Největší produktová ofenziva značky SEAT vrcholí představením modelu Tarraco, nové vlajkové lodi španělského výrobce automobilů. Velké SUV zvýší marže společnosti SEAT, rozšíří její portfolio a vylepší její konkurenceschopnost rozšířením pokrytí evropského automobilového trhu na 80 % segmentů.

Impozantní první dojem

Větší rozměry inspirovaly tým designérů k nalezení větší rovnováhy mezi uceleným estetickým pojetím a účelnými proporcemi. Přestože má SUV Tarraco vnější délku 4735 mm, vnější šířku 1839 mm a vnější výšku 1658 mm, umožňující vytvoření obrovského vnitřního prostoru a impozantního exteriéru, vyzařuje jeho celkový design lehkost a agilitu, společně s robustností a praktičností.

Výraznější design masky chladiče na přídi dodává vozu nepřehlédnutelné rysy a charakter. Ostře tvarované světlomety LED si zachovávají pro značku SEAT charakteristický trojúhelníkový základní tvar, ale do karoserie jsou více zapuštěny, čímž vozu propůjčují ještě rozhodnější vzhled.

Důležitým aspektem modelu Tarraco je světelná technika. SUV používá výhradně techniku LED pro vnější i vnitřní osvětlení, a to v sériové výbavě linií Xcellence a Style. Pro designéry to znamenalo větší tvůrčí svobodu ve snaze o zvýraznění a odlehčení designu velkého SUV. Výhodou pro zákazníky je jasnější a ostřejší osvětlení.

Tvary, velikost a celkový dojem modelu SEAT Tarraco umocní jakákoli z osmi nabízených barev karoserie: DarkCamouflage, bílá Oryx, stříbrná Reflex, modrá Atlantic, šedá Indium, béžová Titanium, černá Deep a šedá Urano. A touto harmonií se vyznačují oba stupně výbavy, Style i Xcellence.

Vše pro pohodlí posádky

Důmyslně tvarovaný interiér vychází vstříc odlišným požadavkům řidiče a cestujících. Ergonomicky navržená přístrojová deska je zaměřena na řidiče a společně s optimalizovanou polohou za volantem umožňuje snadné ovládání. Cestující vpředu i na sedadlech vzadu si mohou užívat komfortního cestování díky velkorysému vnitřnímu prostoru pro nohy a hlavu. Dokonce i třetí řada sedadel nabízí dostatečný prostor.

Vnitřní výbava zahrnuje rovněž vnitřní zpětné zrcátko bez rámečku, na přání dodávané vyhřívání sedadel vpředu a vzadu nebo elektrické nastavování polohy sedadla řidiče s funkcí paměti. Snaha o vysoký stupeň ergonomie je znát zejména na umístění informačního a zábavního systému a digitálního panelu přístrojů SEAT s 10,25“ displejem. Centrální 8“ displej informačního a zábavního systému není zapuštěn do přístrojové desky, nýbrž se vyznačuje „plovoucím“ uložením v ergonomičtější poloze s lepší čitelností pro řidiče. Tím je zaručeno ještě snadnější a bezpečnější ovládání.

Snadný přístup k zábavě

Důležité informace o komfortních systémech a multimediálním rozhranní se zobrazují na velkém 8“ centrálním „plovoucím“ displeji, který využívá technologii SEAT Full Link. Toto řešení pro komplexní konektivitu, včetně systémů Android Auto a Apple CarPlay, umožňuje uživatelům těžit z výhod maximálního propojení chytrého telefonu a vozidla.

Tarraco je navíc prvním modelem značky SEAT s funkcemi ovládání pomocí gest (ve spojení s navigačním systémem Plus a 8“ displejem). Displej tak reaguje na pouhý pohyb ruky řidiče bez nutnosti dotyku.

Novinka umožňuje bezpečné spojení s okolním světem kdykoli a kdekoli, včetně telefonování, textových zpráv, přehrávání hudby, hlasového ovládání a aplikace SEAT Drive App.

SEAT Drive App poskytuje uživatelům možnosti individualizace funkcí, jako je pořizování záznamů o projížděných trasách, kontrola stavu vozidla nebo vyhledání skladby prostřednictvím služby Shazam (pouze pro Android Auto), a to vše prostřednictvím 8“ dotykového displeje modelu Tarraco.

