhnout maximální funkčnosti v každé situaci.

Rozměry vozu s délkou 4,40 m u verze L1 garantují optimalizovanou délku ložné plochy 1,81 m a dokonale odpovídají standardu segmentu. Tato délka umožňuje naložit dvě europalety o kapacitě od 3,30 m3 do 3,80 m3 podle zvolené verze. Tyto hodnoty jsou ještě vyšší u verze L2, jejíž délka činí 4,75 m (+ 35 cm). Nabízí délku ložné plochy 2,16 m a objem nákladového prostoru mezi 3,90 m3 a 4,40 m3.

Nový Peugeot Partner využívá upravenou platformu EMP2, na níž stojí i jiné nejnovější modely značky Peugeot. Tato kvalitní báze umožnila krátké převisy vozu a zaručuje malý poloměr otáčení pro snadnější manévrování. Pro otočení vozu tedy u verze L1 stačí 10,82 m a u verze L2 11,43 m. Hodnota užitečného zatížení je v segmentu nejvyšší a pohybuje se od 650 kg do 1 000 kg, a to jak u verze L1, tak u verze L2. Užitečné zatížení verzí s velmi nízkou spotřebou (TBC) je 600 kg.

Dokáže se přizpůsobit

Pro bezpečné upevnění nákladu je v základní sériové výbavě k dispozici 6 úchytných kroužků a 4 další mohou být volitelně přidány do poloviční výšky. K dispozici je zásuvka 12 V a posílené osvětlení prostřednictvím 6 LED žárovek se světelným tokem 237 lm.

Přístup je zajištěn bočními posuvnými dveřmi (volitelně), úplné otevření nákladového prostoru je možné zadními dvoukřídlovými dveřmi (2/3–1/3, volitelně výklopné dveře). Pro přepravu dlouhého nákladu lze využít výklopný střešní otvor tzv. girafon. Podle zvolené verze může být nový Peugeot Partner vybaven nastavitelnou lavicí Multiflex rozšiřující modularitu interiéru.

Dopředu se mohou posadit 3 osoby. Tato praktická možnost je podnikateli velice oceňována, neboť umožňuje převážet osoby i pracovní nástroje a optimalizovat přitom počet cest. Díky absenci ruční brzdy mohlo být prostřední sedadlo rozšířeno. Uvnitř vozu je možné dosáhnout ploché podlahy, navýšit objem nákladového prostoru o 400 l a ložnou plochu prodloužit až na 3 m ve verzi L1a na 3,35 m u verze L2, přičemž je možné zachovat místo pro přepravu dvou osob díky sklopnému postrannímu sedadlu pro spolujezdce.  Sedák postranního sedadla jde sklopit, což umožňuje přepravovat vysoký náklad.

Z vozu je možné si učinit mobilní kancelář díky podložce na psaní zabudované do sklopného opěradla prostředního sedadla. Využití podložky bylo optimalizováno, takže je možné ji natočit jak na řidiče, tak na spolujezdce. Pod sedákem prostředního sedadla se nachází úložný prostor uzamykatelný visacím zámkem.

Zcela poprvé nabízí nový Peugeot Partner u verze L2 možnost nechat si již při výrobě vozu prohloubit kabinu. Lavice byla převzata z nového vozu Peugeot Rifter pro zajištění komfortu a prostoru na nohy, který je v rámci segmentu rekordně velký. Unikátní v této kategorii je také sklopná druhá řada sedadel zajišťující velký přepravní prostor při zachování sedadla spolujezdce. Toto sedadlo je také sklopné do roviny, což usnadňuje přepravu dlouhých předmětů.

Úložné prostory pojmou celkově až 113 l a byly navržené pro všestranné využití. K dispozici je dolní přihrádka spolujezdce, zavazadlový prostor, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdců a horní přihrádka spolujezdce. Horní přihrádka spolujezdce zaujímá místo airbagu typu „bag in roof“ a může pojmout počítač s displejem 15", nebo je možné ji využít jako chladící prostor. Otvor pro kabel umožňuje počítač nabíjet přímo v úložném prostoru.

