Volvo V90 Cross Country hodnotil Michal Wachtel ze společnosti IFE-CR, a.s.

Volvo V90 Cross Country hodnotil Michal Wachtel ze společnosti IFE-CR, a.s.

Testovaný vůz Volvo V90 Cross Country poháněl dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 173 kW a nadprůměrným točivým momentem 480 Nm. Tyto dva parametry i přes vyšší, téměř dvoutunovou provozní hmotnost vynikají dynamikou. S osmistupňovou automatickou převodovkou Geartronic vůz zcela bez problémů akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. Zvýšený podvozek a velká kola umožňují bezproblémovou jízdu i v lehčím terénu.

Vůz je prošpikovaný asistenčními systémy a elektronikou kontrolující například jízdu v jízdních pruzích, přínosem je zcela jistě i adaptivní tempomat, umožňující jízdu v koloně i se zastavením a následným rozjezdem vozu. Inteligentní pokročilé systémy tak dovolují velmi komfortní jízdu v městských kolonách i po dálnici.

Oproti běžnému modelu V90 je Cross Country do terénu vybaveno znatelně vyšší světlou výškou (+66 mm)

Oproti běžnému modelu V90 je Cross Country do terénu vybaveno znatelně vyšší světlou výškou (+66 mm)

„Pocit za volantem vozu Volvo V90 Cross Country je stále klasický ,volvácký'. Posádka se cítí komfortně a maximálně bezpečně,“ otevírá hodnocení vozu Volvo V90 Cross Country flotilový manažer Michal Wachtel. „Volvo je srovnatelné s obdobnými luxusními vozy této třídy, například s Audi A6 Allroad, které svým zaměřením v některých aspektech výbavou předčí.“ Při používání vozu převažovaly – dle názoru testovacího řidiče – jen klady, z nichž vyzvedl Michal Wachtel především skvělé jízdní vlastnosti. De-facto se dá říci, že prakticky neexistuje rozdíl mezi testovanou verzí vozu Cross Country a klasickým modelem V90 (Cross Country má přitom o 60 mm vyšší světlou výšku). Jako vynikající též hodnotí Michal Wachtel osmistupňovou automatickou převodovku a byl překvapen i bleskurychlou reakcí Start-Stop systému: „Osobně nejsem příznivcem Start-Stop systému a – pokud nezapomenu – běžně ho vypínám. Tentokrát jsem jej ale nechal zapnutý, protože o něm prakticky nevíte.“

V této cenové kategorii však Michalu Wachtelovi scházelo elektrické ovládání sedaček u testovaného modelu, zato však byl mile překvapen jejich dokonalým zpracováním: „Měřím bez tří centimetrů dva metry a prostoru kolem sebe i komfortu pro cestující ve druhé řadě sedadel nemohu nic vytknout.“ Veškeré ovladače byly absolutně přesně v dosahu, drtivá většina se musí ovládat přes centrální displej, což v tomto případě není na škodu. „Displej tohoto volva patří k vůbec nejlepším, které jsem kdy mohl ovládat. Většina nastavení je intuitivní a není třeba zbytečně dlouhých cest v menu k nastavení potřebných parametrů. Kladně také hodnotím přítomnost digitálního přijímače signálu DAB, který ve spojení s vynikající aparaturou poskytuje bezvadné ozvučení vnitřku vozu. Spotřeba během testu byla příjemná, pohyboval jsem se v kombinaci všech jízdních stylů i druhů vozovek okolo 7,7 l/100 km.“

„Jako velké plus hodnotím vynikající aktivní bezpečnost. Vozidlo Volvo V90 Cross Country bych pro management firmy jednoznačně doporučil. Obecně bezpečnost řidiče i posádky je pro nás prioritní a hodně se jí věnujeme i v rámci školení řidičů,“ konstatuje Michal Wachtel, který se ve funkci Fleet a facility manažera stará o vozový park čítající dvacet vozidel.

Chcete se zúčastnit testování? Zaregistrujte se.
Z došlých registrací vybereme řidiče, kteří budou moci nejnovější modely týden testovat. V dohodnutém čase vám vůz dovezeme až do firmy a v pondělí zase odvezeme. K dispozici budete mít plnou nádrž paliva.
 

O flotile vozů společnosti IFE-CR, a.s.

Všechny automobily jsou provozovány v rámci operativního leasingu. Na kontrolu řidičů společnost využívá systém Patriot F&B Company.

Společnost, pro kterou pan Michal Wachtel pracuje, patří do koncernu Knorr Bremse, lídra brzdových systémů pro kolejová a nákladní vozidla. Společnost IFE-CR se zabývá výrobou automatických dveřních systémů pro kolejová vozidla. V současnosti zaměstnává přes 800 pracovníků.

 

Galerie