Při pohledu zvenku nabízí Volvo XC90 v novém provedení jen pár drobných změn ve svém cenami ověnčeném exteriéru. Mezi ty patří například nová kola, další barevné odstíny karoserie a inovovaná maska chladiče.             

Interiér, který získal mnohá ocenění a, zůstává v podstatě stejný a asi největší změnou je možnost vybrat si při objednávání vozu z více rozdílných konfigurací sedadel. A aby byly možnosti individualizace ještě větší, jsou k dispozici také nové materiály interiéru včetně částečně vlněného čalounění.

Od standardní pětimístné varianty a sedmimístné rodinné verze až po zbrusu novou šestimístnou konfiguraci je Volvo XC90 dostupné s různým počtem sedadel, aby si každý mohl vybrat provedení, které nejlépe odpovídá jeho preferencím a životnímu stylu.

Model XC90, který se stal prvním volvem nabízejícím integraci systému Apple CarPlay, je nyní kompatibilní také s rozhraním Android Auto. Infotainment systém Sensus v posledních letech prošel hned několika aktualizacemi, z nichž byly všechny dány do vínku také Volvu XC90. V regionech, kde je k dispozici, je v palubním systému Volva XC90 integrována i aplikace hudební streamovací služby Spotify.  

Do Volva XC90 si našly cestu i technologie a inovace, s nimiž si švédská automobilka připsala světové prvenství v rozmezí let 2015 a 2019 při představování dalších modelů spadajících do řad 60 a 90.

Bezpečnostní systémy 

Pokud jde o technologie aktivní bezpečnosti, Volvo XC90 nyní nabízí řidičům podporu řízení v rámci City Safety pro efektivní vyhýbací manévr před překážkou a informačního systému monitorujícího mrtvý úhel. Systém City Safety s funkcí automatického brzdění navíc i nadále zůstává jediným bezpečnostním systémem na trhu, který umí rozpoznat chodce, cyklisty i velká zvířata.

Volvo XC90 je také standardně dostupné se systémem ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu, který byl poprvé představen v modelu XC60. Technologie varování před křížením cesty jiným vozidlem, jež je součástí systému monitorujícího mrtvý úhel, nyní zahrnuje i funkci automatického brzdění.

To vše dohromady společně s bezpečnostní klecí, která tvoří základ technologií pasivní bezpečnosti, činí z Volva XC90 jeden z nejbezpečnějších vozů na silnici, což současně potvrzuje neochvějný závazek společnosti Volvo Cars vyvíjet a vyrábět co nejbezpečnější auta.

Volvo XC90 MY20 se začne vyrábět ve švédské továrně Torslanda v květnu, přičemž jej lze na všech trzích automobilky Volvo po celém světě objednávat již záhy.

Nová řada hybridních motorů

Automobilka dále zdokonalila stávající plug-in hybridní pohonná ústrojí T8 a T6 Twin Engine, přičemž současně potvrdila, že budou nyní plug-in hybridní motorizace dostupné pro všechny vyráběné modely.

Kromě toho v následujících měsících představí řadu mild hybridních motorizací, což odstartuje naftovými a benzínovými variantami pro modely SUV XC90 a XC60.

Tyto mild hybridní agregáty vůbec poprvé nabídnou zákazníkům značky Volvo vyspělý brzdový systém s rekuperací kinetické energie, který je propojen se stávajícími spalovacími motory, aby společně vytvořily novou integrovanou elektrifikovanou pohonnou jednotku, jež bude označena znakem „B“.

Nový druh pohonu, který je elektrifikován prostřednictvím rekuperace brzdné energie elektronického brzdového systému, nabídne řidičům v reálných jízdních podmínkách snížení spotřeby paliva až o 15 %, s čímž souvisí i snížení emisí. Elektronický brzdový systém spolupracuje se systémem rekuperace brzdné energie, aby prostřednictvím opětovného využití energie vznikající při brzdění přispěly ke snížení spotřeby paliva.

V souladu se strategií podpořenou silnou poptávkou mění společnost Volvo Cars své produkční kapacity tak, aby 25 % celkové produkce mohly tvořit plug-in hybridní motorizace Twin Engine. Mimoto očekává, že se nový typ agregátu s písmenem „B“ ve znaku postupně stane novým standardem, což automobilku posune zase o něco blíže ke splnění jejího cíle, který si stanovila na polovinu příštího desetiletí: ke kompletní elektrifikaci jejích vozů.

Zdokonalená plug-in hybridní varianta T8 Twin Engine disponující výkonem 420 koní zahrnuje nový akumulátor a elektronický brzdový systém s vyspělým systémem dobíjení akumulátoru. Dojezd pohonného ústrojí T8, které je k dispozici pro všechny modely řady 90 a 60, se zvýšil zhruba o 15 %.

Také vylepšená verze plug-in hybridního agregátu T6 Twin Engine s menší kapacitou nyní spolupracuje s novým akumulátorem a s novou technologií elektronického brzdového systému. I toto pohonné ústrojí nabízí přibližně o 15 % delší dojezd, přičemž je k dispozici pro kombi V60 a sedan S60. Volvo XC90 bude dostupné s mild hybridními benzínovými a naftovými motorizacemi s označením B5 a také s benzínovým mild hybridním agregátem B6.

U modelu Volvo XC60 budou mít zákazníci možnost vybrat si mezi mild hybridní benzínovou nebo naftovou variantou B5, naftovou mild hybridní variantou B4 a benzínovou mild hybridní variantou B6. Benzínový agregát B5 bude dostupný v kombinaci s pohonem předních kol i s pohonem všech kol.

Také nejmenší kompaktní modulární platforma CMA, na níž je postaveno Volvo XC40, se dočká nové elektrifikované motorizace ve formě benzínového plug-in hybridního agregátu T5 Twin Engine. Po něm bude následovat plug-in hybridní varianta T4 Twin Engine.