Peugeot na mezinárodním autosalonu v Ženevě představí nový model v segmentu osobních dodávek, který ponese nové jméno a identitu. Novinka dostala název Rifter a smyslem jejím smyslem je nabídnout zákazníkům v tomto segmentu více pohodní, technologií a atraktivní design.

Dodávka s charakterem

Příbuznost mezi vozem Riftera s modelovou řadou osobních vozů Peugeot je zřejmá na první pohled. Na mohutné přídi upoutá logo značky umístěné uprostřed vertikální masky chladiče, která je charakteristická pro poslední modely značky. Pohled šelmy dotváří světelný podpis tvořený LED diodami uvnitř světlometů.

Při pohledu z boku vyniknou vyvážené proporce, které jsou dané krátkou kapotou, vysokou linií oken a krátkými převisy. Zajímavě vypadá také vroubkovaná lišta prahu dveří. Stranou nezůstávají ani kola v zajímavých designech a možností průměru až 17“.

Zadní část vozu nabízí široké páté dveře vedoucí do objemného zavazadlového prostoru. Příslušnost k modelové řadě vyjadřují světla ve tvaru tří drápů, která jsou pro styl vozů Peugeot typická. Hranatý nárazník dodává spodní části vozu na síle a nabízí optimální ochranu do běžného provozu.

Nový Peugeot Rifter je postaven na platformě EMP2, která je uznávaná pro své kvality. V zadní části byla upravena za účelem lepší modularity a zvládnutí zátěže. Novince poskytuje vynikající kombinaci komfortu a jízdních vlastností, která je v tomto segmentu málo vídaná. Dobrodružné povahy jistě ocení vyšší světlou výšku a možnost prodloužené verze karoserie o 350 mm.

O jízdní stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Nápravový systém a řízení byly seřízeny tak, aby zajišťovaly jízdní vlastnosti na úrovni značky.

Interiér stále ve futuristickém designu

Koncept interiéru i-Cockpit, který se u toho segmentu objevuje poprvé, otevírá cestu k zážitkům z řízení. Počet zákazníků, kteří si tento způsob uspořádání interiéru oblíbili, přesáhl už 4 miliony. Nabízí povzbuzující a intuitivní řízení, k němuž přispívá kompaktní volant se dvěma plochými díly pro lepší uchopení a ovladatelnost, kapacitní 8" dotykový displej umístěný na dosah ruky i zraku, přístrojová deska s vylepšeným designem, chromovanou lištou a elegantními červenými ukazateli a barevný displej pro lepší čitelnost.

Přepínače pro ovládání klimatizace jsou umístěné přímo na dosah ruky, hned vedle zobrazení teploty v bílé barvě. Některé verze jsou vybaveny elektrickou brzdou, která uvolnila místo ve středové konzole. Přínosem je tak širší nabídka velkých odkládacích přihrádek.               

Ještě stylovější verze GT Line

Zřetelně odlišná verze GT Line nabízí specifické prvky v odstínu Černá Onyx, které se objevují na liště kolem masky chladiče, na krytech zpětných zrcátek, na střešních nosičích a jako součást bočních lišt. Tento exkluzivní styl doplňují 17“ litá kola s diamantovým výbrusem „Aoraki“ a měděné logoGT Line na předních blatnících a na víku zavazadlového prostoru.

Pro interiér této verze je typický volant potažený kůží, prvky palubní desky v kaštanově hnědém odstínu „Marron Quente“, látkové čalounění „Tissu Casual“ a šachovnicový vzor podkladu přístrojů na palubní desce.

Rifter se terénu nebojí

Nejodvážnější zájemci toužící po dobrodružství si mohou zvolit systém Advanced Grip Control a vyrazit mimo zpevněné cesty. Systém spojený s pneumatikami Michelin Lattitude Tour Mud & Snow umožňuje zlepšit pohyblivost vozu trvalým působením na prokluzování kol. Systém je navíc spojen s funkcí Hill Assist Descent Control, která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích.V rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot Rifter i verzi 4×4, na jejímž vývoji se podílel dlouholetý partner značky Peugeot, společnost Dangel.

