Společnost LESS& FOREST využívá 520 osobních automobilů převážně na operativní leasing

Společnost LESS&FOREST s.r.o. je dceřinou společností společnosti LESS a.s., která působí na trhu od počátku 90. let 20. století. Hlavní činností je poskytování služeb v oblasti lesnictví.

Holding LESS využívá přes 500 osobních vozidel různých značek. Zjednodušeně lze říci, že mezi osobními automobily dominuje značka Škoda, v užitkových Citroën a mezi terénními pick-upy je pelmel značek Toyota, Mitsubishi a Nissan.

Nové vozy společnost pořizuje téměř výlučně formou operativního leasingu. Z hlediska obchodní činnosti je to naprosto optimální forma užívání automobilů.

 

Mercedes-Benz Citan 109 CDI KB

Mercedes-Benz Citan, jehož jméno je složeninou ze slov City a Titan, se v Evropě začal prodávat na sklonku loňského roku. Citan je prvním prériovým modelem vzešlým ze spolupráce německého koncernu s aliancí Renault-Nissan. Tento lehký užitkový automobil se v nabídce Mercedesu zařazuje pod modely Vito, Sprinter a Vario.

Od A-sloupku až po záď je citan s kangoo až na detaily identický. Zákazníci mají možnost volby mezi čistě nákladní verzí, provedením umožňujícím převoz pěti osob i nákladu nebo čistě osobní verzí.

U užitkových verzí je možné volit ze tří celkových délek. Nejkratší verze má 3937 mm, střední je dlouhá 4321 mm a nejdelší má 4705 mm. Maximální objem ložné plochy bude od 2,4 m3 přes 3,1 m3 po 3,8 m3 a nosnost má být podle verze 490 kg, 590 až 775 kg a 795 až 810 kg.

 

Hodnocení flotilového manažera

Vojtěch Mareš ocenil motor a užitkové vlastnosti  citanu. Kritický byl k ergonomii některých  ovladačů.

„Automobil je velice jednoduchý, což v kategorii LUV, kam tento Mercedes patří, není na škodu. Osmdesáti kilowattový motor je o něco hlučnější. V nižších rychlostech je překvapivě živý, s naloženým automobilem by výkonnější motor potěšil.

Převodovka má příjemné, přesné řazení, škoda jen, že je pětistupňová. Porovnám-li citana s našimi služebními citroëny berlingo, řekl bych, že motor v mercedesu lépe táhne v nízkých otáčkách, podvozek je tužší a  stabilnější i při vyšších rychlostech, příjemnější je také řazení. U obou automobilů postrádám šestistupňovou převodovku, která se hodí především v případech, kdy je automobil naložený a je potřeba sáhnout pro vyšší výkon. Mercedes má úspornější motor, který je ale o něco hůře odhlučněný.

Nákladový prostor je v  obou případech velmi dobře přístupný, u mercedesu příjemně objemný, ale o něco užší, než jsme zvyklí.

Určité připomínky mám ke kvalitě a vizáži materiálů a k ergonomii některých ovladačů. Příliš malé jsou například ovladače rádia, méně je také dobře využitelných odkládacích prostor. Příliš se mi nelíbí jednolitě vylisovaná přístrojová deska z tvrdého plastu. To si myslím, že do mercedesu, i když užitkového, prostě nepatří.
Naopak sedadla si zaslouží pochvalu, na užitkové auto se v nich sedí velmi příjemně a mají dobré boční vedení, bonusem je loketní opěrka vpředu (ačkoliv ne pro každé samostatné sedadlo).

Vozidlo si v našem vozovém parku představit dokážu, záleželo by však na záručních podmínkách a poprodejním servisu. A co je nejdůležitější, na ceně (Ceník CITAN 2013). Oficiální ceník je pro nás zcela mimo možnosti.“

 

Galerie