Nový Opel Insignia aplikuje mnohokrát oceněnou aktuální filozogii designu své značky „sochařského umění ve spojení s německou precizností“  v segmentu střední třídy.

 

Boční silueta verzí Insignia liftback a notchback je nyní výrazněji diferencovaná odlišným provedením zadní části karoserie a designem integrovaného spoileru. Zadní část karoserie vizuálně působí nižší a širší. Funkce obrysových a brzdových světel dělených zadních skupinových svítilen vytvářejí při všech verzích hatchbacku a notchbacku svítící diody LED.

 

Při úpravách interiéru se konstruktéři značky Opel soustředili na vytvoření jednoduchého a intuitivního ovládání, široké možnosti individualizace a infotainmentu a zvýšení komfortu i bezpečnosti cestujících.

 

Středová konzole je kompletně přepracována a ovládací panel byl drasticky zjednodušen. Nyní obsahuje pouze několik tlačítek. Systém infotainmentu je ovládán prostřednictvím barevného dotykového monitoru s úhlopříčkou 8 palců (20,3 cm).

 

Z úvodní obrazovky hlavního menu má řidič přístup k ovládání všech funkcí a jednotlivým sub-menu jako jsou výchozí rozhlasové stanice, skladby, funkce připojeného smartphonu nebo navigace s trojrozměrným zobrazováním mapy. Jednotlivé funkce se dají ovládat kromě dotykového monitoru i pomocí prvků na multifunkčním volantu, hlasového ovládání a dotykové ovládací plošky touchpad, schopné číst znaky napsané prstem.

 

Vysokou míru ochrany posádce zajistí standardní prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Mezi prvky aktivní bezpečnosti patří například elektronický stabilizační systém ESPPlus a protiblokovací systém ABS doplněný funkcí Cornering Stability Control a brzdovým asistenčním systémem Brake Assist. Ke standardním prvkům pasivní bezpečnosti patří čelní a boční airbagy vpředu a boční okenní airbagy pro obě řady sedadel.

 

Bezpečnost i komfort může zvyšovat celá řada prvků výbavy, k nimž patří mimo jiné asistenční systémy na bázi kamery a radaru jako tempomat Adaptive Cruise Control, asistenční systém pro bezpečnou změnu jízdního pruhu Side Blind Spot Alert a výstražný protikolizní systém Forward Collision Alert.

 

Konstruktéři značky Opel realizovali množství vylepšení na podvozku, včetně tlumičů, stabilizátorů a řízení. Tyto modifikace přispěly ke snížení přenosu hluku a vibrací do karoserie a zvýšení celkové úrovně komfortu.

 

Široké portfolio motorů doplnily nové pohonné agregáty. Nový Opel Insignia poskytuje na výběr ND pro tři druhy paliva - benzín, naftu a zkapalněný ropný plyn LPG (Liquefied Petroleum Gas); výkonové rozpětí motorů sahá od 81 kW (110 k) do 239 kW (325 k).

 

Zájemce o hospodárný provoz uspokojí Insignia 2.0 CDTI, jejíž turbodiesel je nabízen ve dvou výkonových modifikacích s 88 ​​kW a 103 kW s emisemi CO2 pouhých 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) podle normy ES 715 / 2007. Tím se řadí do třídy účinnosti A+.

 

Čtyřdveřový a pětidveřový model s tímto motorem v kombinaci se 6-stupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop spotřebují pouze 3,7 litru nafty na 100 km v kombinovaném cyklu (Sports Tourer: 3,9 l/100 km).

 

Pro příznivce zážehových jednotek jsou mimo jiné k dispozici dva nové přeplňované motory. Prvním je 2.0 SIDI turbo s výkonem 184 kW a maximálním točivým momentem 400 N.m. Druhým je pak 1.6 SIDI Turbo nové generace s výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 260 N.m (resp. 280 N.m s funkcí overboost).

 

Základním zážehovým motorem je čtyřválec 1.4 Turbo se systémem Start/Stop, splňující emisní normu Euro 6. Tento agregát o výkonu 103 kW a s točivým momentem 200 Nm (220 Nm s funkcí overboost) spotřebuje jen 5,2 paliva na 100 km jízdy a jeho emise CO2 činí jen 123 g/km (u verze kombi Sports Tourer jsou tyto hodnoty 5,6 l/100 km a 131 g/km  CO2).

 

Jako alternativní a extrémně ekonomická pohonná jednotka je v modelové řadě Opel Insignia k dispozici turbodmychadlem přeplňovaný motor 1.4 LPG optimalizovaný pro použití zkapalněného zemního plynu. Dosahuje výkonu 103 kW a maximálního točivého momentu 200 Nm.

 

Zcela novým zástupcem modelové řady Insignia je provedení Country Tourer, které se od ostatních verzí odlišuje na první pohled díky ochranným štítům pod předním a zadním nárazníkem kombinovaným s nápadnými plastovými lemy blatníků a ochrannými obklady spodní části karoserie.

 

Standardem pro Insignii Country Tourer je elektronicky ovládaný systém pohonu 4x4, využívající multilamelovou spojku systému Haldex v kombinaci s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem zadní nápravy.

 

Vrcholným provedením je i po modernizaci Insignia OPC s dynamičtějším designem exteriéru a především sportovním nastavením podvozku a výkonem 239 kW. Tento model akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,0 s a bez omezovače rychlosti je schopen dosáhnout až 270 km/h.

 

 

Galerie