Elektrický hyundai je od pohledu „ekoautem“. Jedná se o pětidveřový liftback s výrazně aerodynamickým tvarem karoserie – podobně jako Toyota Prius (srovnatelné jsou i vnější rozměry) – se součinitelem odporu 0,24 a lehkou karoserií. Aby se vyrovnal nárůst hmotnosti způsobený přítomností baterií, má ioniq hliníkovou kapotu i páté dveře nebo velké množství hliníkových dílů v zavěšení. Jen tyto úpravy ušetřily téměř půl metráku.

Dojezd 200 km zaručen

Navzdory instalaci 32kWh (využitelná kapacita 28 kWh) baterie se tak podařilo udržet provozní hmotnost v základní výbavě na 1495 kg. Ve spojení s elektromotorem s parametry 88 kW a 295 Nm tak vzniká vůz, který se dynamikou i dojezdem řadí i po dvou letech na trhu do hlavního proudu. Promyšlená konstrukce se tedy odráží i v praktických výsledcích, díky nízké spotřebě není problém dosáhnout reálného dojezdu lehce přes 200 km a přitom si užívat komfortu i dynamiky srovnatelné s konvenčním automobilem nižší střední třídy.

Udržet se na příznivých hodnotách spotřeby samozřejmě předpokládá používat Ioniq Electric ve městě a mimoměstském provozu, na dálnici spotřeba přirozeně stoupá. Ačkoliv se drží pod 20 kWh/100 km a patří tedy mezi elektromobily na špičku, pro takový způsob použití se více hodí hybrid, který je ve srovnatelné výbavě o 155 tisíc levnější. Plug-in hybrid, který lze dobíjet ze zásuvky, pak stojí stejně jako čistě elektrická verze (899 990 Kč). Nutné je připlatit jen za LED světlomety.

Prostorný a nadprůměrně vybavený

Uvnitř je ioniq typickým hyundaiem, jedinou zásadní odlišností je ovládání převodovky tlačítky, která nahrazují konvenční volič. Zajímavostí u elektromobilů málo vídanou jsou pádla pod volantem, kterými se nastavuje intenzita rekuperačního brzdění – od nulového po intenzivní, kdy v běžných jízdních situacích není v podstatě potřeba šlapat na brzdový pedál.

Akumulátory se zárukou 8 let

Tradiční předností značky Hyundai jsou velkorysé záruční podmínky. K pětileté záruce na auto bez omezení najetých kilometrů, která je známá i z běžných modelů, elektromobil přidává záruku 8 let nebo 200 000 km na akumulátory a osmiletou bezplatnou asistenci po celé Evropě. Ioniq Electric je navíc sladěný prakticky se všemi standardy nabíjení, a tak jej můžete připojit i ke 100kW rychlonabíječce, která baterie dobije již za 23 minut.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

TECHNICKÉ ÚDAJE

(Hyundai Ioniq Electric)

Motor, převodovka Vpredu napříč uložený elektromotor pohání přední kola. Výkon 88 kW, točivý moment 295 Nm (otáčky se neudávají). Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4470/1820/1450 mm, rozvor 2700 mm. Zavazadlový prostor 0,350/1,410 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1495/460 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 0 kg.
Výkony Největší rychlost 165 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s. Spotřeba 11,5 kWh/100 km, maximální dojezd 280 km, kapacita akumulátorů 32,2 kWh (celková), resp. 28 kWh (využitelná)
CENA 919 900 Kč

 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)

Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
14,9/15,3 14,9/20,5 15,7

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 40,26 %
150 000 3 roky 35,42 %
210 000 3 roky 30,58

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Nízké těžiště a dobré rozložení hmotnosti znamenají výbornou ovladatelnost Svažující se karoserie omezuje prostor nad zadními sedadly
Vnitřní prostor Cena
Odhlučnění  

Další zajímavé testy najdete v novém vydání magazínu Business-Car.

Dočtete se v něm výsledky prestižní ankety Fleet Derby - Flotila roku, s odborníky rozebíráme problematiku GDPR a zhodnotili jsme i bilanci prodejů nových automobilů za rok 2018. Předplatné objednávejte ZDE