Nová volva řady 90 nabízejí mimořádně luxusní interiér s přelomovým ovládáním funkcí vozu, nové technologie a unikátní bezpečnostní systémy. Nejlevnější modely jsou navíc vybaveny poloautomatickým řízením.

Ani sedan, ani kombi designem nezapře severskou příslušnost

Sedan S90 i kombi V90 používají novou modulární konstrukční platformu SPA určenou pro velké modely automobilky Volvo. Její zvláštností je využití pouze čtyřválcových motorů posílených přeplňováním a v případě nejsilnějších modelů hybridním pohonným ústrojím. Tato platforma se stane základem také budoucí menší modelové řady 60.

 

Vypadá skvěle a jezdí skvěle

Design je v typickém švédském stylu. Neotřelý, reprezentativní, robustní a velmi jednoduchý. Volvo V90 již není typicky hranatým švédským kombi s takřka svislou zádí jako jeho předchůdci. Samostatnou kapitolou jsou jízdní vlastnosti. Zatímco s Volvem XC90 se příliš nesvezete, sedan i kombi je zcela o něčem jiném. Vyšší hmotnost je při jízdě zapomenuta, auto se na své poměry vrhá do zatáček s chutí a řízení si více užijete. Podvozek je i u nejlevnějších verzí skvěle naladěný a mimořádně komfortní.

Přes velký dotykový displej se ovládá téměř vše. K dispozici je pouze pár klasických tlačítek.

Se čtyřválci za 8,5 l benzinu

Šesti, natož osmiválce, jsou ve velkých volvech historií. Volva S90 i V90 pohánějí výhradně přeplňované benzinové i naftové dvoulitrové čtyřválce s výkony od 110 do 235 kW, což vůbec nevadí. Na samotném vrcholu je plug-in hybrid, který se chlubí výkonem 320 kW. Temperament tedy těmto volvům nechybí a na rozdíl od vyššího a těžšího SUV XC90 se u benzinových verzí dostanete bez problémů se spotřebou pod 9 l/100 km. Při defenzivním jízdním stylu se menší objem na spotřebě podepisuje znatelně a lze atakovat i hranici 8 l/100 km.

 

Ohlídá si ostatní auta i příkop

Volva S90 a V90 mají jako vůbec první ve standardní výbavě takzvané semi-autonomní řízení. Tato funkce vychází z asistenčního systému pro jízdu v kolonách, který jemnými zásahy do řízení směruje vůz v daném jízdním pruhu s rozeznatelným vodorovným dopravním značením a udržuje od ostatních vozidel nastavený odstup hlídaný radarem. Systém funguje až do rychlosti 130 km/h.

Standardně se dodává také systém kontroly pozornosti řidiče, rozpoznáváním dopravních značek a s ním spolupracujícím omezovačem rychlosti a systémem proti neúmyslnému sjetí z vozovky, jedné z nejčastějších příčin nehod, ve kterých figuruje jediné vozidlo. Systém funguje v rychlostech 65 až 140 km/h, a pokud rozpozná, že hrozí riziko opuštění silnice, zásahem do řízení a použitím brzd se snaží auto na vozovce udržet, dokud kontrolu nad ním nepřevezme řidič.

Bezpečnostní systém City Safety, který od rychlosti 4 km/h zabrání nárazu do vozidla vpředu, nebo alespoň zmírní následky. Systém funguje také v noci a jeho kamera s radarem rozpoznají cyklisty, chodce, a dokonce i velká zvířata. City Safety také zabrání kolizi v křižovatce. Pokud se řidič chystá odbočit do cesty protijedoucímu vozidlu, volvo začne automaticky brzdit, aby kolizi odvrátil nebo zmírnil její následky.

 

Galerie