Nový Peugeot 2008 přispívá k úspěchu produktové řady Peugeot. Svým vzhledem potvrzuje svou příslušnost ke kategorii kompaktních SUV a současně z ní vyčnívá svými inovacemi a technologiemi.
UNBORING THE FUTURE. Vyvážené linie a celkové proporce jsou typické pro segment SUV. Díky tvaru čelního skla je kapota horizontálnější a celek působí mohutnější. S atletickými a svalnatými křivkami nový model navozuje dojem bezpečí a stability.

Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety.
Posun značky k luxusnějším kategoriím produktů potvrzuje i elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT.
Zadní část zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě motorů PureTech 130/155 a BlueHDi 130). Charakteristický podpis se 3 LED drápy získal nový výraz. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech. V některých zemích určení budou LED světly vybaveny všechny úrovně výbavy. Kromě obvyklé nabídky jsou k dispozici nápadné výrazné odstíny Červená Elixir, Modrá Vertigo a Oranžová Fusion.

Více místa díky modifikované platformě

Díky prostornosti na zadních sedadlech je nové SUV Peugeot 2008 nadprůměrně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž rozměrný zavazadlový prostor o objemu 434 l, a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.

Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou. Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Příjemným doplňkem interiéru je střešní okno. Jeho otevírání směrem ven zachovává prostornost ve výši hlavy i na zadních sedadlech.

i-Cockpit přináší 3D evoluci

Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a jsou promítány ve formě hologramu. Údaje jsou výrazné a dynamické. V závislosti na své důležitosti nebo aktuálnosti se zobrazují blíž k očím řidiče, čímž se zvýší jeho reaktivita přibližně o půl vteřiny. Peugeot i-Cockpit® 3D, který byl poprvé odhalen u vozu nový Peugeot 208, představuje skutečnou inovaci, první na světě v tomto segmentu. Zlepšuje jízdu v každém ohledu: účinnost, čitelnost a bezpečnost jsou na nejvyšší úrovni.

Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů. Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické, což umožňuje snadné a intuitivní používání. Doplňují ho ovladače na volantu, aby řidič mohl v případě potřeby řazení rychle převzít. 

Vždy ve spojení s mobilním telefonem

Uživatelé vozu, kteří používají každodenně smartphone, ocení možnosti, které nové SUV Peugeot 2008 přináší. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty.

3D on-line navigace TomTom® Traffic, která v reálném čase poskytuje informace o provozu a automaticky přepočítává trasy, je praktickým pomocníkem na cestách. Řidič je rovněž informován o oblastech s dopravním omezením či o zajímavých místech v okolí. Bude mít také k dispozici nové hlasové ovládání.

Spokojeni budou i milovníci hudby. Hi-fi systém nového SUV Peugeot 2008, vyvinutý ve spolupráci s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem více než tříleté práce. Tento audiosystém se již používá ve vozech Peugeot 3008, 5008 a 508 a nyní je k dispozici i v  novém SUV Peugeot 2008. 10 reproduktorů, které jsou ve voze optimálně akusticky uspořádány, využívají technologie Focal. Systém zahrnuje čtyři hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory, čtyři 165 mm basové reproduktory s polyglassovou membránou, středový kanál s polyglassovou membránou a subwoofer Power-Flower ™ s trojitou cívkou. Reproduktory Jsou spojeny s 12kanálovým 515 W zesilovačem, což zajišťuje dokonale jasný a přesný zvuk.

Široký výběr motorizací

Nový Peugeot 2008 je postaven na úmodulární platformě nejnovější generace CMP, která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.

Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.

Vývoj se zaměřil především na energetickou účinnost, takže všechny motory získaly řízené vstupy vzduchu, kola se směrovaným prouděním vzduchu a dokonce také aerodynamický podvozek. Vše se tak zaměřilo na řízený průtok vzduchu, a tudíž na optimalizovaný koeficient průniku vzduchu.

Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).

