Segment D představuje v Evropě trh o velikosti 1 400 000 vozů. Podíl vozů kombi zůstává již deset let majoritní, a to i přes stále větší růst nabídek a tvarů karoserie, zejména SUV. V Evropě tvoří kombi třetinu vozů segmentu D. Nabídka v segmentu se dělí mezi tradiční portfolio velkých a objemných vozů kombi, z nichž většinu nabízejí výrobci široké škály vozů, a prémiovou nabídku spojující praktičnost kombi s mnohem dynamičtějším designem.

Výstřední kombi

Peugeot vždy, stejně jako před 50 lety, kdy představil Peugeot 504, vycházel u vozů kombi z tvarů hatchbacků. I nový Peugeot 508 SW nabízí veškeré stylové atributy radikálního designu nedávno představeného fastbacku 508.

Díky funkčním střešním nosičům, jež dokonale zapadají do stylu vozu, je kombi téměř stejně nízké jako fastback, tedy necelých 142 cm. Je to o téměř 6 cm méně než předchozí generace, což je zárukou optimalizované aerodynamiky. Vůz si současně zachoval na zadních sedadlech prostor nad hlavou, velikostí je tento prostor srovnatelný s ostatními konkurenty v segmentu. Profil nového Peugeot 508 SW, který je dlouhý 478 cm (pouze o 3 cm víc než fastback a o 5 cm méně než předchozí generace), nabízí protáhlé plynulé linie zdůrazněné nízko posazenou ladnou linií střechy.

Bezrámové dveře, které jsou u běžného vozu kombi zcela jedinečným designovým prvkem, umožňují zjemnit a současně zdynamizovat siluetu vozu, ale také nabídnout velké prosklené plochy. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum. Kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (nyní zakomponovaná do sítotisku).  

Peugeot 508 SW nabízí světlomety Full LED a vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly, které vozu dodávají výraznou exkluzivní identitu zdůrazněnou logem lva uprostřed masky chladiče a označením 508 na nose kapoty. Při pohledu zezadu upoutá leskle černý horizontální pás zasazený mezi zadní třírozměrná světla Full LED převzatá od fastbacku. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ jsou neustále vidět, jejich vzhled se mění podle toho, zda se na vůz díváme z boku nebo přímo zezadu. Dvojitá chromovaná koncovka výfuku posiluje výraznost vozu a dodává mu větší dynamiku.

Praktičnost designu neustoupila

Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje praktické víko s možností bezdotykového otevírání. Práh zavazadlového prostoru je nízký a široký (o 6 cm nižší než fastback, pouze 63,5 cm od země a o 2,4 cm širší). Kryt lze velice rychle vysunout a je okamžitě vidět obsah celého zavazadlového prostoru. Jeho objem pod krytem činí 530 l. Má velmi jednoduché tvary, takže ho lze naplno využít. Tento objem je velmi podobný objemu zavazadlového prostoru pod krytem u předchozí verze kombi (560 l).

Jedním ze zásadních prvků vozů kombi je modularita. V případě vozu nový Peugeot 508 SW ji zajišťuje zadní lavice dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí MagicFlat. Tento systém umožňuje okamžité sklopení obou částí lavice pomoci dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné po stranách zavazadlového prostoru. Vznikne tak téměř plochá podlaha a celkový objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1780 litrů. 

Jedinečný interiér s koncepcí Peugeot i-Cockpit

Díky péči věnované detailům, přesnosti provedení a výběru materiálů patří místo řidiče nového Peugeotu 508 SW do vysoce technologického, žádoucího a elegantního světa. Základem je kůží potažený volant, který je u verzí GT Line a GT perforovaný. Elektrický impulzní ovladač osmistupňové automatické převodovky je zabudovaný do středové konzoly s řadou přihrádek. Na velké plochy na palubní desce, středové konzole a dveřních panelech se v závislosti na verzi výbavy používá povrch karbonového vzhledu nebo přírodní dřevo. Dále se na volantu a dalších částech interiéru usadil matný chrom nebo vločkovaný plastický povrch.

Obzvlášť velká péče byla věnována uspořádání a objemu odkládacích přihrádek. Do větrané odkládací přihrádky se vejdou dvě láhve o objemu 1,5 l, do kapes ve dveřích se vejde po litrové láhvi a ve středové přihrádce pod loketní opěrkou lze uložit dvě láhve v objemu 0,5 l (nehledě na držáky kelímků). Do odkládacího prostoru poblíž převodovky EAT8 se díky kabelové průchodce snadno vejdou i ty největší smartphony (pokud se právě nenabíjejí indukčně v přihrádce pod konzolou).

