V letošním roce uvedla automobilka Volvo novou generaci stěžejní modelové řady S60 a V60. Jedná se o představitele revolučních myšlenek, které míří na snížení produkovaných emisí a nabídku vysokého stupně bezpečnostních prvků. Ty jsou doplněny vyspělou technologií autonomního řízení. Převážnou část novinek na palubě jsme osobně vyzkoušeli během květnového představení kombi V60 v Barceloně.

Progresivní zavádění nových technologií spojila automobilka se zvýšením standardů svých vozů, proto většinu z nich zařadila jako součást základní výbavy. Ostatní si lze přiobjednat. Pokrokový přístup je patrný zejména při srovnání s přímou konkurencí.

Ve Volvu S60 a V60 nalezneme ve standardní výbavě systém neúmyslného vybočení z jízdního pruhu, systém ochrany přejetí do vedlejšího pruhu, udržování v jízdním pruhu, detekci únavy řidiče a protikolizní asistent s nouzovým brzděním schopný detekovat zvířata i cyklisty. Zákazník si potom může připlatit za adaptivní tempomat, semi-autonomní řízení Pilot Assist, varování před kolizí zezadu nebo detekci mrtvého úhlu.

Zeleně jsou označené prvky standardní výbavy, žluté jsou za příplatek a červené nelze v daném voze mít. 

Podíváme-li se na současné Audi A4, tak v základní nabídce najdeme jen detekci únavy řidiče a protikolizní asistent. Řada asistentů je pouze za příplatek a detekce zvířat a cyklistů v nabídce chybí úplně.

BMW řady 3 nenabízí žádnou z těchto technologií v základní výbavě. Navíc jej nelze pořídit se systémem detekce chodců a zvířat. Nabídka neobsahuje ani pokročilejší funkce autonomního řízení.  

Pokud jde o aktivní bezpečnost, Mercedes Benz třídy C používá standardně systém nazvaný Collision Prevent Assist, který funguje velmi podobně jako City Safety. Nedetekuje však chodce. Pokud chcete i detekci chodců s automatickým brzděním plnou silou, musíte ji objednat samostatně za příplatek. Třída E již nabízí funkci Pilot Assist, v menších modelech k dispozici zatím není.