Léto je tradičně pro mnoho zákazníků ten správný čas pro nákup automobilu, což potvrzuje i největší prodejce ojetých automobilů u nás. V žebříčku popularity výrazně poskočil model Škoda Rapid, který se již nevyrábí, a zákazníci si uvědomují, že ho brzy bude na trhu nedostatek. Lidé za tento model v průměru utrácí 272 tisíc korun. V popularitě tak Rapid překonal dosud vedoucí Škodu Superb. Nástupce Škoda Scala se zatím v bazarech vyskytuje minimálně, a když tak jen zánovní s nájezdem okolo 6 000 km a cenou 457 tisíc korun. Vyplynulo to z analýzy trhu sítě autocenter AAA AUTO.

Obecně v popularitě ojetých automobilů dlouhodobě nedochází k výrazným výkyvům. Nejžádanějšími ojetinami jsou tradiční modely Škoda Octavia, Fabia a Superb, Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. „Letos v létě nás lehce zaskočil zvýšený zájem o modely Škoda Rapid. Často se stává, že s příchodem nového modelu naopak zájem o ten původní mírně klesne. V případě Rapidu se zájem naopak výrazně zvednul a tento model přeskočil i jinak velké suverény Škoda Superb nebo Ford Focus a je čtvrtým nejprodávanějším vozem v našich autocentrech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Aktuálně se prodejní cena ojeté Škody Rapid pohybuje v průměru na 271 650 korunách, ale její nástupce Scala je na 456 990 korunách. „Rapid byl od prvopočátku velmi vydařený po designové stránce a zákazníky pozitivně vnímaný. Scala je oproti tomu cenově již méně dostupná, rozdíl je momentálně v průměru 185 000 korun. Přesto i Scala má již nyní spoustu obdivovatelů a v našich autocentrech se tento model často neohřeje ani pár dní,“ doplnila Topolová.

TOP 10 nejprodávanějších aut v období červen-srpen:

Pořadí

Model

Pořadí

Model

1.

Škoda Octavia

6.

Hyundai i30

2.

Škoda Fabia

7.

Volkswagen Golf

3.

Volkswagen Passat

8.

Ford Focus

4.

Škoda Rapid

9.

Škoda Yeti

5.

Škoda Superb

10.

Ford Mondeo

Vzestup oblíbenosti modelu Rapid zvýšil zájem o vozy Škoda nad dlouhodobý průměr. Během léta jich jen autocentra AAA AUTO v České republice prodala téměř trojnásobek oproti automobilům druhé nejoblíbenější značky Volkswagen. Vzrostl lehce i zájem o benzínové vozy, a to na 52%. V případě karoserií tradičně vedou hatchbacky (31%), kombíky (28%), SUV (18%) a MPV (11%), a to i přes vyšší zájem o kabriolety a coupé, kterých se za poslední dva měsíce prodalo dva a půl krát více než v průměru od ledna do května. Nejoblíbenějšími barvami u aut v létě jsou ty světlé, nejčastěji stříbrošedivá (23%) a bílá (16%).