Na zůstatkové hodnoty svých modelů si Volvo nemůže stěžovat. V prémiovém segmentu drží laťku pěkně vysoko. Ale zvláště po problémech plynoucích z krátkodobých operativních leasingů, kdy je trh s ojetými auty pokřiven, lze zůstatkové hodnoty zvýšit především díky fungujícímu systému prodeje ověřených ojetin. České zastoupení sice spustilo svůj programu Volvo Selekt už v roce 2012, ale detailněji se mu věnuje až poslední dva roky.

Na zajímavé téma ojetin jsme si povídali s Pavlem Kunčíkem, který je za program Volvo Selekt v České republice zodpovědný.

Jaké jsou ceny prověřených automobilů z programu Volvo Selekt a kde má zájemce tyto vozy hledat?

S ohledem na skutečnost, že jsou vozidla zařazená do programu vždy v perfektním stavu a často velmi dobře vybavena, jsou jejich ceny skutečně lákavé. Každý vůz je navíc kromě roční záruky dodáván také s atraktivním balíčkem asistenčních služeb a garancí výměny vybraného auta v případě nespokojenosti.

Chcete-li si prohlédnout vozy nabízené v rámci programu Volvo Selekt, navštivte webové stránky místního zastoupení společnosti Volvo Cars, kde naleznete bližší informace.

Zmínil jste roční záruku. Na jaké automobily se vztahuje a co vše kryje?

Program Volvo Selekt nabízí kompletní záruční ochranu veškerých klíčových dílů po dobu 12 měsíců, pochopitelně s výjimkou dílů podléhajících provoznímu opotřebení, tedy například zapalovacích svíček, brzdových destiček, žárovek nebo akumulátoru. Roční záruka se vztahuje na všechna auta, která nepřekračují stáří pěti let a nemají ujeto více než 150 000 km, a je platná na území celé Evropy. Důležité samozřejmě je dodržovat předepsané servisní intervaly a jezdit do značkového servisu Volvo.

Za roční záruku se připlácí?

Nikoli. Volvo Selekt záruka je zdarma. Před jejím ukončením dostane každý zákazník nabídku na prodloužení o další rok.

Co ještě patří k výhodám programu?

Bezplatná aktualizace softwaru všech řídicích jednotek, samozřejmostí je také kompletní vyčištění včetně odborné opravy drobných poškození či nabídky specifického příslušenství.

Kolik vašich dealerů je do programu prověřených ojetin zapojeno?

Aktuálně je to celá dealerská síť Volvo. Nyní se ovšem intenzivně zabýváme vývojem programu Volvo Selekt druhé generace. To přinese další zvýšení úrovně nabízených služeb, které budou naprosto výjimečné. Zatím švédská centrála spolupracuje na vývoji tohoto programu s několika pilotními zeměmi – a jednou z nich je právě Česká republika. V současné době probíhá intenzivní roční školení zaměstnanců vybraných dealerů, kteří se do programu přihlásili.

Představuje to pro dealery, kteří do programu Volvo Selekt vstupují, nějaké výrazné investice?

Ano, ale nejde ani tak o investice do budov a hardwaru, ale do personálu a know-how. Je důležité mít odpovídající zázemí a dostatečný reprezentativní prostor pro vystavené ojeté vozy, ovšem nemusí se jednat o krytý showroom. A roční školení samozřejmě není zadarmo. Ale to jsou de facto jediné výraznější investice do rozšířené obchodní nabídky.

Odkud ojetá Volva dovážíte?

Zdroje jsou různé: domácí trh, leasingové společnosti, dovozy ze zahraničí… Aktuálně jsou v oblibě vozy pocházející ze Švédska, tedy přímo od výrobce, u nichž je tak jasný původ, stáří i počet ujetých kilometrů. U většiny z nich se jedná o předváděcí nebo služební auta zaměstnanců švédské automobilky. Jde o kvalitní a velmi dobře vybavené ojetiny. Staří je většinou od jednoho do čtyř let, nejširší je nabídka aut mezi dvěma až třemi lety, které mají najeto maximálně 100 000 km. Do programu ale spadají i mladé české ojetiny, které jsou produktem krátkodobých finančních úvěrů a podobných služeb.

Panika kolem dieselů pokračuje. Cítíte pokles zájmu o modely se vznětovými motory?

Vznětové motory mají především ve větších automobilech typu SUV své opodstatnění, a to platí i z pohledu produkcí tolik sledovaných emisí CO2. Benzinové motory jsou v tomto parametru o něco horší. Panika kolem dieselů ale naštěstí Českou republiku nijak výrazně nezasáhla. Nebo to alespoň na prodejích nových ani ojetých automobilů naší značky není patrné. V okolních zemích je situace samozřejmě jiná – někde je pokles zůstatkových hodnot u dieselů neobvykle vysoký a naopak u benzinových motorů nápadně nízký. Diesely se pohybují výrazně pod cenou automobilů s benzinovými motory. Rozdíl shodných modelů tak může dělat i několik procent.

Ojetiny samozřejmě potřebují dobrý servis – v čem spočívá a co nabízí váš Volvo Personal Service?

Nabízíme zákazníkovi maximálně transparentní přístup při servisu jeho vozu. Zásadním způsobem se mění už příjem vozu do servisu: odpadá role přijímacího technika a zákazník jedná přímo s člověkem, který bude na jeho autě pracovat. V zájmu zkrácení doby servisu na voze pracují vždy dva mechanici a klient může mezitím vše pohodlně sledovat přes prosklenou stěnu – třeba u kávy a výborného švédského pečiva – v relaxačních prostorách.

Tento a další zajímavé články naleznete v aktuálním vydání časopisu Business-Car 05/2018. Předplatné na tento rok můžete objednávat zde...