FTV Prima využívá 35 automobilů převážně na operativní leasing

Společnost využívá celkem 35 automobilů, převážně značky Škoda, drtivá většina je v provedení kombi. Zaměstnanci velice často převážejí televizní techniku na nejrůznější cesty. K dispozici jsou také dva mikrobusy pro přepravu 8 osob. Automobily společnost využívá prostřednictvím operativního leasingu. Pro majitele i akcionáře je tak zajištěn přehlednější tok financí a majetku.

 

Ford Transit Custom dodávkou roku

Tourneo Custom může být až devítimístný

Ford loni přistoupil ke generační obměně a rozšíření nabídky lehkých užitkových vozidel. Mezi tradiční Transit a Transit Connect se vklínil zcela nový Transit Custom. Náš testovaný devítimístný mikrobus Tourneo Custom z užitkového Transita Custom přímo vychází.

Není bez zajímavosti, že užitkový Ford Transit Custom získal prestižní evropský titul International Van of the Year 2013. Porota ocenila nízké provozní náklady v podobě spotřeby paliva a servisního intervalu dva roky nebo 50  000  km, širokou bezpečnostní výbavu a tradiční vlastnosti užitkového vozu.

 

Hodnocení flotilového manažera

David Frantál by u transitu uvítal větší rozsah seřízení volantu„Tourneo Custom je vůz, který nabízí pohodlí a variabilitu interiéru díky děleným, samostatně nastavitelným sedačkám. Příjemná je spousta odkládacích a úložných přihrádek na různé doklady i nápoje pro většinu cestujících. Sympatický je vestavěný napěťový měnič u řidiče, který jen zvyšuje komfort cestování možností připojit zdroj laptopu, a  umožnit tak práci spolucestujícím, nebo malou přenosnou chladničku s občerstvením či jakékoli zařízení s příkonem do 150 W.

Tichý motor je v kombinaci s velmi příjemným stabilním podvozkem, jak jsme již u Fordu zvyklí i z předchozích jiných modelů, ať již u osobních (Focus, Mondeo) či užitkových (Transit), které jsme na Primě dříve užívali.

Vyšší spotřebu 10,9 l/100  km přičítám ještě syrovému, nezaběhlému motoru, který měl ujeto jen 1500 km.

K automobilu mám ale i pár kritických poznámek. Je potřeba si déle zvykat na systém tlačítek a ovladačů na volantu a kolem kapličky, které nejsou příliš intuitivní. Tlačítko EKO by mělo dle mého názoru fungovat opačně. Pokud bych chtěl jet ekonomicky, zvolil bych si rád tuto funkci sám. Funkce EKO se totiž aktivuje automaticky po nastartování. Samočinně se aktivuje také omezovač rychlosti. Případné změny v palubním menu včetně nastavení „omezovače rychlosti“ není intuitivní a ve funkcích se řidič ztrácí.

Seřiditelný volant má na můj vkus omezené možnosti nastavení. Uvítal bych zvláště možnost většího nastavení směrem dolů. Kratší dráhu seřízení volantu je tedy nutné kompenzovat vyšším nastavením sedadla.

Celkově se mi ale vozidlo jevilo jako velmi sympatické, prostornější než nabízí konkurence v dané kategorii, s vhodným příjemným motorem a podvozkem. Na styl a uspořádání všech ovladačů se dá zvyknout za krátký čas a v plné míře je využívat.“