Touran nabízí ve třídě největší odkládací prostory

První generace touranu se začala vyrábět v roce 2003, druhá generace pak přišla po sedmi letech. Vnitřní rozměry zůstaly téměř beze změn. Třetí generace ale nenechává kámen na kameni, což je dáno použitou modulární platformou, která umožňuje čarovat především v oblasti rozměrů a konstrukčních uspořádání.

 

Znatelně prostornější

Pokud se zaměříme na vnější rozměry, rozvor narostl o znatelných 113 mm (2791 mm) a šířka o 41 mm (1814 mm). Naopak výška nepatrně klesla (-6 mm). S metrem v ruce následně zjišťujeme, že šířka v oblasti loktů a ramen narostla o 40 mm. O shodných 40 mm se také zvětšil prostor v oblasti kolen zadních cestujících. Obdobné je to také v zavazadlovém prostoru. Po sklopení sedadel vznikne rovná ložná plocha délky 1730 mm, což je mezigenerační nárůst o 90 mm. Základní objem zavazadlového prostoru stoupl o 48 l a s celkovými 743 litry je v dané třídě největší.

VNITŘNÍ ROZMĚRY V MM

Šířka interiéru v úrovni loktů/ramen/skel          vpředu 1540/1470/1600
vzadu 1540/1460/1580
Prostor pro nohy vpředu/vzadu (tzv. míra komfortu) 1000/750
D/š/h ložné plochy bez sklopených a se sklopenými opěradly 1000/1050/470
a 1730/1050/750
Prostor nad předním/zadním sedákem 1020/950
Výška předního/zadního sedáku nad zemí 340/360

Praktický a přizpůsobivý

Stejně jako předchozí generace, i nový touran výrazně sází na vysokou variabilitu interiéru. Za příplatek je možné získat až sedmimístný interiér. Obě zadní řady přitom lze jednoduše sklopit do podlahy a vytvořit rovnou ložnou plochu. Všechna tři samostatná sedadla druhé řady lze posouvat, sklápět nebo měnit sklon opěradel. Oproti krajním sedadlům je prostřední sedadlo užší o 4 cm. Nová konstrukce sedadel vylepšila ergonomii sezení a zvětšila prostor nad hlavou o 6 mm. Oproti předchůdci navíc dostatečná šířka interiéru v úrovni loktů (1540 mm) umožňuje montáž až tří autosedaček ve druhé a dvou sedaček ve třetí řadě. Všechna sedadla jsou vybavena úchyty ISOFIX včetně úchytů Top Tether.

Třetí řadu mohou za příplatek tvořit dvě samostatná sedadla. I zde mají cestující oproti předchozí generaci k dispozici více prostoru pro kolena (+54 mm). Optimalizováno bylo rovněž nastupování a vystupování, protože druhá řada je nyní vybavena funkcí Easy Entry, díky níž se sedadla posouvají dopředu. Také výška stropu nad sedákem je o 13 mm vyšší.

Všechna zadní sedadla a opěradlo sedadla spolujezdce lze od výbavové úrovně Comfortline sklopit, a tak je možné převážet předměty o délce 2,8 metru.

Zajímavou novinkou je možnost objednat příplatkové vyhřívání zadních sedadel nebo zvolit třízónovou automatickou klimatizaci Pure Air Climatronic.

 

Spotřebu lze udržet do 6 l/100 km. Palubní počítač je téměř přesný.

Samostatnou kapitolou je spotřeba povedených motorů. Vyzkoušeli jsme obě vznětové verze 1.6 TDI/81 kW (od 615 900 Kč) a 2.0 TDI/110 kW (od 647 900 Kč) a zjistili, že mají při shodných jízdních režimech naprosto stejnou spotřebu. Dlouhodobou spotřebu lze bez problémů udržet do 6 l/100 km, při úspornějším jízdním režimu dokonce do 5,5 l/100 km. To jsou úctyhodné hodnoty, přihlédneme-li k vyšší výšce karoserie a především ke skutečnosti, že při předání měly automobily ujeto pouhých 40 km. Spotřeba tak po zajetí motoru klesne o další nejméně čtyři desetiny litru.

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 km)

Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,2/4,8 4,2/6,1 6,0

Ceny servisu a náhradních dílů

Jestliže společnosti zvažují zařazení touranu do svého vozového parku, nákladů za servis ani cen běžných náhradních dílů se nemusejí obávat. Po ujetí 210 000 km zákazník za pravidelné servisní prohlídky zaplatí 47 000 Kč s DPH, což je i díky třicetitisícovým intervalům nízká částka. Do uvedené ceny samozřejmě nejsou zakalkulovány další náklady spojené s přirozeným opotřebením vozidla (například třecí segmenty brzd, tlumiče, spojka apod.).

Ceny náhradních dílů jsou mírně podprůměrné. Žádný nejčastěji poškozovaný nebo opotřebitelný díl není dražší než 10 000 Kč. Týká se to především světlometu, zadní svítilny, zpětného zrcátka, čelního skla, nárazníku nebo ceny za výměnu rozvodového řemene a kladek.

CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ

Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Přední brzdové kotouče 5034
Brzdové desky – přední (sada) 2687
Čelní sklo 7437
Přední levý světlomet LED – kompletní 6667
Zadní skupinová svítilna – kompletní 5320
Přední nárazník - kompletní 9119
Zadní nárazník - kompletní 9778
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 6442
Levý přední blatník 5487

Ceny od 555 900 Kč

Nejlevnější touran je se zážehovým motorem 1.2 TSI/81 kW stojí 555 900 Kč s DPH. Výbavově i výkonově srovnatelná vznětová verze 1.6 TDI/81 kW je o 60 000 Kč dražší. K dispozici jsou i výkonnější motory 2.0 TDI (647 900 Kč) a 1.4 TSI 617 900 Kč.

Postupem času se motorová nabídka rozšíří například o verzi R-Line s motorem 1.8 TSI/134 kW.

 

Volkswagen Touran 1.6 TDI
TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor, převodovka Vpředu napříč uložený přeplňovaný vznětový čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1598 cm3, výkon 81 kW při 3200-4000 1/min, točivý moment 250 Nm při 1500-3000 1/min. Šestistupňová, ručně řazená převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4449/1816/1613 mm, rozvor 2646 mm. Zavazadlový prostor 0,472/1,478 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1539/621 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1400/750 kg.
Výkony Největší rychlost 187 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,9 s, spotřeba paliva město/mimo město/kombinace 5,4/4,0/4,5 l/100 km. 
CENA 615 900 Kč s DPH

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Vnitřní prostor Menší nabídka motorů
Komfort cestování Vyšší ceny vznětových verzí
Variabilita sedadel  
Až sedmimístné provedení  

Volkswagen Touran 1.6 TDI
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 56,00 %
90 000 km 3 roky 51,20 %
150 000 km 3 roky 46,00 %
210 000 km 3 roky 41,20 %

 

Galerie