Nový Peugeot 508 mění vše. Nová nízká a kompaktní karoserie, ostrý a svalnatý design exteriéru, pozoruhodný interiér s uspořádáním kabiny Peugeot i-Cockpit. Nový Peugeot 508 je příslibem intenzivních zážitků. Díky svým příkladným jízdním vlastnostem, novým motorům a bohaté technologické výbavě představuje rovněž generační skok z hlediska kvality a stává se tak vlajkovou lodí posunu značky směrem k luxusnějším vozům.

Změna koncepce v náročném segmentu

V tradičním, relativně konzervativním segmentu D jsme v Evropě již čtyři roky svědky stagnace trhu, které předcházelo více než deset let poklesu. Tato automobilová kategorie je pod tlakem nejrůznějších konkurenčních nabídek a tvarů karoserie, zejména vozů SUV, a může se prosadit jen cestou rozmanitější a vyhraněnější nabídky prémiových výrobců.

V této souvislosti byl v případě vozu Peugeot 508 cíl designérů značky jasný: přejít od klasické čtyřdveřové siluety s odděleným zavazadlovým prostorem k pětidveřové karoserii, která v sobě spojuje prvky karoserií typu kupé a fastback.

Odvážný design

Nový Peugeot 508 upoutá na první pohled silou své expresivity a dynamickým postojem. Výška vozu byla snížena na pouhých 140 cm a jeho aerodynamické plynulé linie připomínají styl kupé. Přední část působí impozantně až agresivně. Mezi světlomety Full LED, které se přímo inspirovaly u nejnovějšího koncepčního vozu značky, Peugeot Instinct, se prosazuje jemně propracovaná šachovnicová maska chladiče. Uprostřed ní trůní logo lva a na nose kapoty je umístěno označení 508. Nový Peugeot 508 tak vzdává hold svým slavným předchůdcům, vozům Peugeot 504 a 504 kupé. Vertikální vizuální podpis s LED denními světly dodává vozu výraznou exkluzivní identitu.

Při pohledu z profilu upoutají pozornost vyvážené proporce, linie střechy je nízko posazená, ladně plynulá, přesně v souladu s principy prémiových automobilů. Peugeot 508 působí kompaktně, měří pouze 475 cm. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře.

Vzadu najdeme horizontální leskle černý pás zasazený mezi zadní světla, který je charakteristickým prvkem expresivní zadní části posledních modelů značky. Okamžitě ale upoutají trojrozměrná zadní světla Full LED převzatá přímo od nejnovějších koncepčních vozů Peugeot, která se poprvé objevila u konceptu Quartz. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ světel jsou neustále vidět. Jejich vzhled se ovšem mění podle toho, zda je pozorovatel sleduje zboku, nebo přímo zezadu. Tento grafický prvek je snadno rozpoznatelný, nenapodobitelný, hodnotný a přispívá k zvýšení bezpečnosti.

Pohled na zadní část vozu také odhaluje důvtipně skryté víko zavazadlového prostoru, které spojuje eleganci a praktičnost s optimálním přístupem k zavazadlovému prostoru o celkovém objemu 487 l dle metody objemu vody.

Kabina s  řešením Peugeot i-Cockpit

Od doby, kdy se Peugeot i-Cockpit v roce 2012 poprvé objevil u vozu Peugeot 208, se dál postupně s každým novým modelem vyvíjel, od Peugeotu 2008 přes Peugeot 308 po nejnovější SUV Peugeot 3008 a 5008. Jde tedy již o tři generace kabiny Peugeot i-Cockpit, která se stala výrazným oznávacím znakem vozů značky.

K hlavním komponentům systému Peugeot i-Cockpit patří kompaktní volant, velký kapacitní desetipalcový HD dotykový displej formátu 8:3 a vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3″. Tento panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný (šest různých režimů zobrazení). Je umístěn nad volantem a co nejblíže osy pohledu řidiče. Nabízí tak všechny informace potřebné k jízdě.

Kapacitní dotykový displej na středovém panelu má v základní verzi výbavy Active úhlopříčku 8″, od úrovně Allure je 10″ s vysokým rozlišením. Doplňuje ho sedm přepínačů ve tvaru klavírních kláves, které jsou obdivuhodně začleněné do palubní desky a umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím pro uživatelský komfort. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a i-Cockpit Amplify. Na středové konzole upoutá elektricky ovládaná impulzní osmistupňová automatická převodovka s páčkami na volantu, jejíž design ještě posiluje modernost místa řidiče a zvyšuje radost z jízdy.

