Společnost TÜV SÜD Czech využívá operativní leasing, dominuje značka Škoda

Vozový park společnosti je složen z koncernových vozů, a to převážně značky Škoda. O změně značky zatím vedení společnosti neuvažuje. Pro financování využívá operativní leasing v otevřené kalkulaci. Je tak zajištěna dostatečná kontrola nad výdaji spojenými s provozem vozového parku. Obměna vozového parku je nastavena na 48 měsíců nebo 140 000 km. V současné době společnost zahájila výběrové řízení automobilů prémiového segmentu pro top management.

TÜV SÜD je světově uznávanou společností, působící ve všech odvětvích průmyslu a služeb. Klientům poskytuje služby v oblastech nezávislého ověřování, testování, inspekce, certifikace, homologace a vzdělávání. Společnost TÜV SÜD koordinuje svou činnost se státními úřady i jinými subjekty. Na základě této spolupráce získala řadu oprávnění, akreditací a autorizací k provádění své činnosti v širokém spektru odvětví. Tato pověření mají působnost nejen v České republice, ale i v zemích Evropské unie a celosvětově.

 

BMW 530d xDrive Touring

BMW řady 5 je typickým reprezentantem vyšší střední třídy. Nyní byla celá modelová řada šesté generace komplexně modernizována. Do standardní výbavy se dostaly xenonové světlomety, za příplatek si pak můžete pořídit adaptivní světlomety s LED. Nejvíce se změny ve vnějším designu dotkly kontroverzního modelu Gran Turismo, jehož zavazadlový prostor se zvětšil o 60 litrů na celkových 500 litrů. Přitom zůstalo zachováno dvojité otevírání víka zavazadlového prostoru (podobně jako u Škody Superb), stejně jako variabilní interiér s posuvnými zadními sedadly, u nichž lze měnit i úhel nastavení opěradla.

Zajímavá je nyní nabídka převodovek. Za příplatek lze mít osmistupňovou samočinnou převodovku ZF, která je standardem pro 550i, 530d a 535d, stejně jako pro všechny modely Grand Turismo a M Performance. Automat je nyní vybaven funkcí jízdy setrvačností a lze si k němu objednat i řazení ovladači na volantu.

Na vrchol segmentu patří u pětkové řady rovněž podvozek, který byl upraven jen lehce. Za zmínku ale stojí široká škála možností individuálního nastavení podvozku pomocí standardně dodávaného systému Driving Experience Control, který lze doplnit o adaptivní tlumiče nebo aktivní stabilizátory, popřípadě integrální aktivní řízení.

 

Hodnocení ředitele společnosti

„Mé doporučení, coby prémiového automobilu pro top management by testované BMW zasloužilo. Nadšen jsem byl z motoru, především z jeho temperamentu a nízké spotřeby. Vynikající byla také osmistupňová samočinná převodovka ZF. Řadila velmi rychle a logicky. Ve sportovním režimu velmi dobře vyhověla temperamentnějšímu jízdnímu stylu. Vynikající je také prostornost interiéru a komfort cestování. Pozitivně mě překvapila pořizovací cena vozu.

Velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti, k nim ale mám určité výhrady. Menu automobilu umožňuje celou řadu nastavení podvozku. Celé toto ovládání je svou variabilitou vhodné pro někoho, kdo během jízdy preferuje sledování změn v návaznosti na zvolenou variantu. Já mám raději standardní nastavení, které mi zajistí komfortní plynulou jízdu, při které můžu vyřizovat např. pracovní telefonáty nebo se věnovat rozhovoru s rodinou. Dále mi vadil nepříliš sportovní projev nového podvozku. BMW už není tak radikální, jak kdysi bývalo. Přijde mi, že se nyní více orientuje na masy a vysoký jízdní komfort, na který se dříve zaměřovala spíše značka Mercedes-Benz. A naopak, tato prémiová značka má nyní daleko sportovněji laděné podvozky, než tomu kdysi bývalo. Svět se zkrátka asi mění…“

Galerie