Nabídka motorů uspokojí každého

Všechny motory splňují nejnovější normu Euro 6.c (Euro 6.2) a již nyní jsou připraveny vyhovět nadcházejícímu homologačnímu cyklu WLTP. Nabídku benzínových motorů 1.2 PureTech tvoří PureTech 130 k S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 (k dispozici v roce 2019) a PureTech 110 k S&S s pětistupňovou manuální převodovkou, rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou. Motory PureTech jsou opatřeny filtrem Gasoline Particulate Filter pro snížení emisí pevných částic.

Nabídka dieselových motorů 1.5 BlueHDi zahrnuje tři varianty: Jedná se o BlueHDi 130 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, BlueHDi 100 k s pětistupňovou manuální převodovkou rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou a BlueHDi 75 k, s pětistupňovou manuální převodovkou. Všechny dieselové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a systémem selektivní katalytické redukce (SCR).

Technologie pro náročné

Nový Peugeot Rifter dokáže splnit všechny potřeby každodenního života, a je proto vybaven posledními technickými novinkami značky, které již známe z osobních modelů. Na palubě tak můžeme najít elektrickou brzdu, adaptivní tempomat, systém čtení dopravních značek, udržování v jízdním pruhu, systém sledování únavy řidiče, protikolizní asistent, stabilizaci přívěsu, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel, couvací kameru a hands-free.

Infotainment poslední generace

Konektivitu zajišťuje velký 8“ barevný dotykový displej, umístěný na dosah ruky. Nabízí dva porty USB, jack konektor, připojení Bluetooth a bezdrátovou nabíječku. Systém je doplněn funkcí Mirror Screen kompatibilní se systémy Mirror Link®, Apple Carplay™a Android Auto™.

3D on-line navigace nabízí hlasové ovládání a umožňuje jednoduché a intuitivní vyhledávání bodů zájmu. Zohledňuje provoz v reálném čase (TomTom Trafic). V nabídce je zobrazování parkovišť, čerpacích stanic a informací o počasí v daném místě.

Vysoká užitná hodnota

Díky optimalizaci architektury je vůz k dispozici ve dvou délkách, ve standardní (440 cm) a dlouhé (475 m) verzi, každá v pětimístné nebo sedmimístné variantě. Delší verze má rovněž větší rozvor a převisy pro ideální obyvatelnost vozu.

Na každé ze tří samostatných sedadel lze upevnit dětskou sedačku. Sedadla se snadno dají složit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru (k dispozici ve druhém čtvrtletí roku 2019). 

U dlouhé verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout (stejně jako u standardní verze vozu) a jsou navíc posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro větší objem zavazadlového prostoru, nebo prostoru pro nohy.

186 l úložných prostor

Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u  pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze. Kryt zavazadelníku má dvě polohy a dokáže se tak přizpůsobit uspořádání zavazadlového prostoru. Je možné ho uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě. Řidič i cestující mají k dispozici řadu prostorných a snadno dosažitelných odkládacích přihrádek. Jsou rozmístěny po celé kabině – na středové konzole, ve stropě, ve dveřích, v první i ve druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru.

Díky tomu, že airbag spolujezdce byl přesunut do stropu („Bag In Roof“), bylo možné vytvořit obrovskou uzavřenou​​ chlazenou odkládací přihrádku. Maximální úložná kapacita dosahuje až 186 l v závislosti na verzi.

Legendární střecha Zénith, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se od svého prvního představení v roce 2002 postupně vyvinula a nabízí stále víc. Nyní je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami. Celou kabinu tak prostupuje více světla.

Objem přihrádek v oblouku je 14 l, je spojen se střešním odkládacím prostorem (přístupným z 2. řady nebo ze zavazadlového prostoru) a s odkládací přihrádkou nad hlavami. Po okrajích je oblouk doplněn LED diodami vytvářejícími příjemné osvětlení a dodávajícími interiéru moderní vzhled.