Čistě elektrická verze

Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie s kapacitou 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.

Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit 3D  umožňuje porozumět chodu elektrického pohonu. K dispozici jsou dva intuitivní způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky. 

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.

Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.

Spalovací motory splňují nejnovější normy Euro 6

Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.

Benzínové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d:

  • PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,

  • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,

  • PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně pro verzi GT).

V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP):

  • BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,

  • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Některé motory budou přizpůsobeny zemím určení, které mají vlastní předpisy týkající se emisí a kvality paliva.

Doba nabíjení elektrické verze závisí na výkonnosti dobíjecích stanic:

  • 16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up Legrand prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem;

  • 5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW);

  • 30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.

Nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot, která rovněž umožňuje nabíjení kdykoliv spustit nebo zastavit a dálkově kontrolovat úroveň nabití.

Pro maximální úroveň tepelného komfortu byly vyvinuty specifické prvky výbavy:

  • topný rezistor o výkonu 5 kW napájený z baterie hnacího ústrojí, který zajišťuje vytápění prostoru pro cestující;

  • tepelné čerpadlo a automatická regulace teploty v kabině pro zajištění úrovně komfortu jako ve verzích se spalovacím motorem; systém je přizpůsobený pro optimalizovanou spotřebu energie;

  • vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy);

  • vytápění, které lze spustit před jízdou, jež je naprogramovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo dálkově přes aplikaci MyPeugeot®, takže kabinu lze vytopit již před odjezdem.

Peugeot e-2008 svým vzezřením nijak z modelové řady 2008 nevyčnívá, nicméně nenápadně upozorňuje na svůj elektrický charakter prostřednictvím atraktivních detailů jako dichroitický znak lva, písmeno „e“ na předních blatnících a pátých dveřích,  maska chladiče v barvě karoserie s horizontálními šupinami a čalounění sedadel potažených Alcantarou.

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon není jen otázka motorizace, nabízí značka Peugeot kompletní praktický a didaktický systém, který bude zákazníky doprovázet při jejich každodenních cestách.

Již při uvedení na trh budou v nabídce tři služby:

  • Easy-Charge usnadní přístup k jednotlivým alternativám nabíjení s nabídkou řešení přizpůsobených potřebám uživatelů. V domácnosti či v kanceláři umožní bohatá výbava (zesílená zástrčka, Wallbox, Smart Wallbox, ...) spolu s diagnostickým systémem pro vyhodnocení elektroinstalace naleznout nejlepší způsob nabíjení. Finální instalaci zajistí značka. Vedle toho bude nabídnuta možnost veřejného nabíjení prostřednictvím služby Free2Move Services. Předplacená karta umožní přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě. Předvolba stanic závisí na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení a on-line navigace se postará o navedení ke zvolené stanici.

  • Easy-Move zajistí mobilitu zákazníků. Nástroj pro plánování a organizaci dlouhých cest prostřednictvím Free2Move Services nabídne nejlepší trasy s ohledem na dojezd vozu a umístění dobíjecích stanic. Pro snadnou a srozumitelnou navigaci se bude trasa zobrazovat přímo na dotykovém displeji vozu. Součástí pronájmu vozidla je rozšířená nabídka mobility, která umožňuje pronajmout si podle potřeb vůz se spalovacím motorem. A v neposlední řadě poskytne nástroj v aplikaci MyPeugeot rady pro ekologickou jízdu za účelem optimalizace dojezdu vozu Peugeot e-2008.

  • Serenity doprovázející zákazníky po celou dobu používání vozu Peugeot e-2008. Na webových stránkách značky Peugeot se uživatelé elektromobilu díky novým simulátorům a digitálním trasám mohou dozvědět víc o nabídce elektrických vozů a jízdních kol značky Peugeot. Dále zde najdou informace o financování, servisních a asistenčních službách atd., stejně tak i certifikát osvědčující úroveň kapacity baterie, který usnadní následný prodej vozu.