Intenzivní zážitek z řízení

Z hlediska potěšení z řízení je nový Peugeot 508 postaven na platformě EMP2, která pomohla ke snížení hmotnosti v průměru o 70 kg. Zavedení nového postupu svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla, poskytuje větší tuhost a záruku lepší trvanlivosti. Montáž silentbloků přední nápravnice zajišťuje optimální odpružení a odfiltrování vibrací. Pozornost byla věnována také kalibraci elektrického posilovače řízení zajišťujícího optimální poměr mezi měkkostí a přímým převodem ve všech situacích. Zmínit musíme také novou automatickou převodovku EAT 8.

Vysoký komfort a špičková kvalita

Volba a kvalita materiálů použitých u dekorativních prvků nebo u čalounění a péče věnovaná jejich zpracování navozuje příjemný pocit při jízdě. Sedadlo řidiče (a od úrovně výbavy Allure Business i sedadlo spolujezdce) získalo označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken – překlad: Akce pro zdravá záda) jako ocenění ergonomie a množství možností nastavení, jako je podélné nastavení a nastavení sklonu opěradla či bederní opěrky (čtyřcestný elektropneumatický systém). Tyto možnosti jsou od úrovně Active součástí příplatkové výbavy. Sedadla lze rovněž vybavit systémem osmi způsobů elektrického nastavení s možností uložení dvou nastavení do paměti. Obě přední sedadla mohou být za příplatek opatřena pneumatickým osmibodovým masážním systémem s pěti programy masáží.

Ve voze najdeme rovněž celou řadu odkládacích přihrádek o celkovém objemu až 32 l, které jsou rozmístěny po celé kabině a dále množství zásuvek (4 USB porty pro nabíjení přístrojů od úrovně výbavy Allure + 1 jack v loketní opěrce + 2 zásuvky 12 V, z toho jedna v zavazadlovém prostoru). Panoramatické otevíratelné střešní okno vytváří velký otvor ve střeše. U prémiového Hi-Fi audiosystému značka opět využila služeb proslulého francouzského výrobce audiosystémů Focal.

K zážitkům na palubě přispívá i bohatě vybavený interiér, který ještě více zintenzivňuje úroveň kvality a modernost interiéru. Materiály prošly pečlivým výběrem a jejich zpracování je nekompromisní, odpovídající úrovni luxusních vozů. Najdeme zde plnohodnotnou kůži nebo kůži Nappa, matný chrom, černý lak, Alcantaru, pravé dřevo („Grey Oak“ u GT Line nebo GT či „Zebrano“ pouze u GT) … Vynikající kvalita je patrná také z mnoha komfortních a bezpečnostních prvků.

Vysoká výbava a množství komfortních technologií 

Nový Peugeot 508 nabízí širokou škálu nejmodernějších podpůrných prvků řízení, které jsou odpovědí na stále náročnější kritéria EuroNCAP. K jejím splněním slouží řada dnes již známých systémů jako například čtení dopravních značek, adaptivní tempomat sledování mrtvého úhlu a další.

Novinkou je systém nočního vidění využívající infračervenou kameru, která umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.

V městském provozu má řidič pro určité manévry k dispozici další podpůrné prvky řízení, jako je Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard (pouze s automatickou převodovkou EAT8). V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění. 

Systémy využívající mobilní připojení nijak nezaostávají, protože nový Peugeot 508 nabízí funkci Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLink, Android Auto a Apple CarplayTM a umožňující hlasové ovládání prostřednictvím telefonu. K dispozici je také indukční nabíjení telefonů přístroje kompatibilní s normou Qi. 

Balíček Peugeot Connect zahrnuje 3D on-line navigaci se službou TomTom Traffic a ještě více rozšiřuje možnosti nových technologií, a to hned ve třech oblastech: navigace, bezpečnost, (Peugeot Connect SOS & Assistance) a údržba (služby ke stažení v rámci paketů Peugeot Connect).

Automatická převodovka EAT8 dominuje

Nový Peugeot 508 je vybaven motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi splňujících emisní normu Euro 6.c (6.2) s hodnotami emisí CO2 „Best in Class“. Tyto výkony jsou o to pozoruhodnější, že již nyní zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci omologované a reálné úrovně spotřeby vozů.

V nabídce jsou dva nové typy benzínových motorů (v závislosti na daném trhu), jejichž základem je motor 1,6 l PureTech 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 a silnější varianta  225 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 (pouze verze GT).

V nabídce jsou dále čtyři dieselové motory (v závislosti na daném trhu), jejichž základem jsou motory 1.5 BlueHDi 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, což je základní verze, jediná s manuální šestistupňovou převodovkou. Dále je k dispozici jednotka 1.5 BlueHDi 130 k S&S a silnější řada 2.0 BlueHDi s výkony 160 k a 180 k v obou případech s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8.