Rodinné MPV staví na delším rozvoru (+85 mm) modelu Prius. Auto je tedy o 135 mm delší než standardní prius třetí generace, o 30 mm širší a o 85 mm vyšší.

Vnitřní prostor automobilu je plnohodnotný, akumulátory (lithium-iontové) se díky moderní, úsporné konstrukci vešly pod středový panel mezi předními sedadly. Jak už to u automobilů této velikosti bývá, i když je interiér koncipovaný jako sedmimístný, do třetí řady sedadel se dospělý vměstná s obtížemi. Dvě zadní sedadla tak vyhovují především dětem.

 

Jen průměrná dynamika

O pohon se stará stejný systém jako v případě klasické třetí generace priusu. Přední kola pohání vedle synchronního elektromotoru (60 kW, 270 Nm) tradiční zážehový čtyřválec 1.8 o výkonu 73 kW. Celkový výkon hybridního systému je 100 kW. V praxi se ale pohonná jednotka projevuje vlažně, a i po stisknutí tlačítka sportovního módu Power k zásadní změně nedojde. Ve srovnání s jediným srovnatelným vozem – Peugeot 3008 Hybrid4, který nás naopak překvapil svou hbitostí, jsou akcelerační schopnosti a celkový dojem z jízdy u modelu Prius+ o třídu níž. Na druhou stranu – jde o vyloženě rodinné auto. Maximální rychlost je omezena na 165 km/h a v čistě elektrickém módu dokáže auto jet rychlostí 70 km/hod.

 

Na elektriku 3 km, průměrná spotřeba 5,3 l/100 km

Během celkem 830 km, které jsme s automobilem najeli, se ukázalo, že umí využívat čistě elektrický mód překvapivě často. Celková průměrná spotřeba činila v našem testu 5,3 l/100 km. Poměr cest byl cca 50 % ve prospěch dálnic, 30 % meziměsto a 20 % jízda po městě. Ve městě Prius+ využívá elektrický pohon, dokud to jde a vystačí obvykle na 2-3 km.

Jakmile se zaměříme na spotřebu čistě ve městě, dokáže Prius+ dosahovat velmi příjemných hodnot od 4,2 l/100 km do 4,5 l/100 km. Na dálnici pak spotřeba stoupá až k 5,8 l/100 km, zatímco při rychlostech do 90 km/h se drží mezi 5,2-5,5 l/100 km. To jsou ale velmi nízké hodnoty, uvážíme-li vyšší karoserii MPV.

 

Suma sumárum

Nakonec nezbývá než porovnat Prius+ s modelem Peugeot 3008 Hybrid4, což je sice diesel-hybrid, ale zároveň i jediný hybrid v podobné kategorii. Jeho cena začíná na 755 000 Kč. Cena modelu Toyota Prius+ začíná na 719 900 Kč. V obou případech jde o základní verzi.

Peugeot 3008 Hybrid4 má svižnější akceleraci a celkově je výrazně hbitější než Prius+. Odpovídá tomu ostatně i celkově vyšší výkon 200 koní. Na druhou stranu má také o něco málo vyšší průměrnou spotřebu, a to i přes to, že peugeot má jako spalovací motor diesel, zatímco toyota využívá na provoz spolehlivější a méně náročný zážehový motor.

 

TOYOTA Prius+
TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor, převodovka
Vpředu uložený řadový zážehový čtyřválec 1,8 l VVT-i. Zdvihový objem 1798 cm3, výkon 73 kW při 5200 1/min, točivý moment 142 Nm při 4000 1/min. Synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Maximální výkon 60 kW, maximální točivý moment 207 Nm. Převodovka bezstupňová e-CVT. Celkový výkon hybridního systému 100 kW.
Rozměry Vnější rozměry (D/Š/V): 4615/1775/1575 mm, rozvor 2780 mm.
Objem zavazadlového prostoru 232 l (7 sedadel)/784 l (5 sedadel).
Hmotnosti Pohotovostní/užitečná hmotnost 1495/620 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 165 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 s, spotřeba benzínu město/mimo město/kombinace 3,8/4,2/4,1 kg/100 km.
CENA 719 900 Kč s DPH (aktuální ceník od 1. 1. 2014)

Galerie