Na posádku vpředu čekají ergonomická sedadla (s označením AGR) vybavená pěti programy vícebodové masáže. V nabídce je široká škála kvalitního čalounění, jako je Alcantara nebo kůže Nappa s přírodním lícem. Ta je k dispozici ve dvou odstínech: černá nebo purpurově červená („Sellier“).

Cestující vzadu mají k dispozici sedadla, jejichž opěradla mají pro větší komfort sklon 27°. Prostor nad hlavou je o 4 cm větší než u fastbacku a posádka může využít velké panoramatické střešní okno. Přístup na zadní lavici je díky tvaru bezrámových zadních dveří zahrnujících zadní postranní okénko široký a velmi snadný. Individuální lampičky zabudované ve stropě jsou stejně jako veškeré osvětlení v interiéru dotykové a tvořené LED diodami.

U prémiového Hi-Fi audiosystému značka opět využila služeb proslulého francouzského výrobce audiosystémů Focal. Systém zahrnuje 10 reproduktorů. Výsledkem je čistý přesný zvuk dokonale rozložený v celé kabině. Výškové reproduktory ve všech čtyřech dveřích jsou opatřeny kovovou mřížkou.

Optimální bezpečnost díky novým technologiím

Nový Peugeot 508 SW nabízí celý arzenál podpůrných prvků řízení nejnovější generace splňujících zejména požadavky normy EuroNCAP. Novinky oproti ostatním vozům v nabídce Peugeot jsou systém nočního vidění (Night vision), který se v tomto segmentu objevuje poprvé. Používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 m, tedy více než dosah potkávacích světel. Infračervené záběry se zobrazují na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče, čímž se maximalizuje bezpečnost.

Dále jde o adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou AT8)s nastavitelnou vzdáleností od vozu jedoucího vpředu, systém udržování vozu v jízdním pruhu a systém Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard (pouze s automatickou převodovkou EAT8) a světlomety Full LED s funkcí EVS (přídavné osvětlení do zatáčky.

Automatická převodovka dominuje, přijde i hybrid

Nový Peugeot 508 SW využívá nejnovější technologie a nejlepší know-how vyvinuté v rámci skupiny PSA. Díky modulární platformě EMP2 dosáhla automobilka mezigeneračního snížení hmotnosti o 70 kg. Se zavedením nového postupu svařování karoserie za použití 24 m konstrukčního lepidla se výrazně zvýšila tuhost skeletu. O potlačení vibrací se stará nová montáž silentbloků přední nápravnice a zadní náprava dostala spojené tlumiče s variabilním odpružením.

Peugeot 508 SW je vybaven motory PureTech a Blue HDi nejnovější generace (všechny s  technologií SCR), které jsou v nabídce i u fastbacku.  V případě benzínových motorů jde o dvě verze PureTech se zdvihovým objemem 1,6 l o výkonech 180 a 225 k. V obou případech jsou spojené s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

V případě dieselových motorů jsou to čtyři verze BlueHDi se zdvihovým objemem 1,5 l a 2,0 l. Menší agregát je dostupný s výkonem 130 k a možnosti manuální i automatické převodovky.  Dvoulitr je potom k dostání s výkony 160 a 180 k v kombinaci s automatickou převodovkou. Všechny tyto motory jsou již homologovány podle nomy „Euro6.d temp“, která předvídá požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou„Best in Class“a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.

U motorů PureTech v režimu ECO se automatická převodovka EAT8 přepíná automaticky do režimu Neutrál (freewheeling). Tato funkce je k dispozici při rychlostech od 25 do 130 km/hod, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nabídku obohatí v druhém pololetí 2019 výkonná benzínová verze HybridPlug-In s dojezdem v režimu ZEV (nulové emise) 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.

Nový Peugeot 508 SW se bude stejně jako fastback vyrábět v továrně Mulhouse a ponese tedy označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii. Prodej Peugeotu 508 SW, který se ve světové premiéře představí na pařížském autosalonu, bude zahájen v lednu 2019 v Evropě a během 1. čtvrtletí na ostatních trzích.