Toyota se v roce 2007 rozhodla zariskovat a tradiční corollu nahradila v nové generaci vozu nižší střední třídy modelem nejen s novou technikou, ale i s novým názvem – Auris. Původní název si ponechal jen sedan. Nyní ve 12. generaci se ale vrací k původnímu jménu. Dvanáctá Corolla je k dispozici jako sedan, hatchback i kombi. Ale už pouze s benzinovým nebo hybridním pohonem. Hybridy jsou v nabídce dokonce dva – 1,8 litru o výkonu 90 kW a 2,0 litru o výkonu 132 kW. Jeden přináší všechny silné stránky hybridního systému čtvrté generace včetně vylepšené odezvy a lineárního charakteru, stejně tak jako tradiční výhody v podobě nízké spotřeby paliva a pohodové jízdy; druhý pak navíc disponuje vyšším výkonem a dynamičtějším jízdním charakterem přinášejícím potěšení za volantem.

Nadprůměrně prostorné kombi

Fleetové zákazníky bude nejvíc zajímat verze kombi, která se designově hodně povedla a aspiruje na jeden z nejkrásnějších vozů své třídy. Hlavní předností je velikost. Na rozdíl od hatchbacku má kombi i sedan rozvor delší o znatelných 60 mm. Celková délka hatchbacku je jen 4370 mm, zatímco kombi je o znatelných 28 centimetrů delší.

Kombi tak nepostrádá praktičnost. Základní objem zavazadlového prostoru je 598 litrů (vrcholný dvoulitrový hybrid má o 17 litrů méně), což je výrazně nad průměrem třídy, navíc v praktickém balení reprezentovaném nízkou nákladovou hranou, možností sklápění opěradel zadních sedadel páčkami ze zavazadlového prostoru nebo praktickými háčky na tašky.

Spotřeba na úrovni priusu

Toyotu Prius jsme zkoušeli loni a v rámci našeho testu zaměřeného na spotřebu nabídl mezi hybridy vůbec nejnižší hodnoty. Obdobné je to nyní i u nové corolly, kde hybridní systém verze 1,8 l z priusu vychází. Dlouhodobá spotřeba v rámci našich testovacích okruhů, zahrnujících silnice (40 %), město (40 %) a dálnici (20 %), se ustálila na hodnotě 4,8 l/100 km, což plně konkuruje jiným automobilům se vznětovými motory. Kde hybridní systémy v minulosti ztrácely na vznětové motory, byla dálnice. Současná generace ale i tento handicap smazává. Corolla při ustálené dálniční rychlosti 130 km/h spotřebuje jen 6,0 l/100 km. To je stejně jako nejúspornější vznětové motory konkurence.

Povedené jízdní vlastnosti

Corolla si zaslouží velkou pochvalu i v oblasti jízdních vlastností. Zvláště verze s výkonnějším hybridním systémem (132 kW) nabídne kromě nízké spotřeby i příjemnou dynamiku a příkladné vedení jízdní stopy. Díky výkonnějším motorům je ale vyšší i spotřeba benzinu. V rámci kombinovaného režimu počítejte s 5,5 l/100 km.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE

(Toyota Corolla Touring Sport)

Motor, převodovka Vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec objemu 1798 cm3 v výkonu 72 kW kombinovaný s elektromotorem o výkonu 53 kW pohání přední kola. . Samočinná bezestupňová převodovka e-CVT. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4650/1790/1435 mm, rozvor 2700mm. Zavazadlový prostor 0,581/1,591 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1290/545 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750/450 kg.
Výkony Největší rychlost 180 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 s. Kombinovaná spotřeba 3,6 l/100 km. 
CENA  584 900 Kč

 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU - jízda s vybitým akumulátorem (kWh/100 km)

Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
4,4/4,6 4,3/6,0 4,8

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 50,46 %
150 000 3 roky 44,54 %
210 000 3 roky 38,63 %

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Spotřeba, návratnost Verzi REX s benzinovým generátorem již nelze objednat
Cena obdobná dieselové konkurenci Nízká hmotnost brzděného přívěsu (750 kg)
Vysoké zůstatkové hodnoty  
Jízdní vlastnosti  
Možnost volby hybridní verze s výkonem 132 kW