Premiéru nové Škody Karoq v přímém přenosu jste mohli sledovat včera pomocí přímého odkazu. Automobilka zároveň s touto událostí zveřejnila kompletní informace o nejnovějším přírůstku do rodiny SUV.

Novinka je dalším milníkem v nastávající modelové ofenzivě a revolučním designovém jazyku Škoda pro SUV. Příbuznost s modelem Kodiaq tak nepřichází pouze v názvu pocházejícím z oblasti Aljašky, ale také v celkovém pojetí exteriéru. Příď působí mohutným dojmem díky rozměrné masce chladiče s leštěným lemováním a dvojitými vertikálními lamelami. Přední světlomety v krystalickém designu nabízejí už od základního stupně Ambition za příplatek Full LED technologii. Ve spodní hraně nalezneme LED denní svícení kombinované se směrovými světly. Zadní svítilny jsou osazeny LED už v základu a vytvářejí charakteristický podpis tvaru C. Boční partie jsou hladké s jedním výrazným prolisem a možností ochrany blatníků, která je pro SUV typická. Sériově je Karoq dodáván na 16" kolech, přičemž v nabídce jsou také rozměry 17", 18" a 19".  

Díky bohatým vnějším rozměrům (délka 4382 mm, šířka 1841 mm, výška 1605 mm a rozvor 2638 mm (u verze 4x4 2630 mm)) je interiér prostorný s řadou odkládacích míst a samozřejmostí je až 30 Simply Clever prvků. Objem zavazadlového prostoru v pětimístném uspořádání činí 521 l a po sklopení druhé řady nabídne až 1630 l. Při zakoupení sedadel VarioFlex má zavazadelník v základu od 479 do 588 l a po jejich vyjmutí až 1810 l.

Největší novinkou je digitální panel kapličky se čtyřmi programovatelnými režimy. V klasickém uspořádání zabírají největší prostor rychloměr s otáčkoměrem. Digitální režim maximalizuje plochu pro navigaci a ostatní používaná multimedia. V případě nastavení Infoprofile zabírá střední část velký ukazatel, například mapa. Po stranách je místo pro individuální dodatečné informace. Redukované uspořádání je vhodné pro jízdu v noci a zobrazuje pouze dvě vybrané informace, například aktuální rychlost a zbývající dojezd.   

Multimediální centrum tvoří již známá řada zařízení, jejíž základ tvoří systém Swing se 6,5" velkou obrazovkou. Vyšší stupeň Bolero už nabídne úhlopříčku 8", dokáže předčítat SMS a také je zadávat přes obrazovku. Bolero také slouží jako základ pro linii Amundsen, která je vybavena satelitní navigací a WLAN hotspotem. Vrcholem je zařízení Columbus s interní pamětí 64 GB, DVD a CD mechanikou a příplatkovým LTE modulem.  

Karoq bude mít v nabídce pětici motorů. Benzínové začínají litrovým tříválcem TSI s výkonem 115 k a točivým momentem 200 Nm. Pokoření hranice 100 km/h trvá 10,6 s a poté se dá pokračovat až na 187 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,2 l/100 km s emisemi CO2 117 g/km. Novinkou je TSI 1.5 l s výkonem 150 k a 250 Nm točivého momentu. Díky aktivnímu vypínání druhého a třetího válce klesla spotřeba o 0,5 l na 5,1 l/100 km při emisní hodnotě CO2 119 g/km. Zrychlení na 100 km/h trvá 8,4 s.

Základním naftovým motorem je TDI 1.6 l se 115 k a 250 Nm točivého momentu. Maximální rychlost dosáhne na 188 km/h se zrychlením na 100 km/h za 10.7 s a průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km. Hodnota emisí CO2 činí 118 g/km. Zbylé dvě motorizace mají shodný objem 2.0 l. Slabší je naladěn na 150 k a točivý moment 340 Nm. Díky tomu dosáhne maximální rychlosti 207 km/h s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km a emisemi CO2 115 g/km. Vrchol tvoří odladění na 190 k se 400 Nm točivého momentu s maximální rychlostí 211 km/h a zrychlením na 100 km/h za 7,8 s. Spotřeba činí 5,3 l/100 km a emise CO2 138 g/km. Tato jednotka je k dispozici výhradně s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Ostatní agregáty mají možnost párování také s manuálem a pohonem předních kol.