Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví. Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.

Hrátky s barvami

Díky přepracovanému vnějšímu designu se může nový Captur pochlubit modernějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.

Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou k dispozici podobně jako černá Améthyste verze INITIALE PARIS. Vyznačují se nebývalou sytostí a hlubokým leskem a také zvýrazňují atletický a dynamický vzhled, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy. Tu je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.

„Smart Cockpit“

Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.

Klíčovým prvkem je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců, u Renaultu dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.

Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS. Palubní deska byla kompletně přepracovaná. Horní část dostala měkčený materiál, spodní část disponuje funkčními prvky, například odkládací schránkou. Středová konzole je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka převodovky EDC s voličem typu „shift by wire“ je v přirozeném dosahu ruky.

Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.

Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.

Hybridní pohon E-TECH plug-in

Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault. Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.

Nový Captur nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu, což dokazuje jeho všestrannost. Může fungovat bez spotřeby paliva na každodenních trasách a o víkendu nebo o prázdninách vás bude vozit na dlouhých cestách bez omezení dojezdu. Nový Captur díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.

Zážehové a vznětové motory nové generace

Po vzoru nové generace modelu Clio je Nový Captur další model z řady vozů Renault, který využívá přeplňovaný třívalcový motor 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. To vše mu umožňuje snížit emise CO2 a přitom ještě zlepšit požitek z jízdy. S výkonem 100 koní a točivým momentem 160 Nm umožňuje všestranné použití ve městě i na dálnici. Oproti původnímu motoru TCe 90 Zajišťuje došlo k nárůstu výkonu o 10 koní a točivého momentu o 20 Nm.

Nejnovější motor 1,3 TCe GPF ve výkonové verzi 130 koní a s točivým momentem 240 Nm, který se osvědčil u předchozí generace a u mnohých jiných modelů řady Renault, byl převzat do produktové řady nové generace modelu Captur. Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem. Umožňuje dynamický styl jízdy při zachování nízké spotřeby a nízkých emisí CO2, čímž se stává stěžejním motorem pro Nový Captur.

Motor 1,3 TCe GPF dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm je určen těm, kteří chtějí ještě více využít dynamických vlastností vozu a jeho nového podvozku postaveného na platformě CMF-B. Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC.

Nový Captur nabízí dvě dieselové verze pro zákazníky, kteří najedou velký počet kilometrů. Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC, která má 7 stupňů.

Jízdu v koloně přenechte vozu

Stejně jako Nové Clio se také Nový Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu. Cílem těchto asistenčních systémů je přinést řidičům větší klid na cestách.

Vrcholnou novinkou je Highway & Traffic Jam Companion, tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV. Poskytuje větší komfort a pohodovější řízení v dopravních zácpách a na dálnicích a představuje první krok směrem k autonomním vozům. Tento systém bude k dispozici při uvedení vozu na trh.

Tyto systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Pokročilé jízdní asistenční systémy), které jsou k dispozici u nového vozu Captur, jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.