Ochrana nákladu neomezuje viditelnost

Nový Peugeot Partner je vybaven dvěma kamerami. Jedna je umístěná ve stojce vnějšího zpětného zrcátka u spolujezdce a druhá v horní části zadních dvoukřídlových dveří. Kamery zajišťují boční pohled na stranu spolujezdce spolu s hlídáním mrtvého úhlu a pohled na okolí za vozem pro snazší manévrování ve skladech.

Partner ukáže svůj limit

Šikovným pomocníkem je ukazatel přetížení. Jedná se o obzvláště inovativní technologii zajišťující bezpečnost v každé situaci. Hmotnost nákladu je automaticky zvážena při nastartování vozu, přičemž je možné také vážení u stojícího vozu pomocí příslušného ovladače v nákladovém prostoru.

Jakmile náklad vozu dosáhne 90% hranici povolené hmotnosti, rozsvítí se na ovladači bílá LED žárovka. Přesáhne-li tuto hranici, rozsvítí se žlutá LED žárovka a zároveň se na palubní desce objeví vizuální výstraha. Tento příplatkový doplněk výbavy je na trhu lehkých užitkových vozů napříč segmenty zcela unikátní.

Dodávka s technologiemi osobního vozu

Seznam technologických prvků výbavy je úctyhodný a v tomto segmentu nevídaný. Vyrovná se vozu SUV Peugeot 3008. Díky tomu na palubě nalezneme elektrickou parkovací brzdu, adaptivní tempomat se schopností úplného zastavení, systém rozpoznávání dopravních značek, varování před vyjetím z pruhu, protikolizní asistent, kontrolu stability přívěsu, automatické přepínání dálkových světel, couvací kameru a bezklíčkové odemykání i startování. 

Výkon za příznivé ceny

Úsilí věnované stavbě vozu a optimalizaci jeho hmotnosti hraje zásadní roli při snižování spotřeby a emisí CO2. Motory splňují nejnovější normu Euro 6.c (Euro 6.2) a již nyní jsou připraveny vyhovět nadcházejícímu homologačnímu cyklu WLTP. V nabídce benzinových motorů jsou zastoupené jednotky 1.2 PureTech v provedeních PureTech 110 k S&S a PureTech 130 k S&S, který lze párovat také s osmistupňovým automatem EAT 8. V obou případech jsou opatřeny filtrem Gasoline Particulate Filter pro snížení emisí pevných částic.

U dieselových motorů můžete vybírat z řady BlueHDi, kde jsou dostupná provedení  BlueHDi 130 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, BlueHDi 100 k S&S s pětistupňovou manuální převodovkou a  BlueHDi 75 se stejnou převodovkou.

Všechny dieselové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR). Tato technologie umožňuje snížit emise již při nastartování vozu a bez nutnosti přidání aditiva pro FAP.

Nové stupně výbavy

Kromě standardních úrovní výbavy nabízí nový Peugeot Partner poprvé verze "ready-to-go" určené ke konkrétnímu užívání. Verze Grip je dokonale přizpůsobena pro jízdu do těžko přístupných míst s potřebou převážet těžký, dlouhý a znečištěný či znečišťující náklad a k tomu 3 osoby. Tato verze je odolná za každé situace a nabízí zvýšenou střední výšku, velká kola s pneumatikami Mud & Snow, Advanced Grip Control, 3 sedadla vpředu, podlahu nákladového prostoru potaženou ochrannou umělohmotnou vrstvou, užitečné zatížení 1 000 kg, lepší osvětlení nákladového prostoru a rezervní kolo.

Verze Asphalt je určená pro ty, kteří tráví hodiny za volantem a hledají především pohodlí a bezpečnost. Ve výbavě této verze najdete lepší zvukovou izolaci pro příkladnou akustiku, Surround Rear Vision, elektrickou parkovací brzdu, on-line rádio s dotykovým displejem 8", tempomat a omezovač rychlosti, senzory deště a světla a manuální klimatizaci.

Pro tyto verze jsou dostupné všechny doplňky výbavy modelové řady pro co nejadekvátnější uspokojení potřeb všech firemních klientů.

V budoucnu se k projektu Nový Peugeot Partner připojí celá řada partnerských společností zajišťujících přestavby vozů pro různé účely například pick-up, doručování zásilek, 4×4 a tak dále.