Na vývoji a výrobě vozu Škoda Mountiaq se podílelo celkem 35 žáků firemního učiliště ze sedmi různých studijních oborů. V pořadí šestý žákovský vůz je působivým výsledkem mnohaměsíční práce. V průběhu projektu podporovali žáky jejich učitelé odborného výcviku a také odborníci společnosti Škoda Auto z oblasti designu, výroby a technického vývoje. 

Jméno modelu Škoda Mountiaq evokuje chuť na dobrodružství, offroadový charakter a podtrhuje spojení vozu pro moderní životní styl s každodenní vysokou užitnou hodnotou pickupu.  

Přes půl roku tvrdé práce

Osm měsíců intenzivní práce a více než 2000 odpracovaných hodin. Již na podzim 2018 začali žáci pracovat na novém žákovském voze. Poté, co byl definitivně stanoven design, začala v lednu praktická realizace. Karosářské a lakýrnické práce probíhaly současně, aby bylo možné vůz dokončit do května.

Žáci začali zesílením karoserie, následně odstranili střechu a vyrobili zadní stěnu pro kabinu řidiče i nová zadní a boční okna. Za kabinou charakterizuj je ložná plocha, pod níž se nachází dodatečné skryté odkládací prostory. Žáci zkrátili a rozšířili dveře a přizpůsobili je nyní celkově širší linii vozu. Kromě toho upravili přední a zadní nárazník a vytvořili tak celkově harmonický design studie. Stupátka u prahů dveří i zcela přepracovaná záď vozu doplňují celkový vzhled vozu a zároveň posilují robustní dojem. Jednou z největších výzev projektu představovala pro žáky integrace plně funkčního zadního výklopného víka.

Zvýšená světlá výška a výkonný motor

Škoda Mountiaq je prvním žákovským vozem vycházejícím z modelu Kodiaq. Je 4999 milimetrů dlouhý, 2005 milimetrů široký a 1710 milimetrů vysoký. Rozvor činí 2788 milimetrů a hmotnost dosahuje 2450 kilogramů. Pro ježdění mimo silnice zvýšili žáci světlou výšku pomocí sedmnáctipalcových kol Rockstar II a speciálních pneumatik s obzvláště vysokým terénním vzorkem zhruba o deset centimetrů na slušných 29 centimetrů. Montáží nových kol se rozchod studie  rozšířil o tři centimetry. Přiměřený pohon zajišťuje výkonný benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k). 

Výrazné a funkční detaily

Studie vozu na sebe přitahuje pozornost už jen zvýšeným sáním a navijákem na přídi opatřeným ochranným rámem. Naviják a speciálně pro něj vyvinutý držák snese enormní zatížení při nasazení v terénu. Obzvlášť kreativní byli žáci u osvětlení. Vedle osvětlené ložné plochy je osvětlena také maska, logo značky na kapotě a motorový prostor. Přední dveře promítají na vozovku logo značky Škoda, příď pickupu zdobí nové mlhovky. Dalšími výraznými optickými prvky jsou unikátní světelná lišta na střeše i speciální odstín laku oranžová Sunset, který si žáci sami namíchali. 

Stejně jako u předchozích žákovských vozů dokazují účastníci i letos pomocí malých detailů pestrost svých nápadů. K nim patří například svítící logo Škoda na obložení stropu, integrovaná chladnička, ozdobné prvky z 3D tiskárny na kolech nebo dvě vysílačky, které jsou součástí výbavy. Zcela mimořádnou třešničku na dortu vytvořil aktuální studijní ročník návrhem vlastního loga pro studii Škoda Mountiaq: auto před siluetou hor. Toto logo je vyšité do opěradel předních sedadel a využívá odstínu laku exteriéru i hru barev oranžových akcentů na volantu a rukojeti řadicí páky. 

Jako opravdový vůz značky Škoda dostal také Mountiaq pro značku typické Simply Clever prvky. Žáci například integrovali poprvé do modelu Kodiaq trychtýř v nádržce ostřikovačů. Infotainment systém Columbus ze sériového modelu žáci doplnili o speciální audiosystém, kdy k reproduktorům o výkonu 320 Wattů dodali zesilovač a subwoofer o výkonu 2000 Wattů.