Zásadní technické změny z outlanderu nyní dělají výkladní skříň technologií, a přitom je k dispozici za rozumné peníze. Zcela nový je benzinový motor, který je výkonnější a má navíc i větší zdvihový objem. Z dalších vylepšení jmenujme například zvýšenou kapacitu akumulátorů (+15 %) společně s vyšší energetickou hustotou (+10 %), vyšší výkon zadního elektromotoru (+17 %), lepší jízdní dynamiku a více jízdních režimů (včetně režimů Sport a Snow). To vše, tedy i s pohonem 4 x 4, stojí od 959 900 Kč. To je s ohledem na tak vyspělou techniku opravdu málo.

Objem ničím nenahradíš

Místo dvoulitrového benzinového čtyřválce MIVEC o výkonu 89 kW je nyní pod kapotou motor objemu 2,4 l disponující výkonem 99 kW, který do 80% zatížení pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu. Osmi- až devítilitrová spotřeba po vybití baterie zůstává, 1900 kg těžké SUV za míň jezdit nemůže. Větší motor ale odvede stejnou práci v nižších otáčkách. Není potřeba ho tolik vytáčet a při optimálních 2500 1/min. není téměř slyšet.

Spalovací čtyřválec je propojen s výkonným generátorem energie (80 kW) a úzce spolupracuje se dvěma střídavými synchronními elektromotory (60 a 70 kW). Ale celkový výkon nelze sčítat, protože při vyšších rychlostech se jednotky nezapojují nikdy společně.

Na akumulátory lze ujet až 50 km, garance je osmiletá

Akumulátory jsou integrovány do podlahy, váží 230 kg a disponují kapacitou 13,8 kWh. Z běžné zásuvky (10 A) je lze dobít za 5,5 hodiny, při použití kabelu Mennekes lze z běžné zásuvky využít plných 16 A a dobíjení zkrátit na 3,5 hodiny. Podle stylu jízdy lze v čistě elektrickém režimu ujet 43 až 49 km a jet až 135 km/h. Rychlonabíječka pak čas zkrátí na 25 minut. Automobilka na akumulátory poskytuje osmiletou záruku a garantuje v této době minimální kapacitu 70 %.

Není bez zajímavosti, že předchozí generace outlanderu disponovala 12kWh akumulátory, na které bylo možné ujet nejvýše 40 km. Vážily rovných 200 kg.

Baterie sice výrazně zvyšuje hmotnost, ale kompenzuje to absence převodové skříně a kardanových hřídelí. Díky tomu se však ale snížila nejvyšší rychlost na 170 km/h.

V interiéru jsou k dispozici dvě elektrické zásuvky na 230 V, které lze zatížit až 1500 W. Outlander má také dost energie i k napájení běžné domácnosti po dobu až 10 dnů (podmínkou je úplné nabití baterie a plná palivová nádrž).

Spotřeba závisí na chuti dobíjet

Spotřebu benzinu jsme záměrně měřili s vybitými akumulátory, tedy v hybridním režimu. Dlouhodobá spotřeba se po absolvování našich měřicích úseků zahrnujících město, okresní silnici i dálnici ustálila na 8,5 l/100 km. Na plně nabité akumulátory lze v průměru ujet 46 km. Podle intervalu dobíjení si pak lze jednoduše vypočítat spotřebu. Každý ujede denně jinou vzdálenost a má jiné možnosti, jak akumulátory dobíjet. Pokud ale budeme akumulátory dobíjet každých 100 km, což je reálné, lze jezdit za 4,4 l/100 km.

S ohledem na téměř dvoutunové SUV s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou je to jako z říše snů. Pokud dobíjecí interval prodloužíme na 200 km, vychází spotřeba na 6,5 l/100 km, což je stále bod obvyklou spotřebou velkých dieselových SUV. Dobijeme-li akumulátory každých 400 km, začne spotřeba hodnotou 7,6 l/100 km mírně převyšovat zvyklosti vznětových motorů.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

TECHNICKÉ ÚDAJE

(Mitsubishi Outlander PHEV)

Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec. Zdvihový objem 2360 cm3, výkon 99 kW při 4500 1/min, točivý moment 211 Nm při 1800-3300 1/min. Výkon elektromotoru vpředu/vzadu 60/70 kW, točivý moment elektromotru vpředu/vzadu 137/195 Nm. Kombinovaný výkon soustavy 155 kW, Akumulátor o výkonu 13,8 kWh. Nejvyšší rychlost 170 km, nejvyšší rychlost v EV režimu 135 km/h.  
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4695/1800/1710 mm, rozvor 2670 mm. Zavazadlový prostor 0,463/1,602 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1955/505 kg, hmotnost brzděného přívěsu 1500/750 kg.
Výkony Největší rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s, kombinovaná spotřeba 1,8 l/100 km, kombinované emise CO2 40 g/km
CENA 959 900 Kč

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU při vybitém akumulátoru (L/100 km)

Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,3/6,8 6,5/9,5 8,5

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S

(Mitsubishi Outlander PHEV)

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 km 3 roky 36,08 %
150 000 km 3 roky 31,85 %
210 000 km 3 roky 27,70 %

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Dojezd na elektrický pohon, efektivita plug-inu Nabíjecí kabel se při nabíjeni neuzamkne
Temperament pohonu Nižší zůstatkové hodnoty verze plug-in
Minimální omezení prostoru i komfortu  
Odhlučnění, jízdní vlastnosti, cena