Automobilka Nissan ukazuje důležitost dodržování pitného režimu za volantem. Zatímco nebezpečí řízení po konzumaci alkoholu jsou dobře známá, poměrně málo je prozkoumaná bezpečná úroveň hydratace řidičů. Studie z roku 2015, kterou financoval European Hydration Institute a realizovala Loughborough University ve Spojeném království, ukázala, že řidiči, kteří vypili jen doušek vody (25 ml) za hodinu, se na silnici dopouštěli dvojnásobku chyb než ti, kteří byli řádně hydratovaní. Počet chyb byl ekvivalentní tomu, čeho se dopouštěly osoby s obsahem alkoholu v krvi 0,08 %.

Objevovaly se chyby jako je pozdní brzdění, kolísání směru uvnitř jízdního pruhu a dokonce i přejíždění hranic jízdních pruhů. Zhruba dvě třetiny řidičů navíc nedokázaly rozpoznat příznaky dehydratace – únavu, otupělost, bolest hlavy, pocit sucha v ústech a zpomalené reakce. Obdobná studie z roku 2013 prokázala, že k zvýšení výkonu za volantem přispěje vypití 0,5 l vody. U těchto osob se reakční doba zlepšila o 14 %.

Problematika dehydratace řidičů přiměla japonskou automobilku k vytvoření chytrého povlaku, který je schopen vnímat pot. Původně byla technologie navržená pro sportovní oblečení, ale své uplatnění našla také v automobilech. Novinka nese označení SOAK a jedná se o potah volantu a sedadla, který při kontaktu s potem mění barvu. Pokud je řidič dehydrovaný, potah má žlutou barvu, v opačném případě se zbarví modře.