Kia pro stavbu hybridu zvolila nejjednodušší, tedy i nejlevnější cestu. Vůz s benzínovým dvoulitrem dostal šestistupňovou automatickou převodovku, u ní ale místo měniče najdeme modul složený z elektromotoru a dvou spojek. Toto řešení umožňuje jízdu s libovolnou kombinací pohonných sil. Akumulátor se nachází vzadu, kde si ukrojil ze zavazadlového prostoru 136 litrů (hybrid pojme 369 litrů zavazadel). Moderní lithium-polymerová konstrukce má lví podíl na tom, že hmotnost hybridu vzrostla jen o rozumných 134 kg.

 

CELÝ TEST NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC č. 5/2013

Spotřeba jen průměrná

Podle metodiky EU je kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km. Ve skutečnosti jsme v kombinovaném režimu při úsporném jízdním stylu naměřili o 2,5 l/100 km více. Pokud přidáte a pojedete svižněji, blíží se spotřeba k hranici 9,0 l/100 km. Při jízdě po okresní silnici je spotřeba kolem 6,0 l/100 km, na dálnici při rychlosti 130 km/h je spotřeba 7,5 l/100 km. Nejnižší spotřebu jsme naměřili v městském provozu. V závislosti na hustotě dopravy se pohybuje od 6,0 do 7,5 l/100 km. Suma sumárum, výsledná spotřeba je sice ve srovnání s benzínovou verzí 2.0i CVVT/125 kW a samočinnou převodovkou v průměru o 1,3 l/100 km nižší, mezi hybridními pohony se ale jedná o velmi průměrný výsledek. Hybridní pohon se svými 140 kW nabízí velmi příjemnou dynamiku a skvělé odhlučnění.

 

Zavazadlový prostor je menší o 136 litrů

V interiéru je prostoru na rozdávání. Ovšem akumulátor umístěný za zadními sedadly ze zavazadlového prostoru ukrojil znatelných 136 litrů. Sedan se s klasickým systémem pohonu chlubí 505 litry, zatímco hybridní verze má k dispozici pouze 369 l. Objem palivové nádrže se u hybridu zmenšil jen minimálně (ze 70 litrů na 65 litrů).

 

Výborné jízdní vlastnosti

Většina hybridních automobilů se díky vyšší hmotnosti a komfortně naladěnému podvozku chová těžkopádně. To ale neplatí o hybridní Optimě. Dlouhý rozvor je zárukou stability a rozložení hmotnosti napomáhá k neutrálním jízdním vlastnostem. Podvozek také díky víceprvkovému zavěšení zadních kol bez problémů akceptuje i svižný jízdní styl, kde se chová velmi předvídavě a v zatáčkách působí na hybrid nezvykle lehce. Na druhou stranu nezklame ani komfortem a děravé české silnice velmi dobře filtruje.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE KIA OPTIMA HYBRID

MOTOR, PŘEVODOVKA:
Vpředu napříč uložený hybridní systém pohání přední kola. Výkon 140 kW při 6000 1/min, točivý moment 180 Nm při 5000 1/min. Samočinná, šestistupňová převodovka.
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (D/Š/V): 4845/1830/1455 mm, rozvor 2795 mm. Objem zavazadlového prostoru 0,369 m3.
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1662/388 kg.
VÝKONY:
Největší rychlost omezena na 185 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s.
CENA: 759 980 Kč s DPH dle ceníku platného v říjnu 2013

 

Galerie