Interaktivní a individualizovatelný digitální displej s úhlopříčkou 10,25“ a vysokým rozlišením má moderní a všestranný design s vyšší úrovní funkčnosti. Řidič na něm může sledovat obvyklé informace o rychlosti jízdy a otáčkách motoru jako na analogových přístrojích, ale také barevné mapy a pokyny navigačního systému.

Přechody mezi nabízenými informacemi na displeji TFT s rozlišením 1280 x 480 pixelů jsou plynulé díky obnovovací frekvenci 75 Hz. Snadnější čitelnost informací přispívá k ještě nižšímu zatížení řidiče stresem.

Čtyři motory v nabídce

K dispozici budou dva zážehové čtyřválce. Jednotka 1.5 TSI poskytuje nejvyšší výkon 150 k a prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky pohání přední kola. Motor o zdvihovém objemu 2,0 litru je vyladěn na 190 k a jeho hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a systému 4Drive.

Nabídka zahrnuje také dva vznětové motory. V obou případech se jedná o jednotku 2.0 TDI, nabízenou ve dvou výkonových stupních se 150 k, resp. 190 k. Oba turbodiesely sdílejí vrtání 81 mm a zdvih 95,5 mm, liší se však kompresním poměrem. Verze s výkonem 150 k pracuje s kompresním poměrem 16,2:1, zatímco motor o výkonu 190 k má kompresní poměr 15,5:1.

Varianta o výkonu 150 k se bude dodávat s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive. Verze s výkonem 190 k bude nabízena výhradně v kombinaci s pohonem 4Drive a sedmistupňovou převodovkou DSG.

SEAT Tarraco je již připraven na využití alternativních pohonů, jejichž zařazení do nabídky v budoucnosti přinese další zvýšení hospodárnosti. Do roku 2020 bude model Tarraco nabízen i v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení.

Vyvážený podvozek se rád přizpůsobí

Velké SUV je zkonstruováno na základě platformy MQB-A s dlouhým rozvorem. Přední kola modelu SEAT Tarraco jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson a spodních příčných ramenech s vinutými pružinami a hydraulickými tlumiči. Vzadu je víceprvková náprava, rovněž s vinutými pružinami a hydraulickými tlumiči.

Nastavení adaptivních tlumičů DCC (Dynamic Chassis Control) je dokonale připraveno jak pro sportovní jízdu, tak pro maximální komfort při cestování na delší vzdálenosti, a to na různých druzích silnic. Řidič si může vybrat preferované nastavení (Normal, Eco nebo Sport), ale systém se také automaticky přizpůsobuje aktuální jízdní situaci a mění charakteristiku odpružení v závislosti na povrchu vozovky a jízdním stylu.

Vysoká bezpečnost již v základu

Sériová výbava všech verzí bude zahrnovat asistenta pro detekci překážek před vozem (Front Assist) včetně rozpoznávání cyklistů, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu (LaneAssist) a funkci nouzového volání. Model Tarraco s výbavovou linií Xcellence bude navíc sériově vybaven adaptivním tempomatem ACC (AdaptiveCruiseControl).

SEAT kromě toho nabízí na přání mnoho dalších systémů, mezi něž patří asistent pro stav nouze (EmergencyAssist), asistent pro sledování slepého úhlu (Blind Spot Detection), asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran vzadu při couvání (Exit Assist), asistent pro sledování dopravních značek (Traffic Sign Recognition), asistent pro jízdu v dopravní koloně (Traffic Jam Assist) aasistent pro ovládání dálkových světlometů (LightAssist). Model Tarraco disponuje jako první vůz značky SEAT dvěma novými asistenčními systémy: přednárazovým bezpečnostním systémem (Pre-CrashAssist) a asistentem pro případ převrácení (RolloverAssist).

Výše uvedené systémy doplňuje řada komfortních asistenčních funkcí, jako je parkovací asistent (Park Assist), elektrické ovládání zadního výklopného víka s bezdotykovým ovládáním pohybem nohy (VirtualPedal) nebo prostorový kamerový systém (Top View). Nový SEAT Tarraco je díky tomu etalonem v segmentu velkých SUV.