Technickou novinkou modernizované Škody Superb jsou full LED matrixové světlomety a je tak prvním modelem značky s tímto prvkem. Jejich světelný kužel se skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů. To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná v protisměru se blížící dopravní prostředky, ale i osoby a objekty s reflexními prvky. Řídicí jednotka následně okamžitě vypne daný segment světla.

LED matrixové světlomety s adaptivní funkcí a krystalickými prvky mají na krytech nápis Škoda Crystal Lighting a nabízí různé světelné módy pro různé jízdní situace a povětrnostní podmínky. Světlomety se skládají ze společného LED modulu pro potkávací a dálková světla, tři další LED segmenty plní funkci dálkových světel, jeden modul přisvěcuje v zatáčkách. LED pruh slouží jako směrové světlo, světlo pro denní svícení a obrysové světlo. Posledním komponentem je LED řasa využívaná při animované funkci Coming/Leaving Home.

Také nově tvarované mlhové světlomety s funkcí Corner využívají LED technologii a skládají se ze čtyř diod. Směrová světla v zadních full LED světlech se postupně dynamicky rozsvěcují od vnitřní strany ven. Inovativní full LED matrixové světlomety nabízí také animovanou funkci Coming/Leaving Home, která při nástupu a výstupu z vozu postupně automaticky zapíná a vypíná části předních a zadních světel.

Sám si zpomalí před zatáčkou

Kromě full LED matrixových světlometů slaví svou premiéru v sériovém voze značky Škoda dva další asistenční systémy. Prediktivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů. Nový Emergency Assist pro víceproudé silnice dokáže v případě nouze bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více pruhů a zastavit u krajnice. Systém využívá funkcí asistenta hlídání jízdního pruhu a parkovacího asistenta stejně jako radarové senzory pro asistenta změny jízdního pruhu.

Zatímco známý asistent hlídání mrtvého úhlu má dosah radaru 20 m, asistent změny jízdního pruhu je aktivní až do vzdálenosti 70 m. Superb nabízí také Front Assist s prediktivní ochranou chodců, který v první fázi na možnou srážku upozorní opticky i akusticky, posléze krátkým přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, vůz dokáže zcela zastavit. Superb jako první model značky používá nový elektromechanický posilovač brzd a zavěšení zadní nápravy má aerodynamický kryt, pozitivně ovlivňující jízdní stabilitu.

Zatím tři motorizace

Kromě nové plug-in hybridní varianty iV je v nabídce pět dalších motorizací, které plní emisní normu Euro 6d-TEMP. Celkem je k dispozici osm variant pohonného ústrojí. První naftový motor nové generace Evo 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je standardně dodáván se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol je nabízen na přání. Oba dieselové motory jsou vybaveny systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.

Základním benzinovým motorem je 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) se nabízí standardně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholná motorizace s motorem 2,0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) je vždy vybavena pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny tři motory TSI jsou taktéž vybaveny filtrem pevných částic.

Velikostí stále na vrcholu

Škoda citlivě zmodernizovala také přední část. Díky přepracování předního nárazníku narostla délka vozu o 8 mm na 4 869 mm, délka verze Combi narostla o 6 mm na 4 862 mm. Rozvor činí 2 841 mm, šířka 1 864 mm, výška vozu 1 469 mm, respektive 1 477 mm u varianty Combi. Objem zavazadlového prostoru má 625 l, při sklopených sedadlech dokonce 1 760 l. U Combi měří objem zavazadlového prostoru 660 l, respektive 1 950 l. Jedná se tak o nejlepší hodnoty ve své třídě.

Pro značku ŠKODA typická maska chladiče byla zvětšena a sestupuje níže do nárazníku. Má také dvojité lamely. Snížené přední světlomety využívají již v základní verzi LED technologii pro potkávací, dálková, obrysová světla a pro světla denního svícení. Zadní full LED světla spojuje chromovaná lišta, mezi nimi přitahuje pozornost nápis Škoda. Ambientní osvětlení je nabízeno na přání. Jeho součástí je nově promítnutí nápisu Škoda na vozovku po otevření předních dveří. Zmodernizovaný současný model doplňují nová 18″ a 19″ kola z lehké slitiny a také nové barvy černá Crystal a modrá Race.

Vrcholný výbavový stupeň L&K, který má identické rozměry, má také nové chromované prvky, které zdobí vzduchové clony Air Curtain, boční prahové lišty a zadní nárazník. Dalším charakteristickým prvkem je nápis Laurin & Klement na předních blatnících. Chromovaná lišta spojuje a rámuje mlhové světlomety umístěné v nasávacím otvoru předního nárazníku. Nová jsou standardně dodávaná aerodynamická 18″ kola z lehké slitiny Propus Aero. Výbavový stupeň L&K je také standardně nabízen včetně adaptivního podvozku (DCC)

Hodnotný interiér

Nové chromové aplikace na palubní desce, ve výplni dveří, nové čalounění sedadel ve výbavových stupních Ambition a Style dodávají interiéru na ušlechtilosti a eleganci. Modernizace přináší také nové dekorační lišty pro středovou konzoli a přístrojovou desku. Nové je také barevné kontrastní prošívání u sedadel potažených materiálem Alcantara a kůží. Prošívání je i na loketních opěrkách ve dveřích, pod nimiž se nacházejí osvětlené odkládací prostory. Bezklíčový systém otvírání KESSY, který je součástí výbavového stupně Style a L&K, otevírá všechny čtyři dveře. Startovací tlačítko KESSY GO je dodáváno standardně. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná s pamětí. Ve výbavovém stupni L&K je standardně nabízena ventilace předních sedadel, sedadlo řidiče může být na přání vybaveno masážní funkcí.

Seznam Simply Clever prvků se znovu rozšiřuje

S modernizací přibyly další tři. Nový zvětšený Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a bezdrátové připojení k vnější anténě. Poprvé u značky Škoda je k dispozici také prostorový organizér v zavazadlovém prostoru pod dvojitou podlahou, sestávající se z dělené nízké přihrádky zabezpečující převoz různých věcí. Kromě toho ještě přibyl flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze, který je dodáván na přání. Variabilní dvojitá podlaha zavazadlového prostoru je dostupná jen pro variantu Combi.